Friday, October 10, 2008

ဆုေတာင္းျခင္း


Praying is like a rocking chair - it'll give you something to do, but it won't get you anywhere.

ဆုေတာင္းတယ္ဆိုတာ ေက်ာက္ကုလားထိုင္တစ္လံုးလိုပါပဲ။ သင့္အတြက္ လုပ္စရာတစ္ခုခုေတာ့ ေပးလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ဆီမွေတာ့ ပို႔ေပးမွာမဟုတ္ဘူး။

က်ေနာ္ သေဘာေပါက္သလို ျမန္မာအမႈးျပဳၾကည့္တာပါ။ အဓိပၸါယ္ျပန္ရင္ေတာ့ ဘာမွမလုပ္ပဲ ဆုေတာင္းေနရံုနဲ႔ ဘာမွျဖစ္မလာဘူး လို႔ထပ္ဆင့္နားလည္ခံစားမိပါတယ္။ ဘယ္မွေရႊ႕မရေလာက္ေအာင္ကို အင္မတန္ေလးလြန္းတဲ့ ေက်ာက္ကုလားထိုင္ႀကီး တစ္ခုေပၚထိုင္ေနရံုနဲ႔ေတာ့ ကိုယ္ေရာက္ခ်င္တဲ့ေနရာ မေရာက္ႏိုင္သလို မိမိတို႔ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ သက္ဆိုင္ရာဘုရားေတြေရွ႕သြားၿပီး ဆုေတာင္းေနရံုနဲ႔ေတာ့ ဘာမွျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး လို႔ဆိုလိုပါတယ္။

သီခ်င္းေတာင္ရွိတယ္မို႔လား။ ထိုင္ေနလို႔ေတာ့ ဘာမွ ျဖစ္မလာဘူး ဆိုတာေလ။ အဲဒီသီခ်င္းကို ေျပာင္းဆိုၾကည့္ေပါ့၊ ဆုေတာင္းေနလို႔ေတာ့ ဘာမွျဖစ္မလာဘူး လို႔။ ဒီဆုေတာင္းတဲ့အေလ့ဟာ လူ႔သမိုင္းအစကတည္းက လူသားေတြရဲ႕သႏၲာန္မွာ အေၾကာက္တရားကို အေျခခံၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ဓေလ့တစ္မ်ိဳးလို႔ ယူဆရတယ္။ ယေန႔ကမၻာမွာလို သိပၸံပညာဆိုတာအသာထား၊ ၀ိဇၨာပညာရပ္ထြန္းကားဖို႔ေတာင္ ေထာင္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လိုေသးတဲ့ဟုိးေရွးေရွးတုန္းက လူသားေတြဟာ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာလွည့္လည္သြားလာရင္း ေတာမွာေနတဲ့လူက ေတာထဲကသားရဲအႏၲရာယ္၊ ေတာမီးေလာင္တဲ့အႏၲရယ္၊ ေတာင္ေပၚမွာေနတဲ့လူကလဲ ေတာင္ၿပိဳတဲ့အႏၲရာယ္။ ျမစ္ေခ်ာင္း၊ အင္းအိုင္အနားမွာေနတဲ့လူကလဲ ေရႀကီးတဲ့အႏၲရာယ္ စတဲ့ ကိုယ့္ေနရာပတ္၀န္းက်င္အလိုက္ ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့အႏၲရယ္ေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ လူသားေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အေၾကာက္တရားဟာ တေျဖးေျဖးနဲ႔ ေနရာယူလာတယ္။

အဲဒီအေၾကာက္တရားေနရာ၀င္ယူလိုက္တာနဲ႔ အေၾကာက္တရားကိုေတာ္လွန္တဲ့စိတ္ဟာလဲ ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာတရားတစ္မ်ိဳးအျဖစ္နဲ႔ တြဲၿပီးပါလာတယ္။ ဥပမာ။ အနက္ေရာင္အဆင္းရွိတဲ့နံရံကို အျဖဴေရာင္ေဆးတစ္ခ်က္သုပ္လိုက္တာနဲ႔ အေရာင္ႏွစ္မ်ိဳးရဲ႕ဆန္႔က်င္မႈဟာ အလိုလိုေပၚလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖီလိုဆိုဖီမွာေတာ့ အျဖဴေရာင္ရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ဟာ ဘာလဲလို႔ေမးတဲ့ေမးခြန္းအတြက္ အနက္ေရာင္ပါ ဆိုတဲ့အေျဖဟာ မွန္တဲ့အေျဖမဟုတ္ဘူး တဲ့။ အျဖဴမဟုတ္တဲ့အေရာင္လို႔ေျဖမွ မွန္တယ္ဆိုပဲ။ ကပ္တာ ကပ္တာ။ ႀကိဳက္ရင္လဲ အဲဒါယူၿပီး ျငင္းေပါ့။ အဲဒီအေၾကာင္းကို ေနာက္အလွ်င္းသင့္တဲ့အခါမွပဲ ေဆြးေႏြးတာေပါ့။

အေၾကာက္တရားကို ေတာ္လွန္ဖို႔အတြက္ လူသားေတြဟာ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုကို သံုးခဲ့ၾကတယ္ ဆိုရင္ဘယ္သူမွ ျငင္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အခုမ်က္ေမွာက္မွာလဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ ျပန္ၾကည့္လိုက္ေပါ့။ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ အေၾကာက္တရားတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေပၚလာတဲ့အခါ အဲဒီကလြတ္ေျမာက္ခ်င္တဲ့စိတ္ဟာလဲ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာ္လႊားႏိုင္မယ့္နည္းလမ္းကို ကိုယ့္နည္းကုိယ့္ဟန္နဲ႔ကိုယ္ ရွာေတာ့တာပဲ မဟုတ္လား။ ဒီသေဘာတရားဟာ ဘယ္လိုသက္ရွိသတၱ၀ါမွာမဆို ရွိတယ္လို႔ ယူဆႏိုင္တယ္။ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါမွာမဆို အတူတူပဲလို႔လဲ ယူဆႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသေဘာကို ultimate truth ထာ၀ရသစၥာ လို႔ေခၚရတယ္။

နည္းလမ္းကိုရွာတဲ့အခါမွာ ရွာတဲ့လူရဲ႕ အသိဥာဏ္အနိပ္အျမင့္အလိုက္ကြာဟသြားႏိုင္သလို၊ အေၾကာက္တရားအားႀကီးမႈ၊ အားေသးမႈအလိုက္လဲ ကြဲလြဲႏိုင္တယ္။ အဲဒါကို ေအာက္ပါအတိုင္းစဥ္းစားၾကစို႔။
(၁) အေၾကာက္တရားအားႀကီးၿပီး အသိဥာဏ္အားနည္းေသာသူ၊
(၂) အေၾကာက္တရားအားေသးၿပီး အသိဥာဏ္အားနည္းေသာသူ၊
(၃) အေၾကာက္တရားအားႀကီးၿပီး အသိဥာဏ္အားႀကီးေသာသူ၊
(၄) အေၾကာက္တရားအားေသးၿပီး အသိဥာဏ္အားႀကီးေသာသူ၊ ေလးမ်ိဳးခြဲမွတ္ရေအာင္။

တစ္နံပါတ္မွာပါတဲ့လူေတြကေတာ့ သနားစရာအေကာင္းဆံုးလူေတြေပါ့ဗ်ာ။ အသိဥာဏ္ကလဲနည္း၊ အေၾကာက္ကလဲႀကီးဆိုေတာ့ အဲလိုလူမ်ိဳးေတြ ေဘးႀကံဳတဲ့အခါ အေၾကာက္တရားတအားလႊမ္းမိုးခံရၿပီး ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မႈမရွိတဲ့အတြက္ သူတို႔မွာလုပ္စရာဆိုလို႔တစ္ခုပဲ ရွိေတာ့တယ္။ ဆုေတာင္းမႈ။ ကိုယ္သန္ရာသန္ရာယံုၾကည့္မႈအလိုက္ ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္မွန္းမသိတဲ့ ေဒ၀ါ၊ သိၾကား၊ ျဗဟၼာမ်ားႏွင့္ ဘုရားအကုန္ ဘုိးေတာ္စံုေအာင္ ပါးစပ္ျမွဳတ္ထြက္တဲ့အထိ ဆုေတာင္းၾကေတာ့တာပဲ။ အဲဒီလုိ သနားစရာေကာင္းတဲ့ လူေတြကလဲအမ်ားႀကီး။ စိတ္ဓာတ္ႀကံခိုင္မႈအားနည္းတဲ့လူေတြဟာ ဒီအုပ္စုထဲမွာပါၿပီး ဆုေတာင္းတဲ့အလုပ္ကို လုပ္တတ္ၾကတယ္။

ႏွစ္နံပါတ္အမ်ိဳးအစားထဲက လူေတြကေတာ့ အေၾကာက္တရားအားေသးေပမဲ့ အသိဥာဏ္ကနည္းေလေတာ့ အႏၲရာယ္ႀကံဳလာတဲ့အခါ သတိၱရွိသလိုလိုဘာလိုလိုနဲ႔ မဆင္မခ်င္လုပ္တတ္တယ္။ အႏၲရာယ္ရဲ႕အတိန္အနက္ကို မစူးစမ္းပဲ ဆင္ကန္းေတာတိုးလုပ္မိတဲ့အတြက္ ဆိုးက်ိဳးေတြဟာ အသက္ဆံုးရတဲ့အထိျဖစ္တတ္တယ္။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြက်ေတာ့ ဆုေတာင္းတာေတြ ဘာေတြသိပ္လုပ္မေနေတာ့ဘူး။ တုန္းတိုက္တိုက္၊ က်ားကိုက္ကိုက္ ထလုပ္တတ္တဲ့လူေတြ။ သတိၱရွိတယ္လို႔ယူဆရေပမဲ့ အသိဥာဏ္မပါတဲ့အတြက္ အက်ိဳးမရျဖစ္တတ္တယ္။

သံုးနံပါတ္ထဲပါတဲ့ လူေတြမွာေတာ့ အားႀကီးမႈႏွစ္ခုၿပိဳင္ၿပီးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုလူေတြ အႏၲရာယ္ႀကံဳလာတဲ့အခါ အသိဥာဏ္အားႀကီးေပမဲ့ အေၾကာက္တရားလႊမ္းမိုးေနလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မမွန္ မကန္ျဖစ္တတ္တယ္။ ပိုဆိုးတာက အေၾကာက္တရားလႊမ္မိုးမႈေၾကာင့္ ဆုေတာင္းတာေတြကိုလဲ လက္မလႊတ္ႏိုင္ဘူး၊ အသိဥာဏ္ရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ္ပိုင္နည္းကိုလဲ သံုးလိုက္ခ်င္ေသးတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ဟုိဟာလိုလို ဒီဟာလိုလိုျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုး ဘာမွမေျဖရွင္းလိုက္ႏိုင္ပဲ ဆိုးက်ိဳးနဲ႔ပဲ ရင္ဆိုင္ရတတ္တယ္။

ေနာက္ဆံုးေလးနံပါတ္ထဲပါတဲ့လူကေတာ့ အႏၲရာယ္ႀကံဳရတဲ့အခါမွာ ေခါင္းေအးေအးထားၿပီးေတာ့ စဥ္းစားႏိုင္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင္လဲဆုိတဲ့ အေၾကာင္းကိုလဲ ရွာတယ္။ ဘယ္လိုအႏၲရာယ္မ်ိဳးကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ရင္ဆိုင္ရင္ေတာ့ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္တယ္ လို႔နည္းလမ္းကိုလဲ ရွာတယ္။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ဆုေတာင္းတယ္ဆိုတာ ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ ပ်က္လံုးတစ္ခုသာသာပါပဲ။ ဘာကိုပဲ ရင္ဆိုင္ရ ရင္ဆိုင္ရ မိမိအသိဥာဏ္ကို ခ်ိန္ခြင္ညီေအာင္သံုးတတ္တယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုခုတိုင္းမွာ ေနာက္ခံအေၾကာင္းရွိတယ္ ဆိုတဲ့အယူအဆေၾကာင့္ အဲဒီအေၾကာင္းကို မရမကရွာၿပီးေတာ့ ရင္ဆိုင္တယ္။ ၉၉% ရာခိုင္ႏႈံးဟာ သူတို႔အတြက္ အက်ိဳးတရားေတြခ်ည္းပါပဲ။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္းေပါ့။ ဆုေတာင္းတယ္ဆိုတာ ဘယ္လုိလူေတြလုပ္တဲ့အလုပ္လဲဆိုတာ နားလည္သေဘာေပါက္ေလာက္ပါၿပီေနာ္။ ကိုယ္ဘာလိုခ်င္လဲဆိုတာကို တိတိက်က်အေျဖရေအာင္ စဥ္းစားၿပီးေတာ့

(၁) အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲ၊
(၂) ဘယ္ေလာက္အထိ အားစိုက္ရမလဲ၊
(၃) ဘယ္သူ႔အကူအညီကို ယူရမလဲ၊
(၄) ငါ့ရဲ႕အစြမ္းက ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ၊ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းေတြကို တစ္ခုခ်င္းစီ အတိအက် အေျဖရေအာင္ေျဖႏိုင္တဲ့အခါ

ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတုိင္ကို ေသခ်ာေပါက္ေရာက္ႏိုင္ၿပီလို႔ က်ေနာ္ေျပာရဲပါတယ္။ ဆုေတာင္းေနလို႔ေတာ့ ဘာမွျဖစ္လာမွာမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုဆန္းစစ္ၾကည့္ေပါ့။ ငါ ဘယ္အုပ္စုထဲမွာ ပါသလဲ လို႔။

2 comments:

Hammer said...

ဆုေတာင္းျခင္းရဲ ့အဓိပယ္ကိုသိခြင္ ့ရလို့...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..

Hammer said...

ဆုေတာင္းျခင္းရဲ ့အဓိပယ္ကိုသိခြင္ ့ရလို့...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..