Saturday, September 5, 2009

အဲဒင္ဘရာေတာလား (၄)

ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္း၊ ကုန္းျမင့္နန္းႏွင့္၊
ခ်ိဳက္၀ွမ္းနိပ္က်၊ စမ္းေခ်ာင္းလွႏွင့္၊
ဘာ၀ေပ်ာ္ၾကဴး၊ ငွက္အရူးတို႔၊
ေအာ္ထူးေခၚသံ၊ ခ်စ္ေတးညံလွ်က္၊
ေတာယံပတ္ကူး၊ သံစံုျမဴးသည္၊
ဘီးလူးရယ္သို႔၊ ဟဲဟဲတည္း။



တိုင္ျမစ္ရဲတိုက္မွ စေကာ့ေတာင္တန္းမ်ားသို႔

“တိုင္ျမစ္ေပၚက ရဲတိုက္ႀကီး” ေခၚ နယူကာဆယ္လ္ၿမိဳ႕ရွိ ဂိတ္ရွက္ေထာင္ျပည့္တံတားေလးေပၚမွာ ေရွ႕ေနာက္ေတာင္ေျမာက္ ဓာတ္ပံုေတြ စံုေစ့ေအာင္ တဖ်တ္ဖ်တ္ရိုက္ၿပီးေနာက္ အဲဒင္ဘရာၿမိဳ႕နန္းသို႔ အေရာက္လွမ္းဖို႔ရာ က်ေနာ္တို႔ခရီးသြားေလးေဖၚ ကားရပ္ထားရာ ေနရာသို႔ ျပန္လည္
လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့ၾကသည္။ ဂိတ္ရွက္ႀကိဳးတံတားေလးႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ကားရပ္ထားရာ ေနရာတို႔အၾကားမွာ အေဆာက္အဦး ထူးထူးဆန္းဆန္းႀကီးတစ္ခုလဲ ရွိေသးသည္။ ဟုိတယ္ႀကီးျဖစ္မည္ဟု ထင္မိသည္၊ ဆိုင္းဘုတ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာမဖတ္ျဖစ္ခဲ့။ ယင္းအေဆာက္အဦးႀကီးသည္ ကမၻာေပၚရွိ အရုပ္အဆိုးဆံုး အေဆာက္အဦး (၁၀)ခုတြင္ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘေလာ့ဂါ ကိုကိုေမာင္က ေျပာျပသည္။ အေဆာက္အဦးႀကီးမွာ ေတာင္ကုန္းျမင့္ျမင့္ေပၚတြင္ ဘူးသီးေျခာက္ႀကီးတစ္လံုးကို လွဲထားသည့္ႏွယ္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး အေဆာက္အဦးတစ္ခုလံုးကို အျပင္ဘက္က မွန္မ်ားျဖင့္ ကပ္ထားသည္။

ယင္းအရုပ္ဆိုးဟုိတယ္ႀကီးကို ေက်ာ္လာေသာအခါ တိုင္ျမစ္ကို ျဖတ္ေဆာက္ထားေသာ မိုးပ်ံတံတားႀကီးတစ္ခုေအာက္သို႔ေရာက္လာသည္။ တံတားႀကီးမွာ ဟုိဘက္ဒီဘက္ကမ္းအေရာက္ ခံုးႀကီးတစ္ခုတည္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ္လဲ လြန္စြာႀကီးမားလွသည္။ တံတားတစ္ခုလံုးကို အလြန္ႀကီးမားေသာ သံေခ်ာင္း၊ သံပန္းႀကီးမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားရာ ေတာ္ရံုငလွ်င္ဒဏ္ေလာက္ကို ေကာင္းေကာင္းခံႏိုင္ရည္ရွိမည္ဟု ခပ္မွန္းရသည္။ ယင္းျမစ္ေက်ာ္မိုးပ်ံသံတံတားႀကီးေအာက္မွ က်ေနာ္တုိ႔ အတက္အဆင္းလုပ္ၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔ေရာက္သြားေသာအခါ ေဆာက္လုပ္ေရးအလုပ္သမားတစ္ခ်ိဳ႕ တံတားေအာက္တြင္ တူးဆြ ျပင္ဆင္ေနၾကသည္ကိုလဲ ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ယင္းတံတားမွ ဟုိဘက္ခပ္လွမ္းလွမ္းသို႔ ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ တစ္မူးထူးျခားစြာ တည္ေဆာက္ထားေသာ မိုးပ်ံတံတားႀကီးတစ္ခုကိုလဲ ေတြ႔ရေသးသည္။ က်ေနာ္တို႔ျဖတ္ေက်ာ္ရမည့္တံတားႀကီးတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္မွ သိရသည္။

ကားရပ္ထားရာ ေနရာသို႔ေရာက္ေသာအခါ ေခတၱရပ္နားၾကၿပီး အေရးတႀကီးကိစၥတစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္ရန္ စဥ္းစားၾကရသည္။ ရွဴရွဴးလႊတ္ဖို႔ ေနရာရွာရျခင္းပင္တည္း။ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ခရီးမွာ ေ၀းသည္။ လမ္းတြင္းရပ္နားေနလို႔ မျဖစ္၊ အဲဒင္ဘရာသို႔ ညေနေလးနာရီမထိုးခင္ေရာက္မွ ျဖစ္မည္။ ယူေကတြင္ ရာသီဥတုကလဲ ခန္႔မွန္းရခက္ေသာ အရာတစ္ခုတည္း။ ကံအားေလွ်ာ္စြာ က်ေနာ္တို႔ကားေလးကို Car Parking ေထာင့္စြန္းမွာ ရပ္ထားျဖစ္သည္။ အနားမွာ မည္သူမွမရွိ၊ ကားပါ့ခ္ကို ပတ္ေပါက္ေနေသာ ျမက္ခ်ံဳမ်ားသာရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဲရဲဆံုးျဖတ္ၾကသည္။ ဗမာလုိလုပ္ၾကမည္ဟု။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္သို႔ ေ၀့၀ိုက္ၾကည့္လိုက္ကာ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းလိုက္ၾကသည္။ “Standing and Pissing” မတ္တန္႔လႊတ္လိုက္ၾကသည္။ အားပါးပါး၊ ေအာင့္ထားသမွ်၊ ေပါက္သြားမွ အေတာ္ျဖစ္ေတာ့သကိုး။ စီစီတီဗြီႏွင့္ ဖမ္းရိုက္ထားပါက ျမင္ရသူတို႔ ၿပံဳးၾကမွာ ျမင္ေယာင္မိေသးေတာ့၏။ ထို႔ေနာက္ ကားေလးကို ေမာင္းထြက္လာခဲ့ၾကေတာ့သည္။ အဲဒင္ဘရာနန္းသို႔ ဦးတည္လွ်က္။

စႏၵားလန္းမွ ထြက္လာၿပီးကတည္းက ကားကို ဆီျဖည့္ျခင္း၊ ေလခ်ိန္ျခင္းမ်ားလဲ မလုပ္ရေသး။ ကားထဲမွာလဲ ဆီနည္းေနသည္။ လက္ရွိဆီျဖင့္ အဲဒင္ဘရာသို႔သြားပါက လမ္းမွာပင္ ရပ္သြားမည္မွာ က်ိန္းေသ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိုးပ်ံတံတားႀကီးတစ္ခုကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးေသာအခါ ဆီဆိုင္ကို ရွာၾကရသည္။ ကားဆရာကိုေနလင္းက “ကိုယ့္လူတို႔ ေတာင္ေျမာက္၀ဲယာ ၾကည့္ရႈၿပီး ဆီဆိုင္အမွတ္အသားမ်ား ရွိလိုရွိျငားၾကည့္ၾကပါဦး”ဟု ခဏခဏေျပာသည္။ နယူးကာဆယ္လ္ၿမိဳ႕ကမထြက္ခင္ ပတ္ေမာင္းရင္း ဆီဆိုင္အမွတ္အသားမ်ားကို လိုက္ရွာၾကသည္။ တစ္လမ္း၀င္/တစ္လမ္းထြက္ ေမာင္းႏွင္ၿပီးေနာက္ ေတြ႔ပါၿပီ။ ဆီဆိုင္သို႔၀င္ေရာက္ကာ ဆီႏွင့္ေလကို ျဖည့္လိုက္ၾကသည္။ ဗုဒၶဟူးေန႔ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထုိေန႔ထြက္မည့္ ထီကိုလဲ ေလးေယာက္သား စုေပါင္းထုိးလိုက္ၾကေသးသည္။ ဆယ္ေပါင္ဖိုး။ သို႔ေသာ္ သို႔ေသာ္။ ခါတိုင္းလိုပင္ျဖစ္သည္။ မေပါက္။

ေန႔လည္ ၁၂-နာရီထိုးၿပီးေလၿပီ။ ကားေလးကို အဲဒင္ဘရာသြားရာလမ္းေၾကာင္းသို႔ တင္လိုက္သည္။ ကားဆရာက သူ႔ကားကို အရွိန္ျပင္းျပင္းႏွင့္ ေမာင္းႏွင္ေနသည္။ က်ေနာ္တို႔ကလဲ အရွိန္ျပင္းျပင္းႏွင့္ အိပ္ခ်င္ေနသည္။ ေန႔လည္စာလဲ မစားၾကရေသး။ ကားေပၚမွာ ပါလာတဲ့ အစားအေသာက္မ်ားကလဲ စားခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈမရွိ။ အဲဒင္ဘရာေရာက္မွ စားၾကမည္ဟု ဆံုးျဖတ္သည္။ က်ေနာ္တို႔နည္းတူ အဲဒင္ဘရာသို႔ ခ်ီတက္ေနေသာ ကားေပါင္းမ်ားစြာကိုလဲ လမ္းတန္းတစ္ေလွ်ာက္ေတြ႔ရသည္။ အဂၤလန္မွ စေကာ့တလန္ဘက္သို႔သြားရာလမ္းေၾကာင္းသည္ ကားႏွစ္စီးေရွာင္သာရံုသာရွိသည္။ ႏွစ္စီးၿပိဳင္ မေမာင္းႏိုင္။ လမ္းကို က်ဥ္းက်ဥ္းေဖါက္ထားသည္။ အသြားတစ္လမ္း၊ အျပန္တစ္လမ္း။ ဤမွ်သာျဖစ္သည္။ ဟုိက္ေ၀းလမ္းမဟု ေခၚရန္ပင္ ခပ္ခက္ခက္။ သို႔ေသာ္ လမ္းမႀကီးမွာ အျခားယူေကလမ္းမ်ားနည္းတူ အဆင့္မီစြာ ေဖါက္လုပ္ထားသည္။ ေခ်ာေမာေျပျပစ္၍ အဖုအထစ္မရွိ။ ကားကေလး တရိပ္ရိပ္ေျပးေနသည္။ က်ေနာ္လဲ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ အိပ္ခ်င္လာသည္။

မည္သို႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားမွန္းမသိ။ ကားဆရာအသံၾကားသျဖင့္ မ်က္လံုးဖြင့္လိုက္ေသာအခါ ေတာင္ကုန္းႀကီးတစ္ခုေပၚမွ ေအာက္သို႔ ေမာင္းဆင္းေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေတာင္ကုန္းမွ ျမင္ရေသာ ျမင္ကြင္းသည္ စာႏွင့္ေရးျပ၍ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လွပလြန္းသည္ဟု က်ေနာ္ ခံစားမိသည္။ ဟုိးအေ၀းမွ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းညိဳ႕ညိဳ႕ႀကီးမ်ား၊ အဂၤလန္မွာ ေတြ႔ရေသာကြင္းျပင္ႀကီးမ်ားထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ က်ယ္၀န္းေသာ ဂ်ံဳခင္းႀကီးမ်ား၊ ရာေထာင္ခ်ီရွိေသာ သိုးအုပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ မႈိင္းျပျပ ထင္းရွဴးေတာႀကီးမ်ားကို မ်က္စိတစ္ဆံုးျမင္ရသည္။ ရႈခင္းအလွမ်ားကို ၾကည့္ရင္း က်ေနာ္အိပ္ခ်င္စိတ္ေပ်ာက္သြားသည္။ ေကာင္းကင္သို႔ ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ရာသီဥတုမွာ လြန္စြာသာယာလွ်က္ တိမ္သားျဖဴျဖဴတို႔အၾကား ထိုးက်ေနေသာ ေနေရာင္ခ်ည္က်ဲက်ဲေၾကာင့္ ျမင္ကြင္းမွန္သမွ်သည္ လက္ရာေျမာက္ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ျမင္ရသည့္ႏွယ္ျဖစ္သည္။ ေအာ္---လွပါဘိျခင္း။

အဂၤလန္ႏွင့္ စေကာ့တလန္ဟူေသာ တိုင္းျပည္ႀကီးႏွစ္ခုတို႔အၾကားရွိ နယ္ေျမေဒသသည္ လွခ်င္တိုင္းလွေနသည္။ ကုန္းျမင့္ အဆင့္ဆင့္၊ ခ်ိဳက္၀ွမ္း အရစ္ရစ္ႏွင့္ အတက္အဆင္းလည္း မ်ားျပားလွသည္။ ကားဆရာကလဲ အရွိန္မေလွ်ာ့ပဲ လက္စြမ္းျပသည္။ ရႈခင္းတစ္လွည့္ၾကည့္လိုက္၊ ကားဆရာတစ္လွည့္ၾကည့္လိုက္ႏွင့္ ရင္ထဲမွာ မီးစတစ္ဖက္/ေရမႈတ္တစ္ဖက္ ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေန႔လည္ေၾကာင္ေတာင္ ငရုပ္သီးစပ္စပ္ႏွင့္သေဘၤာသီးအသုပ္ စားေနရသည့္အလား ရင္ထဲမွာ ရွဴးရွဴးရွဲရွဲႏိုင္လွသည္။ အေတာ္အသင့္ေမာင္းႏွင္ၿပီးေသာအခါ ခပ္ျမင့္ျမင့္ေတာင္ကုန္းႀကီးတစ္ခုေပၚသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ေတာင္ကုန္းထိပ္တြင္ ကားမ်ားစြာရပ္နားထားလွ်က္ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ခရီးသြားမ်ား သဘာ၀၀န္းက်င္အလွကို ရႈစားေနၾကသည္။ ေအးေအးလူလူ ပန္းခ်ီဆဲြေနေသာသူမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရေသးသည္။ ထိုသူတို႔ေရးဆြဲေသာ ပန္းခ်ီးကားကို က်ေနာ္ျမင္ခ်င္လွသည္။ ဤမွ်လွပလြန္းေသာ ျမင္ကြင္းကို သူတို႔ စုတ္တံေတြက ေရးခ်ယ္ႏိုင္ပါမည္တဲ့ေလာ။ ျမင္ရေသာ ျမင္ကြင္းမွန္သမွ်သည္ ပန္းခ်ီငိုျမင္ကြင္းခ်ည္းျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ့္ရင္ထဲက မွတ္ခ်က္ျပဳမိသည္။

သဘာ၀အလွႏွင့္
ပကာသနရစ္တဲ့ စုတံ

ဟုတ္မွန္ေအာင္ သူမဆဲြ

ခဲခက္ေလဟန္။

ျမင္ကြင္းရယ္ ထည္

ခ်ယ္တံက ေသးေကြး

ဒီပန္းခ်ီ ဘယ္ပံုျဖစ္မယ္
ေတြးမိေပါ့ေလး။


က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားကို အံတုေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ခပ္တိုးတိုးေရရြတ္ျဖစ္သည္။ ဒီေတာ ဒီေတာင္ ဒီအလွေတြကို ဘယ္သူထုဆင့္ ေရးခ်ယ္ရစ္သလဲဟု ဘာသာေရးဆန္ဆန္ ေမးခြန္းတစ္ခုကိုလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးမိသည္။ ေတာင္ကုန္းႀကီးကို ေက်ာ္ေသာအခါ ခ်ိဳက္၀ွမ္းထဲ ျဖတ္စီးေနေသာ ေတာင္က်ေခ်ာင္းငယ္တစ္ခုကိုလဲ ေတြ႔ရသည္။ က်ေနာ္တို႔ ကားေလးသည္ ယင္းေခ်ာင္းငယ္ေလးအတိုင္း အလိုက္သင့္ ေဖါက္ထားေသာ လမ္းကေလးေတာက္ေလွ်ာက္ ေမာင္းႏွင္ေနသည္။ ငါးမိနစ္ခန္႕ ေမာင္းႏွင္ၿပီးေသာအခါ သစ္ပင္ႀကီးမ်ား အုပ္ဆိုင္းေနေသာ ေတာအုပ္လမ္းေလးတစ္ခုအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္သြားသည္။ ဟုိဘက္ဒီဘက္ ခက္လက္ရွက္ကာ အုပ္မိုးေနေသာ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ ေနေပ်ာက္မထိုးႏိုင္ပဲ လမ္းကေလးမွာ ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ျဖစ္ေနသည္။ က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာ အမည္မေဖၚျပတတ္ေသာ ေ၀ဒနာတစ္ခု တိုးဆင့္လာသလို ခံစားမိသည္။ ၀မ္းသာသည္ေလာ၊ ၀မ္းနည္းသည္ေလာ က်ေနာ္မသိ။ အလင္းေရာင္ေပ်ာက္ေသာလမ္းကေလးကို ၾကည့္ၿပီး ရင္ထဲမွာ ေမွာင္သလိုလို ခံစားလိုက္မိေတာ့သည္။ အေမွာင္ေ၀ဒနာပင္ျဖစ္မည္ထင့္။

No comments: