Saturday, November 29, 2008

ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးျခင္း


အိမ္ေထာင္မႈ၊ ဘုရားတည္၊
ေဆးမွင္ရည္ စုတ္ထိုး၊
ဤသံုးခု ခ်က္မပိုင္လွ်င္၊
ေနာင္ျပင္ရန္ ခက္သည့္ အမ်ိဳး။

က်ေနာ္တို႔ ေရွးဗမာလူမ်ိဳးေတြ အေလးအနက္ထား၊ ေသေသခ်ာခ်ာစီစဥ္ၿပီးမွ လုပ္ရမယ္လို႔ ယူဆထားတဲ့ အရာသံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့---
(၁) အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း၊
(၂) ဘုရားတည္ျခင္း၊
(၃) ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးျခင္း ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသံုးမ်ိဳးထဲက အဂၤလိပ္လို႔ Tattoo လို႔ေခၚတဲ့ ေအာက္ဆံုးက ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အနည္းငယ္ေဆြးေႏြးမလို႔ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္မွာ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေမးခံခဲ့ရလို႔ပါပဲ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏို၀င္ဘာလ (၂၆)ရက္ေန႔တုန္းက က်ေနာ့္စူပါဗိုက္ဆာ အကူအညီေတာင္းထားတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို သြားလုပ္ေပးရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သူတာ၀န္ယူၿပီး သင္ေနရတဲ့ ဘီေအ၊ ပထမႏွစ္ အေရွ႕တိုင္းဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက ျမန္မာျပည္ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အင္တာဗ်ဴးခ်င္တဲ့ကိစၥပါ။ ဆရာမလဲ လူရွာမေတြ႔တာနဲ႔ က်ေနာ့္ကိုပဲ အဗ်ဴးခံခုိင္းပါတယ္။ က်ေနာ္လဲ အဗ်ဴးခံခ်င္ေနတာဆိုေတာ့ အေတာ္ျဖစ္သြားတယ္။ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေက်ာင္းသူႏွစ္ေယာက္၊ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္နဲ႔ စပိန္သူတစ္ေယာက္ပါ။ စုစုေပါင္း ငါးေယာက္တည္းပါ။ တစ္ေယာက္ကို ၁၅ မိနစ္စီ ဗ်ဴးခ်ိန္ေပးထားပါတယ္။

အဲဒီငါးေယာက္ထဲက ပထမဆံုးက်ေနာ့္ကို ဗ်ဴးတဲ့ေက်ာင္းသူကေတာ့ Sara တဲ့။ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ေလာက္ပဲရွိေသးတဲ့ အဂၤလိမ္မေခ်ာေခ်ာေလးတစ္ေယာက္ပါ။ သူက က်ေနာ့္ကို ေမးခြန္းတစ္ခုေမးတယ္။ ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးတဲ့ကိစၥဟာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဘယ္လိုပတ္သက္ပါသလဲ တဲ့။ ဂလု။ ရုတ္တရက္ က်ေနာ္ ဘယ္လိုေျဖရမွန္းမသိဘူး။ ဒါေပမဲ့ သိပ္စဥ္းစားမေနပဲနဲ႔ က်ေနာ္အေျဖေပးလိုက္တယ္။ ဘာမွ မပတ္သက္ပါဘူး လို႔။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္မွာ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာစရာလဲ သိပ္မရွိေတာ့ ကိုယ့္ရွိတာနဲ႔ ကိုယ္သိထားတာေလးေတြကို သူနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပလိုက္တယ္။ လူလိုခ်င္တဲ့အေျဖမ်ိဳး ျဖစ္ေကာင္းမွ ျဖစ္ေပမဲ့ သူ႔ေမးခြန္းဟာ ေျပလည္စြာၿပီးဆံုးသြားပါတယ္။

က်ေနာ္က ဒႆနိကေဘဒေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာသာေရးကိုလဲ စိတ္၀င္စားတတ္တဲ့အေလွ်ာက္ ကိုယ့္ဗုဒၶဘာသာစာေပကိုလဲ လက္လွမ္းမီႏိုင္သေလာက္ ဖတ္ရႈက်က္မွတ္ထားတာေတြလဲ မနည္းပါဘူး။ သူ႔ကို ေျပာရတယ္။ က်ဳပ္သိသေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶစာေပထဲမွာ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဟာထားတာမ်ိဳးဘယ္မွ မရွိပါဘူး လို႔။ ခန္႔တည္တည္နဲ႔ေပါ့။ ဘာသာေရးနဲ႔ တိုက္ရိုက္မဆိုင္ေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ဒီအေပၚမွာ ဘယ္လို သေဘာထားတယ္၊ အခ်ိဳ႕လူေတြ ဘာေၾကာင့္ထိုးၾကတယ္ ဆိုတာကို အနည္းအက်ဥ္းရွင္းျပရတယ္။

ဥပမာ၊ က်ေနာ့္ညာလက္မွာ ၾကယ္စင္ေလးတစ္လံုး ထိုးထားတာရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္/ညာလက္ေကာက္၀တ္ေတြမွာလဲ အစက္အေျပာက္ တစ္ဘက္သံုးခုစီရွိတယ္။ အဲဒါကို ျပလိုက္တယ္။ ေဟာဒီၾကယ္ကိုေတာ့ အသက္ ၁၁ ႏွစ္သားအရြယ္တုန္းက ဘုရားပြဲမွာ အလွထိုးခဲ့တာပဲ။ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွ ထူးထူးျခားျခားမရွိဘူး။ သူမ်ားေတြထိုးတာျမင္လို႔ က်ဳပ္လဲ ၀င္ထိုးခဲ့တာပဲ၊ လို႔။ ေဟာဒီ လက္ေကာက္၀တ္မွာရွိတဲ့ အမည္းစက္ေလးသံုးခုကေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိတယ္။ က်ဳပ္ငယ္ငယ္တုန္းက ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္က အဆိပ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ထိုးေပးခဲ့တာပဲလို႔။ ဘာသာေရးနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူးလို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ သူလဲ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္သြားတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ဗမာလူမ်ိဳးေတြမွာ အထူးသျဖင့္ ေရွးက်တဲ့ လူႀကီးေတြမွာ အဲဒီေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးတာေတြ ေတြ႔ရတာမ်ားတယ္။ က်ေနာ့္ေဘးရဲ႕ ေပါင္ႏွစ္ဘက္မွာဆို အကြင္းလိုက္၊ အကြင္းလိုက္ထိုးထားတာေတြ႔ရတာ။ သူ႔သားသံုးေယာက္ျဖစ္တဲ့ က်ေနာ့္ဘိုးေလး ဦးေစာဟန္၊ အဘိုးလတ္ ရွင္ရွင္၊ အဘိုးအရင္း ဦးတင္း တို႔ေပါင္ေတြမွာလဲ ထိုးကြင္းေတြနဲ႔ခ်ည္းပဲ။ က်ေနာ့္ေဘးက အသက္ (၉၅) ႏွစ္မွာ ဆံုးသြားတယ္။ က်ေနာ့္အဘိုး ညီအကိုသံုးေယာက္ကေတာ့ အခုတိုင္ သက္ရွိထင္ရွားရွိတုန္း၊ အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေတြခ်ည္းပဲ။ က်ေနာ္တို႔အမ်ိဳး အသက္ရွည္ေၾကာင္းလဲ ႀကံဳလို႔ႂကြားလုိက္ရေသးတယ္။

သူတို႔ေခတ္သူတို႔အခါက ေယာက္်ားေတြဟာ ေပါင္တံတစ္ခုလံုး ထိုးကြင္းမရွိရင္ မိန္းမေတာင္မရႏိုင္ဘူး တဲ့။ ထိုးကြင္းအျပည့္ထိုး၊ တင္ပါးႏွစ္ဖက္ျပဴးေနေအာင္ခါးေတာင္းက်ိဳက္ၿပီး ရြာထဲေလွ်ာက္လည္ရင္ အပ်ိဳေခ်ာေတြ ၾကည့္မွၾကည့္ဆိုပဲ။ က်ေနာ္လဲ ဘမ်ိဳးဘိုးတူျဖစ္ေအာင္လို႔ လက္မွာ ၾကယ္ေသးေသးေလးတစ္လံုး ထိုးထားရေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လားေတာ့ မသိဘူး။ တစ္ခါက က်ေနာ့္လက္ေမာင္းမွာထိုးထားတဲ့ ၾကယ္ကိုျမင္ၿပီး ျပင္သစ္သူတစ္ေယာက္က ေမးတယ္။ မင္း ေထာင္က်ဖူးလား တဲ့။ ေက်ာခ်မ္းတယ္ဗ်ာ။ မနည္းရွင္းျပလိုက္ရတယ္။ မဟုတ္ေၾကာင္း။

ဒီ Tattoo လို႔ေခၚတဲ့ ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးတဲ့ ဓေလ့ဟာ သမိုင္းေက်ာင္းအရ ေဟာဒီကမၻာေျမေပၚ ယေန႔ေခတ္သိေနတဲ့ ဘာသာတရားေတြ မထြန္းကားခင္ကတည္းက ရွိႏွင့္ၿပီးသားပါ။ Eurasian သို႔မဟုတ္ Euroasian သို႔မဟုတ္ Euro-Asian လို႔ စာမွာသံုးတဲ့ ဥေရာပ အာရွသားေတြရဲ႕ ဓေလ့တစ္မ်ိဳးလို႔ ေဆးမွင္ေၾကာင္သမိုင္းပညာရွင္ေတြက ဆိုပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဘီစီႏွစ္ ငါးေထာင္ခန္႔ Neolithic လို႔ေခၚတဲ့ ေက်ာက္ေခတ္သစ္ (New Stone Age) ကတည္းက ရွိေနပါၿပီတဲ့။ ဒါေပမဲ့ သက္ေသအျဖစ္ တကယ္ေတြ႔ရတာကေတာ့ AlPs ေတာင္တန္း၊ Ötz ခ်ိဳက္၀ွန္းထဲက ရတဲ့ Ötzi the Iceman လို႔ေခၚတဲ့ မမ္မီရုပ္ႂကြင္းမွာပါ။ အဲဒီမမ္မီရုပ္သက္တမ္းကို ဘီစီ ေလးေထာင္နဲ႔ ငါးေထာင္အၾကားလို႔ ပညာရွင္ေတြက ခန္႔မွန္းၾကပါတယ္။

အဲဒီရုပ္ေလာင္းရဲ႕ ညာဘက္ေျခမ်က္စိ၊ ဘယ္ဘက္ဒူးေခါင္းနဲ႔ ေက်ာကုန္းေအာက္ပိုင္းေတြမွာ ေဆးမွင္စက္ေတြနဲ႔ မ်ဥ္းေကာက္လိုင္းေတြ စုစုေပါင္ (၅၇) ခုေလာက္ေတြ႔ရွိရတယ္ လို႔ဆိုပါတယ္။ ဘီစီႏွစ္ေထာင္ခန္႔ Amunet လို႔ေခၚတဲ့ အီဂ်စ္မမ္မီရုပ္နဲ႔ ဆိုက္ေဗးရီးယားႏိုင္ငံ၊ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း၊ Ukok လြင္ျပင္မွာေနထိုင္ၾကတဲ့ Pazyryk လုိ႔ေခၚတဲ့ ေနာ္မန္လူမ်ိဳးရုပ္ႂကြင္းေတြမွာလဲ ထပ္ေတြ႔ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ဘီစီႏွစ္ေပါင္း တစ္ေသာင္းခန္႔ Paleolithic လို႔ေခၚတဲ့ ေက်ာက္ေခတ္ေဟာင္း (Old Stone Age) ကတည္းက ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးတဲ့အေလ့ရွိတယ္လို႔ သမိုင္းပညာရွင္ေတြကဆိုပါတယ္။
အေနာက္တိုင္းေတြမွာေတာ့ ဒီဓေလ့ဟာ Polynesia လို႔ေခၚတဲ့ ကြ်န္းစုေနလူမ်ိဳးေတြဆီက ကူးစက္လာတယ္လို႔ မွတ္တမ္းျပဳထားပါတယ္။

မွတ္တမ္းမ်ားအရေျပာရရင္ေတာ့ ေဆးမွင္ေၾကာင္ကို ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ထိုးၾကတာပါပဲ။ အခ်ိဳ႕က အလွဆင္ဖို႔၊ အခ်ိဳ႕က ကိုယ့္ကိုယ္ကို အကာအကြယ္ျပဳဖို႔၊ အခ်ိဳ႕က ကိုယ္ဘယ္သူဘယ္၀ါျဖစ္တယ္ဆိုတာျပဖို႔ စသည္စသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ထိုးၾကတာပါ။ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေျမာက္မ်ားစြာထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီးေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာရယ္လုိ႔ တစ္ခုမွ မေတြ႔ရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အထက္မွာ က်ေနာ္ ဆာရာလို႔ေခၚတဲ့ အဂၤလိပ္မေလးေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို ခန္႔တည္တည္နဲ႔ ေျဖခဲ့တာ မမွားပါဘူးဆိုတာ သိရပါတယ္။ ထိုးၿပီးရင္ ဖ်က္ဖို႔အေတာ္ခက္တဲ့အတြက္ မထိုးရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
ထိုးၾကဦးမလားဗ်ိဳ႕-- မွင္ေၾကာင္----။
(http://en.wikipedia.org/wiki/Tattoo#Cosmetic) ကိုအေျချပဳ တင္ျပပါသည္။

No comments: