Sunday, November 30, 2008

ျမန္မာျပည္နတ္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ဘာသာေရးျပႆနာ


ႏို၀င္ဘာလ (၂၆)ရက္ေန႔က က်ေနာ့္ကို အင္တာဗ်ဴးတဲ့ ဘီေအ ပထမႏွစ္ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ (၅)ေယာက္ထဲက Sara ဆိုတဲ့ေက်ာင္းသူေလးရဲ႕ ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးျခင္းကိစၥနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာကို က်ေနာ္ေရးခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ အခု က်ေနာ္ဒုတိယအႀကိမ္ ဆက္လက္တင္ျပခ်င္တဲ့ ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုကေတာ့ Jenny ဆိုတဲ့ေက်ာင္းသူေလးရဲ႕ျပႆနာ။

သူက က်ေနာ့္ကို ေမးခြန္းတစ္ခုေမးတယ္။ “ရွင္တို႔ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ နတ္ကိုးကြယ္မႈဟာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဘယ္လို ပတ္သက္ပါသလဲ”တဲ့။ အခ်ိန္ (၁၅)မိနစ္အတြင္း ေမးခြန္း ငါးခု၊ ေျခာက္ခုေလာက္ကို ေျဖရမွာမို႔ ေမးခြန္းတစ္ခုအတြက္ အခ်ိန္အမ်ားႀကီးမေပးႏိုင္လို႔ တိုက်ဥ္းလိုရင္းေလာက္ပဲ ေျဖခဲ့ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီေမးခြန္းကို အခ်ိန္အေတာ္ယူၿပီးေျဖမွ ျပည့္စံုမွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ နတ္ကိုးကြယ္မႈဟာ ရႈပ္ေထြးလွလြန္းလို႔ပါပဲ။

အခုလက္ရွိျမန္မာျပည္မွာ ကိုးကြယ္ေနတဲ့ နတ္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ မူးရစ္ရမ္းကားၿပီး အစိမ္းေသေသတဲ့ နတ္စိမ္းေတြက ခပ္မ်ားမ်ား။ အိမ္နတ္အုန္းသီးလုပ္ၿပီး အကိုးကြယ္ခံရတဲ့ ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္ တစ္ေယာက္ပဲ နတ္က်က္။ သူကေတာ့ က်က္သလားမေမးနဲ႔၊ တရုတ္စကားပင္မွာ ႀကိဳးတုတ္ၿပီး မီးရႈိ႕အသတ္ခံရတာ။ ဒါေၾကာင့္သူက တရုတ္စကားပြင့္နဲ႔ မီးကို မုန္းသတဲ့။

“ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ ဓမံၼ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ”ကို သံုးႀကိမ္သံုးခါဆိုၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္လာသူတစ္ေယာက္ဟာ အရိယာဂိုဏ္း၀င္မဟုတ္တဲ့ နတ္ေတြကို ရွိခုိးလုိက္တာနဲ႔ သရဏဂုံပ်က္သြားပါတယ္။ သရဏဂုံပ်က္တယ္ဆိုတာ အဲဒီအမ်ိဳးသား သို႔မဟုတ္ အမ်ိဳးသမီးဟာ ေနာက္ထပ္ သရဏဂုံမေဆာက္တည္သေရြ႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး လို႔ဆိုလိုပါတယ္။ ဒါကို အင္မတန္သတိထားရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာျပည္က (၃၇)မင္း၀င္နတ္ေတြဟာ ဘယ္သူကစၿပီး နတ္္ျဖစ္ေအာင္လုပ္လုိက္လို႔ နတ္ျဖစ္လာတယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ သူတို႔ေသပံုေသနည္း လိုက္ၾကည့္ရင္ နတ္ျဖစ္စရာအေၾကာင္း နည္းနည္းမွကို မေတြ႔ရပါဘူး။ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ရင္ ငရဲသြားစရာရွိတယ္၊ အစိမ္းသရဲျဖစ္စရာရွိတယ္၊ ၿပိတၱာျဖစ္စရာရွိတယ္။ တိရစၧာန္လဲ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာႏိုင္သလဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘုရားျမတ္စြာေဟာခဲ့တဲ့စကားေတာ္ေတြ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ ေသခ်ာေအာင္ ဘုရားစာပါဠိေတြကို သက္ဆိုင္ရာစာအုပ္က ကူးယူၿပီး ျမန္မာျပန္ႏွင့္တကြ ေဖၚျပေပးပ့ါမယ္။

“ဣဓာဟံ ဘိကၡေ၀ ဧကစံၥ ပုဂၢလံ ပဒု႒စိတံၱ ဧ၀ံ ေစတသာ ေစေတာ ပရိစၥ ဇာနာမိ၊ ဣမမွိ ေစ အယံ သမေယ ပုဂၢေလာ ကာလံ ကေရယ်၊ ယထာဘတံ နိကိၡေတၱာ ဧ၀ံ နိရေယ”။ “ခ်စ္သား ခ်စ္သမီးတို႔၊ ေဟာဒီေလာကႀကီးထဲ ဘယ္သူဘယ္၀ါေတြရဲ႕ စိတ္ဟာ ရာဂစသည္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနရတယ္ ဆိုတာကို ငါဘုရားရဲ႕စိတ္နဲ႔ ဂဂနန သိေတာ္မူပါတယ္။ အဲလို စိတ္ဓာတ္ေရးရာပ်က္ျပားေနတဲ့အခိုက္မွာ ေသဆံုးသြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီသတၱ၀ါဟာ ငရဲေရာက္ရရွာမွာပဲ”။
(ပုိဒ္ေရ (၄၃)၊ အမွတ္ (၅) ပဏီဟိတအစၧ၀ဂၢ၊ ဒုကနိပါတ၊ အဂၤုတၱရနိကာယ)။

ဒီဘုရားစကားေတာ္အရ (၃ရ) မင္း၀င္နတ္ေတြရဲ႕ ေသပံုေသနည္းကို ေလ့လာလိုက္ရင္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ၿပီး ေသခြင့္မရပဲ၊ အကုသုိလ္စိတ္ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္၀င္ၿပီး ေသၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ နတ္ျဖစ္ဘြယ္လမ္းမျမင္ေၾကာင္း တင္ျပလိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီနတ္ဆိုတဲ့ အစိမ္းသရဲေတြကို ကိုးကြယ္သင့္ မကိုးကြယ္သင့္ စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ပဲ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။

အသက္ (၉၅)ႏွစ္အရြယ္ေရာက္မွ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ က်ေနာ့္ ေဘးႀကီးက သူမေသခင္တုန္းက သတင္းကြ်တ္ကာလ၊ ေဆြမ်ိဳးေတြ စုေပါင္းကန္ေတာ့တဲ့ ပြဲတစ္ခုမွာ ေျပာခဲ့ဘူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို အခုထိ က်ေနာ့္နားထဲ စြဲေနေသးတယ္။ “ငါတို႔အမ်ိဳးထဲမွာ ဘယ္သူမွ နတ္ကို မကိုးကြယ္ၾကဘူး၊ ဒီေဖသန္း ဆိုတဲ့ေကာင္ေရာက္လာမွ သူနဲ႔အတူ အိမ္ေပၚ အုန္းသီးပါေရာက္လာတာ၊ ငါ့အသက္ အခု (၉၀)နားနီးၿပီ။ တစ္ခါမွ နတ္ကို မကိုးကြယ္ဖူးဘူး၊ သရဏဂံုသံုးပါးနဲ႔ ငါးပါးသီလကို လံုေအာင္ေစာင့္ထိမ္းႏိုင္ရင္ ဘာအႏၲရာယ္မွ မက်ေရာက္ႏိုင္ဘူး၊ မင္းတို႔လဲ ၿမဲၿမဲမွတ္ထားၾက”။ က်ေနာ္ေဘးႀကီးရဲ႕စကားပါ။

အခုထိက်ေနာ္ေျပာခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို သံုးသပ္လိုက္ရင္ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ နတ္ကိုးကြယ္မႈဟာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ လားလားမွ် မသက္ဆိုင္ေၾကာင္း နားလည္ႏိုင္ပါၿပီ။ ဒါျဖင့္ရင္ ဘုရားေဟာက်မ္းစာေတြထဲမွာေရာ နတ္ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွေျပာထား၊ ေဟာထားတာ မရွိဘူးလား။ က်ေနာ္ဖတ္ထားဖူးတဲ့ ဘုရားစာေတြထဲက အေၾကာင္းအရာေလးတစ္ခုကို ထုတ္ျပခ်င္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ျမန္မာစကားမွာ “သမင္ေမြးဘိ၊ က်ားစား၏သို႔” ဆိုၿပီး စကားပံုထားခဲ့တာရွိပါတယ္။ အဲဒီစကားပံုဟာ ကာဠယကိၡနီလို႔ေခၚတဲ့ ဘီလူးမ မညိဳရဲ႕ ဇာတ္လမ္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ မညိဳဘီလူးမဟာ အရင္ဘ၀ေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ရန္သူအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္အေပၚ အခဲမေက်ျဖစ္ၿပီး ဆုေတာင္းမွားခဲ့ရာကေန သူက ၾကက္ျဖစ္လိုက္၊ ကိုယ္ကေၾကာင္ျဖစ္လိုက္၊ စားလိုက္။ ကိုယ္က သမင္ျဖစ္လိုက္၊ သူကက်ားျဖစ္လိုက္၊ အစားခံလိုက္၊ ေနာက္ဆံုးဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ သူက လူလာျဖစ္၊ ကိုယ္က ဘီးလူျဖစ္ေတာ့ သူ႔ကေလးေတြကို လုိက္စားရာကေန ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႔၊ တရားနာၿပီး ေသာတာပန္တည္သြားတဲ့ သူတစ္ေယာက္ပါ။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ အရိယာသံဃာဂိုဏ္း၀င္ျဖစ္သြားပါတယ္။

ေသာတာပန္အရိယာတစ္ေယာက္ျဖစ္သြားတဲ့ မညိဳဟာ သူမ်ားအသက္သတ္စားမွ အသက္ရွင္ရတဲ့ ဘီလူးဘ၀မွာ ဆက္လက္ရပ္တည္ဖို႔ခက္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္မွာပဲ မ်က္ရည္ကေလး၀ဲေနတာကို ျမတ္ဘုရားက ျမင္ေတာ္မူလို႔ ေမးေတာ့ သူ႔အသက္ရွင္ေရးအတြက္ စဥ္းစားၿပီး အေျဖမေတြ႔လို႔ ငိုမိေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားရွာတယ္။ ဘုရားျမတ္စြာကလဲ စိတ္မပူဖို႔ေျပာၿပီး သူ႔ရန္သူေဟာင္း အမ်ိဳးသမီးကို မညိဳအတြက္ အိမ္မွာ တစ္ေနရာေပးၿပီး ထမင္းစသည္ေကြ်းေမြးဖို႔ မွာၾကားအမိန္႔ရွိလိုက္တယ္။ အမ်ိဳးသမီးလဲ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားတဲ့ ဘီလူးမကို မေၾကာက္ေတာ့ပဲ ဘုရားရွင္ေျပာတဲ့အတိုင္း အိမ္ေပၚတင္ေကြ်းထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကေလးေတြဆူလို႔ မေနႏိုင္တာနဲ႔ ဟုိေျပာင္းဒီေျပာင္းလုပ္ရင္းက ေနာက္ဆံုးရြာ့အျပင္ဘက္ ဆိပ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာတစ္ခုမွာ နတ္ကြန္းငယ္ေလးေဆာက္ၿပီး ထားလိုက္တယ္။

ထမင္းစသည္ကိုလဲ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း သြားပို႔ေပးတယ္။ ဘီလူးမလဲ အရိယာပီပီ ေက်းဇူးသိတတ္တဲ့အတြက္ သူ႔အေပၚျပဳစုေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကို ေက်းဇူးဆပ္ဖို႔ စဥ္းစားတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဘယ္ႏွစ္ေတြမွာ မုိးေကာင္းမယ္၊ ကုန္းျမင့္ေဒသေတြမွာ စပါးစိုက္၊ ဘယ္ႏွစ္ေတြမွာ မိုးေခါင္မယ္၊ နိပ္ရာအရပ္ေတြမွာ စပါးစိုက္ စသည္ အႀကံအဉာဏ္ေတြ ေပးတယ္။ အမ်ိဳးသမီးလဲ မညိဳေျပာတဲ့အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ေတာ့ သူမ်ားလယ္ယာေတြထက္ စပါးထြက္အားေကာင္းတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သူမ်ားေတြကေမးလို႔ အေၾကာင္းမွန္ကို ေျပာျပလိုက္ရာကေန အဲဒီနယ္ကလူေတြဟာလဲ မညိဳဘီလူးမကို ထမင္းစသည္ ဆက္သပူေဇာ္လာၾကတယ္။ အဲဒီအစဥ္အလာကေန စပါးစိုက္ရာသီေတြေရာက္ရင္ အခ်ိဳ႕အရပ္ေတြမွာ ပုန္းမၾကည္နတ္ သို႔မဟုတ္ ပုတ္မက်ီနတ္ (စကားခ်ပ္။ ပုတ္မက်ီ၊ အညာေဒသမွာ စပါးထည့္တဲ့ က်ီကို ပုတ္မလို႔ေခၚေၾကာင္း မွတ္သားရပါတယ္။ စပါးထည့္တဲ့ က်ီကို ေစာင့္တဲ့နတ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကဟန္တူပါတယ္။) ပူေဇာ္ပြဲဆိုၿပီး လုပ္ၾကတာေတြ႔ရတယ္။
(ကာဠယကိၡနီ၀တၳဳ၊ ယမက၀ဂၢ၊ ဓမၼပဒအ႒ကထာ)

ဒါကေတာ့ က်ေနာ္လက္လွမ္းမီသေလာက္ ဘုရားစာေပထဲက အေၾကာင္းပါ။ ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ၾကည့္ရင္ ဘုရားရွင္က ေသာတာပန္ျဖစ္ေနတဲ့ အရိယာပုဂိၢဳလ္ဘီလူးမကိုေတာင္ ကိုးကြယ္ဖို႔ေျပာခဲ့တာမဟုတ္ဘူး၊ အစားအေသာက္ဆင္းရဲရွာလို႔ အိမ္ေပၚတင္ေကြ်းထားလိုက္လို႔ပဲ မွာၾကားေတာ္မူခဲ့တာ။ ေနာက္ပိုင္း လူေတြက မိမိတို႔လယ္မွာ စပါးအထြက္ေကာင္းဖို႔ အလုအယက္ပူေဇာ္ၾကရင္းနဲ႔ မညိဳခမွ်ာလဲ ပုန္းမၾကည္နတ္ ျဖစ္သြားရရွာတာ။

ေနာက္တစ္ခုက ဘိုးေတာ္သိၾကား။ ဘုိးေတာ္သိၾကားရုပ္တုဆိုၿပီး ဘုရားေစတီတိုင္းလိုလိုမွာ ေတြ႔ရတတ္တယ္။ အဲဒီသိၾကားလဲ ေသာတာပန္ပုဂိၢဳလ္ႀကီးပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကိုလူေတြက ရွိခိုးပူေဇာ္လို႔ သူကျပန္မစလိုက္တယ္ရယ္လို႔ က်ေနာ္လက္လွမ္းမီသေလာက္ ဘယ္စာထဲမွာမွ မေတြ႔ရပါဘူး။ သူကပဲ လူေတြကို ရွိခိုးတဲ့အေၾကာင္း ဖတ္ရဖူးတယ္။ ဘုိးေတာ္သိၾကားမင္းႀကီးဟာ သူ႔ဥယ်ာဥ္ေတာ္ထဲထြက္ဖို႔ သူေနတဲ့ ေ၀ဇယႏၲာနန္းျပႆာဒ္ႀကီးေပၚက ဆင္းခါနီးတိုင္း အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာကို လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ရွိခုိးေလ့ရွိသတဲ့။ တစ္ခါမွာေတာ့ သိၾကားမင္းႀကီးဟာ နတ္ျပည္ကတြက္ရင္ ေအာက္အရပ္ျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ လူ႔ျပည့္လူ႔ရြာဘက္ လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးေနတာကို သူ႔ဒရိုင္ဘာ မာတလိနတ္သားကျမင္လို႔ ေမးတယ္။ ဒီေလာက္တန္းခိုးထြားတဲ့ သိၾကားမင္းလိုပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးက ရွိခိုးရတဲ့ လူရယ္လို႔ ရွိေသးလား ဆိုၿပီးေတာ့။ သိၾကားမင္းက သူ႔ဒရုိင္ဘာေမာင္မာတလိကို ေအာက္ပါ အင္မတန္မွတ္သားစရာေကာင္းတဲ့ စကားကို မိန္႔ၾကားလိုက္ပါတယ္။

ေယ ဂဟ႒ာ ပုညကရာ၊ သီလ၀ေႏၲာ ဥပါသကာ။
ဓေမၼန ဒါရံ ေပါေသႏိၲ၊ ေတ နမႆာမိ မာတလိ။
မာတလိေရ၊ ငါကေတာ့ လူ႔ျပည္လူ႔ရြာက ေကာင္းမႈျပဳတဲ့လူေတြ၊ သီလရွိတဲ့လူေတြ၊ ရတနာသံုးပါးေလးစားတဲ့လူေတြ၊ ကိုယ့္ဇနီးမယားကို တရားသျဖင့္ ျပဳစုလုပ္ေကြ်းတဲ့လူေတြဆို ရွိခိုးတာပါပဲ”။
(ဂဟ႒၀ႏၵနာသုတၱ၊ ဒုတိယ၀ဂၢ၊ သကၠသံယုတၱ၊ သဂါထာ၀ဂၢပါဠိ)

နတ္ျပည္ႏွစ္ျပည္ကို အစိုးရတဲ့ နတ္ဘုရင္ျဖစ္ရံုတင္မကဘူး၊ ေသာတာပန္အရိယာပုဂိၢဳလ္ပါျဖစ္ေနတဲ့ သိၾကားလို နတ္မင္းကေတာင္ ရွိခုိးရတဲ့လူေတြရဲ႕အဆင့္အတန္းမ်ိဳးနဲ႔ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ေသခါနီး အကုသိုလ္ အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္၀င္ၿပီး ငရဲျဖစ္မွန္းမသိ၊ အစိမ္းသရဲျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီ (၃၇)မင္းဆိုတဲ့ နတ္ေတြကို ရွိခိုးဦးတိုက္ ပူေဇာ္ပသတယ္ဆိုတာ အလြန္အက်ီးတန္တယ္လို႔ က်ေနာ္ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ (၃၇)မင္းအုပ္စု၀င္ နတ္ေတြကို ကိုးကြယ္မႈဟာ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္နဲ႔ နည္းနည္းေလးမွကို မသက္ဆိုင္ေၾကာင္း တင္ျပရင္း Jenny ဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးေမးတဲ့ ေမြးခြန္းအေျဖကို အဆံုးသတ္လုိက္ပါတယ္။

ေအာက္ပါ အမ်ိဳးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ားရဲ႕ (၃၇) မင္းစာအုပ္ကို ဆက္လက္ဖတ္ရႈပါကုန္။

37 Spirits in Burma by U Phoe Kyar

No comments: