Monday, October 13, 2008

တစ္ခါတုန္းက သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ည


တစ္ခုေသာ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ည။
က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာ အၿမဲရွိေနမယ့္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ည။
ေတြးလိုက္မိတိုင္း အသစ္အသစ္ျပန္ျဖစ္တဲ့ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ည။
သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ညေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ လဲလွယ္လို႔မရတဲ့ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ည။
အဲဒီညမွာ---

စိမ့္ ဘာလုပ္ေနတာလဲ။
သူဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ျမင္ေနရ၊ သိေနရပါလွ်က္နဲ႔ စကားမရွိ၊ စကားစရွာၿပီး အထက္ကအတိုင္း က်ေနာ္သူ႔ကို ေမးလိုက္မိတယ္။

ေအာ္---ဟုတ္ အကို၊ က်မ ဘုရားမီးပူေဇာ္မလို႔၊ ဟုိ---ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြ မီးထြန္းေနတာ။ လာေလ အကို။ ၀ိုင္းထြန္းေပးပါဦး။
က်ေနာ့္မ်က္ႏွာကို တစ္ခ်က္ေမာ္ၾကည့္ၿပီး ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြကို သူ ဆက္လက္မီးညွိေနလိုက္တယ္။
သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚ ေဖၚေရြတတ္သလို က်ေနာ့္အေပၚလဲ ေဖၚေဖၚေရြေရြပဲ သူဆက္ဆံတတ္စၿမဲပါ။ သူ႔ရဲ႕တုန္႔ျပန္မႈနဲ႔ ဖိတ္ေဖၚမႈက တဒဂၤေလးရယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္လလက ေတာင္းတ လာခဲ့တဲ့ ဆုလာဒ္တစ္မ်ိဳးကို ရရွိလိုက္သလို ခံစားလိုက္ရတာအမွန္ပဲ။ က်ေနာ္ သူေခၚတဲ့အတိုင္း ခ်က္ခ်င္းလိုက္ မလုပ္ျဖစ္ေသး။

ေစတီေတာ္အေရွ႕ ဆီမီးခံုေလးနေဘး ပုဆစ္ကေလးတုပ္၊ ေခါင္းကေလးငံု႔ၿပီး ဘုရားမီးပူေဇာ္ေနတဲ့ သူ႔မ်က္ႏွာေလးက ခါတိုင္းထက္ကို ပိုၿပီးလွပေနတယ္လို႔ ျမင္ေယာင္မိတယ္။ နဂိုကမွ ျဖဴႏု၀င္းအိေနတဲ့အသားေရာင္ရွိတဲ့ သူ႔မ်က္ႏွာေလးဟာ ဖေယာင္းတိုင္က လာဟတ္တဲ့မီးအလင္းေရာင္ေၾကာင့္ တာ၀တႎသာ၊ နတ္တို႔ရြာက၊ သူဇာလွႂကြယ္၊ မိုးနတ္မယ္သို႔ လို႔ စာဖဲြ႔ရေလာက္ေအာင္ကို လွပလြန္းေနတယ္။

သူ႔မ်က္ႏွာေလးကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရင္း က်ေနာ့္စိတ္ေတြ ဟုိးအေ၀းက အခ်ိန္ကာလတစ္ခုဆီသို႔ ေျပးထြက္သြားခဲ့တယ္။

အဲဒီတုန္းက သူက တတိယႏွစ္ေက်ာင္းသူဘ၀။ က်ေနာ္က ေက်ာင္းၿပီးလို႔ တကၠသိုလ္မွာဆရာေပါက္စေလးေတာင္ျပန္လုပ္ေနၿပီ။ သူနဲ႔က်ေနာ္က အိမ္နီးနားခ်င္းေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေမးေျပာေခၚထူးအဆင့္ေလာက္နဲ႔ပဲ ေန႔စဥ္ေတြ႔ျမင္ေနၾကရတာ။ က်ေနာ္သင္တဲ့ subject နဲ႔ သူ႔ major ကလဲ တူတာမဟုတ္ေတာ့ စာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လဲ ေျပာစရာစကားကမရွိ။ အဲလို ေနလာၾကရင္း တစ္ေန႔ေတာ့ သူ က်ေနာ့္ဆီ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ေပါက္ခ်လာခဲ့တယ္။

က်ေနာ္လဲ ျမင္ျမင္ခ်င္းေတာ့ တအံ့တၾသေပါ့။ က်ေနာ့္ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း သူက --- ဆရာ၊ က်မ ဆရာ့ဆီမွာ အဂၤလိပ္စာသင္ခ်င္လို႔၊ သင္ေပးပါေနာ္--တဲ့။ က်ေနာ္လဲ ဘာျပန္ေျပာရမွန္း မသိေအာင္ကို ျဖစ္ေနမိတာပါ။ ခဏေနေတာ့မွ၊ အင္း--ဟုတ္။ က်ေနာ္ ဘာကို ဘယ္လို သင္ေပးရမွာလဲ ဆိုေတာ့၊ သူကဆက္ၿပီး၊ စာေမးပြဲနီးေနလို႔တဲ့။ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ခန္႔မွန္းေမးခြန္းေတြကို ေကာင္းေကာင္းနားမလည္လို႔ ရွင္းျပေပးပါ တဲ့။

က်ေနာ္လဲ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာပါပဲ။ ႏွစ္ခါမေျပာရဘူး။ ဟုတ္ကဲ့ လို႔ အလိုလိုအေျဖေပးလိုက္မိရက္သားျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီေန႔က စၿပီး က်ေနာ္ထင္တယ္။ က်ေနာ့္ဆီမွာ သူအဂၤလိပ္စာသင္တာ ပ်က္ရက္၊ တက္ရက္ အားလံုးေပါင္း တစ္ႏွစ္နီးပါးေလာက္ရွိမွာပါ။ သူ႔စာေမးပြဲၿပီးသြားေတာ့လဲ အခ်ိန္ရတိုင္း က်ေနာ့္ဆီမွာ အဂၤလိပ္စာ လာသင္ေနေသးတယ္။ တစ္ခုပဲ က်ေနာ္ အလိုမက်ျဖစ္မိတာ။ သူလာရင္ သူ႔ေနာက္က သူ႔အေဒၚအပ်ိဳႀကီးပါ လုိက္လာတတ္တယ္။ စိတ္မခ်လို႔ ထင္ပါရဲ႕။ တစ္ခါတေလေတာ့လဲ သူ႔တစ္ေယာက္တည္းပဲ။ အဲလိုေန႔ေတြဆို က်ေနာ္ စာသင္ရတာ သိပ္စိတ္ပါတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာသမားတစ္ေယာက္မွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို ထိပါးေစ့မယ္ အျပဳအမူမ်ိဳးကိုေတာ့ က်ေနာ္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေရွာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ရင္ထဲမွာေတာ့ ေမာင္စိတ္၀င္း (ပုတီးကုန္း) ရဲ႕တိတ္တခိုး ကဗ်ာေလးထဲကလို၊
သူမျမင္၊ သူမၾကည့္ေပမဲ့၊
သူသိရင္ ေက်နပ္ပါရဲ႕၊
ရြက္ခ်ပ္စို၊ အႀကိဳၾကားမွာ၊
ပြင့္သြားမွာပဲ။
ဆိုတဲ့အတိုင္း တိတ္တခိုးခ်စ္ေနမိတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။

အကို၊ လာေလ၊ ဘာလုိ႔ ရပ္ၾကည့္ေနတာလဲ။
က်ေနာ့္ကို ဒုတိယအႀကိမ္ သူေခၚလိုက္တယ္။ အဲဒီက်မွပဲ က်ေနာ္လဲ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့လူရဲ႕မ်က္ႏွာကို ေရနဲ႔ပက္လိုက္သလို သတိျပန္၀င္လာမိေတာ့တယ္။

ေအာ္--ဟုတ္။

သူအနား အသာသြားထိုင္ၿပီး က်ေနာ္က ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြကို တစ္တိုင္ခ်င္းစီ လုိက္စုိက္ေပးလိုက္တယ္။ သူကလဲ က်ေနာ္စိုက္ထားတဲ့ ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြကို ေနာက္ကေန မီးလိုက္ညွိေနတယ္။ သူ႔ရင္ထဲမွာေတာ့ ဘုရားကို မီးပူေဇာ္ရတဲ့ ေကာင္းမႈနဲ႔ေအးျမေနမယ္ ထင္ပါရဲ႕၊ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာေတာ့ သူညွိထြန္းလုိက္တဲ့ မီးေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ပူေလာင္ေနေတာ့တာေပါ့။

မီးအရွိန္ေၾကာင့္ မာေၾကာေနတဲ့ ဖေယာင္းသားေလးေတြ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းအိေခြၿပီး ေပ်ာ္က်ကုန္သလို က်ေနာ့္ရင္ထဲက ႏွလံုးသားဟာလဲ အခ်စ္စိတ္ေၾကာင့္ အေရေပ်ာ္ကုန္ၿပီလားေတာင္ ထင္ေနရေတာ့တာပါ။ ရင္ထဲမွာ ရွိတဲ့စကားတစ္ခုခုကို အားယူၿပီး ေျပာမယ္ ႀကံတိုင္း အလကားစာသင္ေပးတာကို အခြင့္အေရးယူတယ္ ထင္မွာစိုးၿပီး မေျပာျဖစ္ခဲ့။ မေျပာရဲခဲ့။ ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြ အားလံုးထြန္းၿပီးေတာ့ သူဘုရားကန္ေတာ့တယ္။ က်ေနာ္လဲ သူ႔ေဘးနား အသာ၀င္ထုိင္ၿပီး ကန္ေတာ့လိုက္တယ္။

က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ အရမ္းၾကည့္ႏူးေနမိတယ္။ ဘုရားလဲ ကန္ေတာ့ၿပီးေတာ့၊
အကို က်မျပန္ေတာ့မယ္ေနာ္။ မိုးခ်ဳပ္ေနၿပီ တဲ့။
က်ေနာ္လဲ ေမ့ေဆးအထိုးခံထားရတဲ့လူအလိုျဖစ္ၿပီး၊ အင္း၊ ဟုတ္ကဲ့၊ လို႔ပဲ အေျဖေပးၿပီး၊ ေခါင္းညိတ္လိုက္မိတယ္။ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ့္ေရွ႕က ဆင္မယဥ္သာေျခလွမ္းေလးနဲ႔ ထြက္ခြါသြားတဲ့ သူ႔ေၾကာျပင္ေလးကို မ်က္စိတစ္ဆံုးၾကည့္ၿပီး ရင္ထဲမွာ အမည္ေဖၚရခက္ေသာ ေ၀ဒနာတစ္မ်ိဳးထပ္တိုးလာသလို ခံစားလိုက္ရတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ သူလဲ ေက်ာင္းၿပီးလို႔ အလုပ္ေတြပါေတြရ၊ က်ေနာ္လဲ ေနၿမဲေနရာမွာ အတည္မေနရပဲ ဟုိသြားရ ဒီသြားရနဲ႔ ေ၀းသထက္ ေ၀းေ၀းသြားရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ပဲ ဆက္တိုက္ႀကံဳခဲ့ရတယ္။ အခုေတာ့လဲ မလိုအပ္ပဲ ဆရာ့ဣေႁႏၵကို နင္းကန္ထိမ္းခဲ့ရတဲ့က်ေနာ့္ဟာ သတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ေရာက္တိုင္း အေ၀းကမၻာမွာ အထီးက်န္စြာနဲ႔ပဲ လြမ္းေမာေနရေပေတာ့တယ္။ (က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းအတြက္ ေရးပါသည္။)