Monday, September 7, 2009

အဲဒင္ဘရာေတာလား (၇)

၀ိသႀကိဳနတ္၊ ဖန္ဆင္းအပ္သည့္၊
ျပႆာဒ္ဗိမာန္၊ ဘံုသဏၭာန္ပင္၊
အဲဒင္ႏွင့္ယွဥ္၊ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ေသာ္၊
အဲဒင္အေနာက္၊ သူကေရာက္လိမ့္၊
ထိုေၾကာင့္နတ္မင္း၊ ၿပိဳင္မခင္းပဲ၊
ေနရင္းျပည္ကို၊ သူေျပးလိုသည္၊
ဘီလူးငိုသုိ႔၊ ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္တည္း။


ကယ္လ္တန္ေတာင္ကုန္း

က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔သားမ်ား အဲဒင္ဘရာရဲတိုက္ေတာင္ကုန္းေပၚေရာက္ေနသည္မွာ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ရွိေပၿပီ။ ညေန (၆) နာရီထိုးလုၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခရီးသြားမ်ား အလွ်ိဳအလွ်ိဳေတာင္ေအာက္သို႔ ျပန္ဆင္းေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔လည္း ရဲတိုက္၀င္းအတြင္းရွိ ျပတိုက္ေပၚလွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈ၊ ဓာတ္ပံုမ်ားရုိက္ၿပီးေနာက္ အမ်ားနည္းတူ ေတာင္ေအာက္သို႔ ျပန္လည္လမ္းေလွ်ာက္ဆင္းခဲ့ၾကသည္။ တစ္ေန႔တာ ေလာကအက်ိဳး သည္ပိုးၿပီးေသာ ေနမင္းရာဇာကား သူ႔တာ၀န္တစ္ရပ္ၿပီးဆံုးၿပီမို႔ လူသားမ်ားကို လက္ျပႏႈတ္ဆက္လွ်က္ရွိသည္။ ၀င္လုဆဲေနေရာင္ခ်ည္၏ ထိုးဟတ္မႈေၾကာင့္ ေဆးေရာင္မခ်ယ္ေသာ အဲဒင္ဘရာတိုက္အိုႀကီးမ်ားသည္ ေနအဟတ္တြင္ တစ္မ်ိဳးထြင္ကာ အလွဆင္လွ်က္ရွိျပန္သည္။ ဆည္းဆာေရာင္သည္ အက်ီးတန္သူကိုပင္ အလွဆင္ေပးႏိုင္သည္ မဟုတ္ေလာ။ က်ေနာ့္လက္ထဲက ကင္မရာေလးမွ မီးေရာင္တစ္ခ်က္ လင္းလက္သြားသည္။ ဒီလိုအလွမ်ိဳးကို လက္လႊတ္ခံ၍ မျဖစ္။ မိမိရရ ရိုက္ယူလိုက္သည္။

ေတာင္ေျခကားရပ္ထားရာ ေနရာမွ ေအာက္ဘက္သို႔ ၾကည့္လိုက္ပါက National Gallery of Scotland-စေကာ့တလန္းအမ်ိဳးသားပန္းခ်ီျပတိုက္ႀကီးကို ထည္၀ါစြာ လွမ္းျမင္ရသည္။ ေန႔တိုင္းဖြင့္သည္ဟုသိရေသာ္လဲ အခ်ိန္မရေသာေၾကာင့္ မ၀င္ျဖစ္ခဲ့။ အေ၀းကသာ လွမ္း၍ ဓာတ္ပံုရိုက္ခဲ့ရသည္။ လန္ဒန္ၿမိဳ႕၊ Trafalgar Square ရွိ ပန္းခ်ီျပတိုက္ႀကီးကို ေျပးသတိရလိုက္သည္။ ယင္းျပတိုက္အတြင္းရွိပန္းခ်ီကားမ်ား မည္မွ်လက္ယာေျမာက္သည္ကို က်ေနာ္တို႔ျမန္မာျပည္က ပန္းခ်ီဆရာအႀကီး/အေသးမ်ားကို ျမင္စမ္းေစခ်င္သည္။ ကြ်ဲေျခရာခြက္ထဲ ကူးခပ္ေနရေသာ ဖားသူငယ္ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္လွသည္။

က်ေနာ္သည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ ျမန္မာ့အႏုပညာကို ခ်စ္လည္းခ်စ္သလို တန္ဖိုးလည္းထားပါသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ အႏုပညာသည္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ဘယ္အဆင့္ထိ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ပါသနည္း? ျမန္မာျပည္မွာ ေနစဥ္တုန္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျမန္မာျဖစ္ရျခင္းအတြက္ ဂုဏ္ယူမိေသာ္လဲ သူမ်ားႏိုင္ငံတြင္ ေနရေသာအခါ ျမန္မာျပည္တြင္ ဘယ္အစိတ္အပိုင္းသည္ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္သနည္း? ဆိုသည့္ေမးခြန္းကို က်ေနာ္မၾကာခဏေမးမိသည္။ အေျဖမေတြ႔တိုင္း ဟိုအ၀ွါမသားႀကီးကို စိတ္တိုသည္။ ဒီေကာင္ႀကီး ရွိေနသမွ်ေတာ့-ဟု။ အင္း---ဒီေကာင္ႀကီးမရွိလဲ ဒီေကာင္ေလး တက္လာဦးမွာေတာ့ ျမင္ေယာင္မိေသး၏။ (ေတာလားေရးရင္းနဲ႔ ေတာင္လားေရာက္သြားၿပီ၊ ရပ္ထားမွ။)

စေကာ့အမ်ိဳးသားပန္းခ်ီျပတိုက္ႀကီးအတြင္းရွိ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို စိတ္ကူးႏွင့္လွမ္းပံုေဖၚကာ ခံစားလိုက္မိသည္။ ဆီေဆး၊ ေရေဆးအစံုႏွင့္ အေ၀း၊ အနီး၊ အလင္းအေမွာင္ ဟန္ခ်က္ညီညီေရးဆြဲထားေသာ ေရာင္စံုပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို အိမ္မက္မက္ၾကည့္လိုက္သည္။ သုိ႔မဟုတ္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ပန္းခ်ီဆရာဘ၀ကို ေခတၱခံယူကာ က်ေနာ္အခ်စ္ဆံုးသူတစ္ေယာက္၏ပံုကို အလွပဆံုးကိုယ္ဟန္အေနအထားျဖင့္ ေရးဆဲြလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ယင္းပန္းခ်ီကားကို စေကာ့ပန္းခ်ီတိုက္အတြင္း မည္သူမွမျမင္ႏိုင္ေသာ ေနရာတြင္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ သိမ္းဆည္းထားခဲ့လိုက္သည္။ ခ်စ္သူေရ---ေနခဲ့ေပေတာ့။ က်ေနာ့္စိတ္ကူးပန္းခ်ီကားကုိ ႏႈတ္ဆက္ရင္း ေနာက္တစ္ေနရာဆက္ဖို႔ရာအတြက္ ကားေလးေပၚတက္လိုက္သည္။ ကားဆရာကိုေနလင္း ေခၚရာေနာက္သို႔ က်ေနာ္တို႔ တိတ္ဆိတ္စြာ စီးနင္းလိုက္ပါလာခဲ့ၾကသည္။ အခ်ိန္မွာ ညေန (၆) နာရီ ခြဲလုလု။ သို႔ေသာ္ ေန႔အလင္းေရာင္ကား မကုန္ေသး။

၁၅-မိနစ္ခန္႔ ေမာင္းႏွင္ၿပီးေသာအခါ ကားေလးကို လမ္းေဘးတစ္ေနရာတြင္ ထိုးရပ္လိုက္သည္။ “ဒီေနရာကို Calton Hill လို႔ေခၚတယ္”ဟု ကိုေနလင္း ရွင္းျပသည္။ ကယ္တန္ေတာင္ကုန္းေပၚသို႔ ကားတက္လမ္းေၾကာင္းကို ပိတ္ထားသျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္တက္ခဲ့ၾကရသည္။ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ပိုေကာင္းသည္။ အေညာင္းေျပလမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ျဖစ္သြားသည္။ ေတာင္ကုန္းေပၚအတက္လမ္းတြင္ ဓာတ္ပံုရိုက္ၾကသည္။ ယင္းအခ်ိန္တြင္ မ်က္ႏွာကို မိုးစက္ေသးငယ္မ်ား လာမွန္သျဖင့္ မိုးရြာမည္ေလာ စိတ္ပူလိုက္ရေသးသည္။ သို႔ေသာ္ မိုးစက္တို႔အားလံုး အဲဒင္ဘရာေလအေ၀ွ႔တြင္ အေ၀းသို႔ေျပးထြက္သြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ အဆင္တေျပ လမ္းေလွ်ာက္ကာ အဲဒင္ဘရာအလွကို ေကာင္းစြာခံစားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။

ကယ္လ္တန္ေတာင္ကုန္းေလးသည္ ၁၈-ရာစုေစာေစာပိုင္းက တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ National Monument, Nelson's Monument ႏွင့္ Dugald Steward Monument တို႔ တည္ရွိရာ ေဒသတစ္ခုျဖစ္ရံုမက ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ရခိုင္ ဓည၀တီက သိမ္းလာေသာ ၁၅-ရာစုႏွစ္ဦး ေပၚတူဂီလုပ္ ေၾကးေျမာက္ႀကီးတစ္လက္ကို သိမ္းဆည္းထားရာ ေနရာလဲ ျဖစ္သည္။ အေျမာက္ကိုယ္ထည္တြင္ ျမန္မာစာမ်ားေရးထြင္းထားသည္။ ယင္းအေျမာက္ႀကီးကို ေတာင္ေအာက္မွ ေတာင္ေပၚသုိ႔တက္လာရာ လမ္း၀တည့္တည့္သို႔ ခ်ိန္ထားသည္။ ေၾကးအေျမာက္ႀကီးမွာ မဟာျမတ္မုနိဘုရား၀င္းအတြင္းရွိ ေၾကးရုပ္ႀကီးမ်ား၏ ႏွာေခါင္းကဲ့သို႔ လာေရာက္သူမွန္သမွ် ပြတ္ပြတ္သြားသျဖင့္ ၀င္း၀င္းေျပာင္လက္လွ်က္ရွိေျခသည္။ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔သားမ်ား ျမန္မာကြဟု ေအာ္ဟစ္ကာ အေျမာက္ႀကီးကို ေပြ႔ဖက္ကာ ဓာတ္ပံုရိုက္ခဲ့ၾကေသးသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ခံစားမိပါသည္။ ကိုယ့္ပစၥည္းသူတစ္ပါးလက္ထဲ ေရာက္ေနရျခင္းသည္ ကိုယ့္အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာမဟုတ္။ ကိုယ္အသံုးမက်ေသာေၾကာင့္သာ (သို႔) အင္းအားနည္းပါးေသာေၾကာင့္သာ ယင္းသို႔ျဖစ္ရေၾကာင္းကို ေတြးမိျပန္ေသာအခါ က်ေနာ့္ရင္သည္ ယင္းအေျမာက္ႀကီးကို ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္ထမ္းေျပးခ်င္စိတ္ေပါက္ေလာက္ေအာင္ ပူေလာင္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္---သို႔ေသာ္---။

ကယ္တန္ေတာင္ကုန္းေဒသသည္ အထက္ပါ ျမန္မာ့အေျမာက္ႀကီးႏွင့္ Monument သံုးခုတို႔၏ တည္ရာသာမဟုတ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ အဲဒင္ဘရာ၏ ဗဟုိအခ်က္အခ်ာလည္း ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ေတာင္ကုန္း၏ ေအာက္ေျခေတာင္ဘက္တြင္ စေကာ့တလန္အစိုးရဌာခ်ဳပ္ (St Andrew's House) အေဆာက္အဦးႀကီးႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အေဆာက္အဦးႀကီးအျပင္ ၁၁-ရာစုေစာေစာပိုင္းက တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ Holyrood Palace ကဲ့သို႔ေသာ နာမည္ေက်ာ္ အေဆာက္အဦးႀကီးမ်ားလဲ ၀န္းရံတည္ရွိလွ်က္ရွိသည္။ ထို႔ျပင္ ေတာင္ကုန္းသည္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္စဥ္ ပြဲေတာ္မ်ား စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပရာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ အထူးသျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ ဧၿပီ (၃၀) တြင္ က်င္းပေသာ Beltane Fire Festival ေခၚ ဘဲလ္တိန္းမီးပဲြေတာ္သည္ ရဲတိုက္ေတာင္ကုန္းတြင္က်င္းပေသာ စစ္ေရးျပအခန္းအနားႏွင့္ မတူကြဲျပား တစ္မ်ိဳးျခားကာ အဲဒင္ဘရာသားတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို ယူႀကံဳးသိမ္းထား ဖမ္းစားလွ်က္ရွိေခ်ေတာ့သည္။

ကယ္တန္ေတာင္ကုန္းေပၚမွ ၾကည့္လွ်င္ အဲဒင္ဘရာၿမိဳ႕ေတာ္၏ အလွသည္ ရဲတိုက္ေတာင္ကုန္းေပၚမွ ၾကည့္ရသည္ႏွင့္မတူပဲ က်က္သေရတစ္မ်ိဳးဆင့္ကာ ပိုမိုအလွတိုးေနေၾကာင္း သတိျပဳမိသည္။ ရဲတိုက္ေတာင္ကုန္းေပၚကၾကည့္လွ်င္ အေပၚစီးမွ ၾကည့္ရေသာေၾကာင့္ အေဆာက္အဦးတုိ႔၏အလွသည္ မေပၚလြင္၊ ေခ်ာေမာလွပေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ေခါင္းေပၚမွငုံ႔ ၾကည့္ရသည့္ႏွယ္ မ်ားစြာေသာ အေဆာက္အဦးတို႔၏ အမိုးကိုသာ ျမင္ရသည္။ ကယ္တန္ေတာင္ကုန္းေပၚက ၾကည့္လွ်င္ကား မိန္းကေလးကို ေရွ႕တူရႈမွ ၾကည့္ရသည္ႏွယ္ အေဆာက္အဦးမ်ားသည္ အလွႂကြယ္လွ်က္ရွိေပေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဲဒင္ဘရာၿမိဳ႕ေတာ္အလွဓာတ္ပံုႏွင့္ ပန္းခ်ီကားအမ်ားစုသည္ ယင္းကယ္လ္တန္ေတာင္ကုန္းေပၚမွ ရိုက္ထား၊ ေရးဆြဲထားသည္ကမ်ားေၾကာင္း သိရျပန္ေလသတည္း။

No comments: