ကိုယ့္လူေရ႕--ကိုယ့္ဆီက စာေတြေမွ်ာ္ေနၿပီလား။ ကိုယ့္လူဆီမေရးျဖစ္တာ တစ္ပတ္ေလာက္ေတာင္ ၾကာသြားတယ္။ ေဆာရီးဗ်ာ။ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔နဲ႔ႀကံဳသြားလို႔ ဟိုေရးဒီေရးနဲ႔ ကိုယ့္လူဆီေတာင္ အလွည့္မေရာက္ႏိုင္ပဲျဖစ္သြားတယ္။ ဘယ္ႏွယ္လဲ၊ ေနေကာင္းတယ္မို႔လား။ အရင္တိုင္းပဲ ဆိုရင္ေတာ့ အဲလိုပဲ မွတ္လိုက္မယ္ေနာ္။ ဟဲဟဲ။ အခ်င္းခ်င္းပဲသိတဲ့စကားေတြေျပာရတာ အရသာရွိလိုက္တာ။ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ကိုယ့္လူဆီေရးတဲ့ စာထဲမွာ အဂၤလန္ကို ေျခလွမ္းခ်င္တဲ့ ညီေလး/ညီမေလးေတြအတြက္ နည္းနည္းပါးပါး အေထာက္အကူျဖစ္ေစမယ့္ သတင္းေလးေတြ ေပးခဲ့တာ မွတ္မိေသးလား။
အခုဒီစာထဲမွာေတာ့ IELTS စာေမးပြဲေျဖခ်င္တဲ့ ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ သိသင့္ သိထိုက္တာေလးေတြ ကိုယ္သိသေလာက္ေျပာျပခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒီစာေမးပဲြက အဂၤလန္ကို လာဘို႔အေရးမွာ အေတာ္ေလးအဓိကက်တဲ့ အခန္းက ပါ၀င္လႈပ္ရွားေနတာေလ။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ခ်င္တဲ့ ေမာင္မယ္ေလးေတြအတြက္ေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔သက္ဆိုင္ရာဌာနက ေရးထားတဲ့ Information ေတြကိုေတာ့ ေျပာမျပေတာ့ပါဘူး။ သိခ်င္သပဆိုရင္ေတာ့ www.ielts.org ထဲ၀င္ၾကည့္ေပေတာ့။ ကိုယ္က ကိုယ္သိတဲ့အတိုင္း၊ ကိုယ္လုပ္ခဲ့ရတဲ့အတိုင္းပဲေျပာျပမယ္ေနာ္။
ကိုယ္ျမန္မာျပည္မွာတုန္းက ကိုယ့္ကို ဒီအေၾကာင္းေျပာျပမယ့္သူ ဂဂနနမရွိခဲ့ဘူး။ စမ္းတစ္၀ါး၀ါးနဲ႔ အဂၤလန္ကိုေရာက္ခဲ့ရတယ္။ ေျခာက္လသင္တန္းတက္ၿပီးရင္ တကၠသိုလ္ကို တက္ႏိုင္တာလိုလို၊ ဘာလိုလိုနဲ႔ မေရမရာလူေတြဆီက မေရရာတဲ့ သတင္းပဲရခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ ျမန္မာျပည္ကေန IELTS ကို မေျဖခဲ့ရဘူး။ ဒီေရာက္လာခဲ့တယ္။ အူလည္လည္နဲ႔။ ဘာမွန္းလဲ မသိဘူး။ ဒီေရာက္ေတာ့ တကၠသိုလ္တစ္ခါတည္း တက္ရမလား ေအာင့္ေမ့မိတယ္။ ဘယ္ ဟုတ္လိမ့္မတုန္း။ IELTS လက္မွတ္ေတာင္းတယ္။ ေျဖေတာင္မေျဖဖူးတာ။ လက္မွတ္ဆိုတာေတာ့ ေ၀းေရာ့ေပါ့။
ဒါနဲ႔ အဲဒီစာေမးပြဲေျဖဖို႔ သီးသန္႔အဂၤလိပ္စာသင္တဲ့ေက်ာင္းမွာ သြားတက္ရေသးတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က အဂၤလိပ္စာအရည္အခ်င္းျပည့္ေနရင္ေတာ့ တက္စရာမလိုပါဘူး။ ကိုယ္ကေတာ့သိတဲ့အတိုင္းပဲေလ။ ABC ေလာက္နဲ႔ အဂၤလန္ေရာက္ခဲ့တဲ့ေကာင္။ ဒီေတာ့ေက်ာင္းသြားတက္ရတယ္။ အဓိကကေတာ့ ေျဖပံုေျဖနည္း သိထားဖို႔ပါပဲ။ သူတို႔ေျပာသလို Four Skills လို႔ေခၚတဲ့ ကြ်မ္းက်င္ရမယ့္ အပိုင္းေလးပိုင္းရွိတယ္။
(1) Listening
(2) Reading
(3) Writing နဲ႔
(4) Speaking
ဆိုၿပီးေတာ့ ေလးမ်ိဳးခဲြထားတယ္။ ေလးမ်ိဳးစလံုး အမွတ္ညီေအာင္ရဖို႔လိုတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စာအုပ္ေတြ၊ စီဒီေခြေတြလဲ အမ်ားႀကီးပဲ ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု ေၾကာက္တာကေတာ့ Listening and Reading ပဲ။ ေၾကာက္စရာလဲ တကယ္ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္လဲ အဲဒီႏွစ္ခုမွာ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းမရဘူး။ Listening ကေတာ့ တကယ့္တကယ္စာေမြးပြဲအခန္းထဲမွာ မိနစ္သံုးဆယ္ပဲ အခ်ိန္ေပးတယ္။ ၿပီးရင္ အေျဖလႊာထဲကို ျဖည့္ထည့္ဖုိ႔ ဆယ္မိနစ္အခ်ိန္ထပ္ေပးတယ္။ စုစုေပါင္း မိနစ္ေလးဆယ္ေပါ့။ ၿပီးတာနဲ႔ လက္ထဲကိုင္ထားတဲ့ ခဲတံကို ခ်က္ခ်င္းစာေျဖခံုေပၚခ်လိုက္ရတယ္။ နည္းနည္းမွ အခ်ိန္ပိုမေပးဘူးဆရာ။
ေျပာရဦးမယ္။ စာေျဖတဲ့အခါ ခဲတံနဲ႔ပဲ ေျဖရတယ္။ ေဘာလ္ပင္နဲ႔လံုး၀မေရးရဘူး။ ေပတံသံုးစရာလဲ မလိုဘူး။ စာေျဖခန္းထဲကို ခဲတံႏွစ္ေခ်ာင္းေလာက္နဲ႔ ခဲဖ်က္ေကာင္းေကာင္းတစ္ခု ပါသြားရင္ ၿပီးၿပီ။ က်န္တာဘာမွ မလိုဘူး။ ဘာမွလဲ ယူသြားလို႔မရဘူး။ ကုတ္အက်ႌေတြပါေတြ ၀တ္လာရင္လဲ အျပင္ဘက္က သူတို႔ညႊန္တဲ့အခန္းထဲမွာ ထားခဲ့ရတယ္။ ၿပီးမွ ျပန္ယူ။ ဒါပဲ။ Listening နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္း ဆက္ေျပာဦးမယ္။ သူ႔ပံုစံက ကိုယ္တို႔ပံုမွန္နားေထာင္ေနက်နဲ႔ သိပ္မတူဘူး။ ဒီအတိုင္းနားေထာင္ရင္ ဘာေျပာလဲ ဆိုတာ အလြယ္တကူနားလည္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ စာေမးပြဲအခန္းထဲေရာက္ရင္ ေမးခြန္းစာရြက္နဲ႔ အေျဖလႊာ စာရြက္ေတြလာေပးတယ္။ အဲဒီေမးခြန္းေတြမွာ စီဒီမွာပါတဲ့အသံနဲ႔ ကိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို
(၁) ပါတဲ့အတိုင္း စကားလံုးအတူေတြ၊
(၂) အဓိပၸါယ္တူ စကားလံုးကြဲေတြ နဲ႔ ေရးထားတယ္။
အေတာ္သတိထားၿပီး နားေထာင္ရတယ္။ ေမးခြန္း (၄၀) တိတိရွိတယ္။ ပံုစံတစ္ခုကို (၁၀)မွတ္ႏႈံးနဲ႔ ေမးခြန္ပံုစံ ေလးမ်ိဳးခဲြထားတယ္။
(၁) ေဖါင္ပံုစံထဲမွာရွိတဲ့ ကြက္လပ္ထဲ စကားလံုး ျဖည့္ျခင္း၊
(၂) ဇယားပံုစံထဲမွာရွိတဲ့ ကြက္လပ္ထဲ စကားလံုးျဖည့္ျခင္း
(၃) အမွားအမွန္ေရြးျခင္း၊
(၄) လက္ခ်ာတစ္ခုကို အခ်ဳပ္ေရးထားတဲ့ ၀ါက်ထဲရွိ ကြက္လပ္ထဲ စကားလံုးျဖည့္ျခင္း။
ဒါကေတာ့ Listening ေပါ့။ အဂၤလိပ္သတင္းေတြမ်ားမ်ား နားေထာင္ဖို႔လိုတယ္။ အထူးသျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာကထုတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ၊ စီဒီေတြနဲ႔ေလ့က်င့္ရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ သူတို႔ပံုစံတစ္ခါတည္း ၀င္သြားတာေပါ့။ အဲလိုမလုပ္ရင္ ကိုယ္က Listening ေကာင္းလွ်က္သားနဲ႔ စာေမးပဲြအခန္းထဲမွာ အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ အဲဒီအတြက္ ေမးခြန္းေဟာင္းေတြကို ျပန္ထုတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ရွိတယ္။ Cambridge IELTS 1 to 6 အထိထြက္ေနၿပီ။ အခုဆို (7) ေတာင္ရွိေနၿပီထင္တယ္။ အျခားေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ေတြလဲ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
အဲဒီ Listening ၿပီးတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ဆယ္မိနစ္အတြင္း Reading ကို ဆက္ေျဖရတယ္။ Listening မွာ မရခဲ့ရင္ေတာ့ အဲဒီကအရွိန္နဲ႔ ေခါင္းမီးေတာက္ၿပီသာ မွတ္ေတာ့။ Reading ကႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
(၁) General
(၂) Academic
တကၠသိုလ္တက္မယ့္ေက်ာင္းသားတိုင္းဟာ Academic ကိုေျဖရတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြကေတာ့ General ေပါ့။ ဒီအတိုင္းဖတ္သြားရင္ လြယ္လြယ္ေလးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေမးခြန္းပံုစံဆင္ထားလိုက္ေတာ့ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ အခ်ိန္တစ္နာရီတိတိပဲေပးထားတယ္။ အပိုအလိုမရွိဘူး။ တစ္နာရီအတြင္း အားလံုးၿပီးေအာင္ေျဖပဲ။ အပိုင္းသံုးပိုင္းရွိတယ္။ ေမးခြန္းပံုစံေတြဟာ တစ္ခါနဲ႔တစ္ခါ သိပ္မတူတတ္ဘူး။
မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့
(၁) အပိုင္းမွာ စကားလံုးျဖည့္တာ၊ True/False/Not Given ေရြးတာ နဲ႔ စကားပိုဒ္ႀကီးတစ္ခုလံုးက ဆြဲထုတ္ထားတဲ့ အဓိပၸါယ္တူ ပံုစံကြဲ ၀ါက်ေလးေတြကို ဘယ္၀ါက် ဘယ္စာပိုဒ္မွာ ပါလဲဆိုတာေတြ ေရးရတယ္။
(၂) အပိုင္းမွာက ေနာက္ထပ္စကားပိုဒ္ႀကီးတစ္ခုထဲက ၀ါက်ေလးေတြနဲ႔ မပါတဲ့၀ါက်ေလးေတြေရာထားၿပီး ဘယ္၀ါက်က ဘယ္ထဲပါလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ၊ True/False/Not Given ေတြလဲ ထပ္ပါတယ္။
(၃) အပိုင္းက်ေတာ့ ေနာက္ထပ္စာပိုဒ္ႀကီးတစ္ခုေပးထားတယ္။ Yes/No/Not Given ပုံစံေတြ၊ အမွားအမွန္ေရြးခ်ယ္မႈေတြ၊ စကားလံုးျဖည့္တာေတြ ပါတယ္။
အဲဒါၿပီးတာနဲ႔ Writing တန္းလာတယ္။ ပံုစံ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
(၁) Task One
(၂) Task Two လို႔ေခၚတယ္။
(၁) မွာ Pie Chart/ Bar Chart/ Table/Map ေတြထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုေပးထားတယ္။ အဲဒါကို ေက်ာင္းသားက စကားလံုး (၁၅၀) ေလာက္နဲ႔ ေရးရတယ္။ အဲဒီအတြက္ မိနစ္ (၂၀) အခ်ိန္ေပးထားတယ္။
(၂) မွာက်ေတာ့ Statement တစ္ခုကို ေပးထားၿပီးေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္တယ္။ အဲဒီအဆိုကို လက္ခံသလား/လက္မခံဘူးလား ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ေဆြးေႏြးတဲ့ပံုစံနဲ႔ေရးရတယ္။ စကားလံုးေရ (၂၅၀) အထိေရးရတယ္။ အခ်ိန္ကေတာ့ မိနစ္ (၄၀) ပဲ။ စုစုေပါင္း အခ်ိန္ဟာ တစ္နာရီတိတိေပါ့။ တစ္နာရီျပည့္တာနဲ႔ ၿပီးၿပီး/ မၿပီးၿပီး ကိုင္ထားတဲ့ခဲတံ ခ်က္ခ်င္း ခ်လိုက္ေပေတာ့။ ဆက္ေရးေနရင္ အေရးယူခံရမယ္။ ဒီ Writing မွာလဲ--
(၁) General
(၂) Academic ဆိုၿပီး အထက္အတိုင္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ တကၠသိုလ္တက္မယ့္ေက်ာင္းသားဟာ Academic Reading and Writing မွာ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရဖို႔လိုတယ္။
ေနာက္ဆံုးကေတာ့ Speaking ေပါ့။ ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ စာေျဖဌာန တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုမတူဘူး လို႔သိရတယ္။ မတူပံုက၊ တစ္ခ်ိဳ႕စာေျဖဌာနေတြမွာ ေရွ႕သံုးခုၿပီးတာနဲ႔ တစ္ေန႔တည္းမွာပဲ တစ္နာရီေလာက္ျခားၿပီး ဆက္လုပ္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ေလာက္ျခားၿပီးမွ လုပ္တယ္ လို႔ သိရတယ္။ ကိုယ္ေျဖတဲ့ စာေျဖဌာနမွာေတာ့ တစ္ရက္တည္းနဲ႔ ေလးမ်ိဳးစလံုးအကုန္ၿပီးေအာင္ ေျဖရတယ္။
ေျဖရတဲ့ပံုစံကေတာ့ ကိုယ့္အလွည့္က်မယ့္အခ်ိန္ကို ဇယားမွာကပ္ထားတယ္။ ဘယ္အခန္း၊ ဘယ္ဆရာဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ Speaking မွာ အပိုင္းသံုးပိုင္းရွိတယ္။
(၁) က အလႅာပ သလႅာပ ေျပာတာ၊ သံုးမိနစ္ေလာက္ၾကာတယ္။
(၂) က်ေတာ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေမးတယ္။ ဥပမာ၊ မင္းသီခ်င္ႀကိဳက္လား၊ ဘယ္လိုသီခ်င္းမ်ိဳးေတြႀကိဳက္လဲ စသည္ေပါ့။ စာရြက္ေလးတစ္ရြက္ေပးတယ္။ အဲဒီစာရြက္ထဲမွာ အဲဒီသီခ်င္းကို ဘယ္တုန္းက/ ဘာ့ေၾကာင့္/ ဘယ္ေနရာမွာ စနားေထာင္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြေရးခ်။ တစ္မိနစ္အခ်ိန္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒါကို တစ္မိနစ္တိတိၾကာေအာင္ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ေျပာရတယ္။ ဒီအပိုင္းအတြက္လဲ သံုးမိနစ္ေလာက္ပဲ အခ်ိန္ေပးတယ္။
(၃) အပိုင္းက်ေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းေခါင္းစဥ္ကိုပဲ ဆက္ေဆြးေႏြးရတယ္။ သီခ်င္းနားေထာင္တာဟာ အက်ိဳးရွိတယ္၊ မရွိဘူး။ ေကာင္းတယ္၊မေကာင္းဘူး စသည္ေပါ့။ ကေလးေတြ သီခ်င္းနားေထာင္သင့္သလား ဆိုတဲ့ေမးခြန္းမ်ိဳးကိုလဲ ေဆြးေႏြးရတယ္။ ကိုယ့္အျမင္ကို ေျပာရတာေပါ့။ ဒိအတြက္ ရွစ္မိနစ္ေလာက္အခ်ိန္ေပးတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ေျပာႏိုင္လဲ ဆိုတာပါပဲ။ သဒၵါမွန္ကန္မႈ၊ စကားလံုးႂကြယ္၀မႈ၊ အသံုးအႏႈံးမွန္ကန္မႈ၊ ေမးတဲ့ေမးခြန္းကို ျမန္ျမန္ျပန္ၿပီး ေျဖဆိုႏိုင္မႈေတြကို အဓိကထားအမွတ္ေပးတယ္လို႔ သိရတယ္။
ကဲ ဒီေလာက္ဆို ကုိယ့္လူ IELTS စာေမးပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေတာ္အသင့္ နားလည္ေလာက္ၿပီထင္တယ္။ အဂၤလန္၊ ၾသစထေရးလိယား နဲ႔ အေမရိကားႏိုင္ငံေတြမွာ တကၠသိုလ္တက္ခ်င္တဲ့ႏိုင္ငံျခားေက်ာင္းသားတိုင္းဟာ ဒီစာေမးပဲြကို ေျဖၾကရတယ္။ ကိုယ့္လူလဲ စိတ္ကူးရွိရင္ လုပ္ထားေနာ္။ ကိုယ္လဲ လိုခ်င္တဲ့ Band မရေသးဘူး။ ဆက္ေျဖရဦးမယ္။ ေနာက္တစ္ခါေျဖရင္ Band ေကာင္းေကာင္းရေအာင္သာ ဆုေတာင္းေပးထားေပေတာ့ ဆရာေရ႕။
Rabindranath Tagore – Gītañjalī 35 (ပါဠိ)
-
Gītañjalī 35Rabindranath Tagoreပါဠိဘာသာပြန် – နတ္ထိ Ref: Tagore,
Rabindranath. (2012). Gitanjali, Song Offerings, A Collection of Prose
Translations. New D...
1 month ago
No comments:
Post a Comment