သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆီက Forward လုပ္ၿပီးပုိ႔လိုက္တဲ့ စာတစ္ေစာင္ က်ေနာ့္ေမးလ္ထဲေရာက္လာလို႔ ဖြင့္ၿပီးဖတ္ၾကည့္လိုက္မိပါတယ္။ အားပါးပါး-----ေျပာထားလိုက္တဲ့ သူမ်ားအေၾကာင္း။ တစ္ဘက္သားမွာ ဘာမွကို ရစရာမက်န္ေတာ့ဘူး။ ေျပာတဲ့သူကလဲ တစ္ဘက္သားရဲ႕အေၾကာင္းကို ေနာက္ကလိုက္ၿပီး ၾကည့္ေနသလိုမ်ိဳးလုပ္ၿပီးေတာ့ကို ေရးထားတာ။ အဲဒီစာကို သူေရးတဲ့အတိုင္း မွန္သည္၊ မွားသည္ က်ေနာ္မသိပါ။ က်ေနာ့္သတိထားလိုက္မိတာကေတာ့ ဒီလိုအေရးအသားမ်ိဳးဟာ အေကာင္းဘက္ထက္ အဆိုးဘက္သို႔သာ ဦးတည္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။
ေရးသူကိုေရာ အေရးခံရသူကိုပါ က်ေနာ္မရင္းႏွီးဖူးပါ။ ဒါေပမဲ့ အေရးခံရသူအေၾကာင္းကိုေတာ့ အနည္းငယ္ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို ေကာင္းသည္/ဆိုးသည္ မေျပာလိုပါ။ ေျပာရေလာက္ေအာင္လဲ က်ေနာ္သူတို႔အေၾကာင္းဘာမွမသိပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ေျပာလိုတာတစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ အျခားတစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို အဘယ့္ေၾကာင့္ အပုတ္ခ်ေျပာဆိုခ်င္ရပါသနည္း” ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို အနည္းငယ္မွ် ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔လူသားေတြမွာ ေမြးဖြားလာကတည္းက အတူတြဲဖက္ၿပီးပါလာတတ္တဲ့တရားေတြကေတာ့ အေၾကာက္တရားကို အေျခခံတဲ့ မနာလိုမႈနဲ႔ သ၀န္တိုမႈေတြပါပဲ။ ဒါကို စာလိုေပလို ဣႆာ နဲ႔ မစၦရိယ လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒီစကားလံုးေတြကို ပါဠိစာေပမသိတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြလဲ ဘာကိုဆိုလိုတယ္ဆိုတာ နားလည္ၾကၿပီးသားပါ။ ဒီသေဘာတရားႏွစ္မ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုယ့္ဆီမွာ ရွိေနၿပီဆိုရင္ ေနာက္ထပ္အဆိုးတရားႏွစ္မ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီတရားေတြကေတာ့
(၁) မကၡ လို႔ေခၚတဲ့ တစ္ဘက္သားရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ခ်ိဳးဖက္ဖ်က္ဆီးျခင္းနဲ႔
(၂) ပဠာသ လို႔ေခၚတဲ့ တစ္ဘက္သားကို ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ျပဳျခင္း ေတြပါပဲ။
လူတစ္ေယာက္ဟာ မိမိနဲ႔အျခားအဆင့္တူလူတစ္ေယာက္ကို သာမန္အားျဖင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အျပစ္မျမင္တတ္ေပမဲ့ တစ္စံုတရာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ကေတာက္ကဆျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ တစ္ဘက္လူ ဘာပဲလုပ္လုပ္အျပစ္ျမင္လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိအျပစ္ျမင္လာၿပီဆိုရင္ တစ္ဘက္သားရဲ႕ဆိုးက်ိဳးကိုပဲ လိုလားတတ္တဲ့စိတ္ဟာ အလုိလုိေပၚေပါက္လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီစိတ္ျဖစ္ေပၚလာတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ တစ္ဘက္သားကိုယ့္ထက္သာသြားတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ မနာလိုတဲ့စိတ္၊ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့၊ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အရွိတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး အဲဒီလူမွာရွိသြား၊ ပတ္သက္သြားမွာ သိပ္ေၾကာက္တဲ့ သ၀န္တိုစိတ္ဟာလဲ ျဖစ္ေပၚလာပါေတာ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ သူဟာ အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ အခ်င္းအရာႏွစ္မ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို မုခ်လုပ္လာတတ္ပါတယ္။ ေရွးဦးအစမွာေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် အဲဒီလူနဲ႔ တူေအာင္၊ သို႔မဟုတ္ အဲဒီလူထက္သာေအာင္ ႀကိဳးပန္းမႈဆိုတဲ့ ပဠာသ သေဘာတရားကို စိတ္အပင္ပန္းခံၿပီးလုိက္လုပ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လိုက္လုပ္လို႔ သူျဖစ္ခ်င္သလို သူဟာ တစ္ဘက္လူထက္ သာသြားရင္၊ တစ္ဘက္လူက သူ႔အေပၚဘယ္နည္းမွ မေၾကာႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ သူဟာ အဲဒီပဠာသ အဆင့္မွာပဲ ရပ္တန္႔ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဘက္သားကို သူ႔အေနနဲ႔ လိုက္ၿပိဳက္သေလာက္ အႏိုင္မရတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ ေနာက္တစ္မ်ိဳးကို စဥ္းစားပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေကာင္း၏/ဆိုး၏၊ သင့္၏/မသင့္၏ စဥ္းစားႏိႈင္းခ်ိန္မႈမျပဳေတာ့ပဲ တစ္ဘက္လူရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ရတဲ့နည္းနဲ႔ ဖ်က္ဆီးဖို႔ပါပဲ။ ဒီသေဘာတရားကို မကၡလို႔ေခၚေၾကာင္း အထက္မွာေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
မကၡဆိုတဲ့တရားဆိုး၊ တရားညစ္ႀကီး ကိုယ့္ဆီေရာက္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ တစ္ဘက္သားဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းေအာင္လုပ္ဖို႔အေရးမွာ ဘာဆိုဘာမွ ၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ မမွန္မကန္ေျပာတန္ေျပာလာရပါတယ္။ တစ္ဘက္လူရဲ႕ ဟုတ္မွန္တဲ့ျပစ္ခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြကိုလဲ မရမကရွာေဖြစုေဆာင္းလာရပါတယ္။ လူတိုင္းဟာ အားနည္းခ်က္ကိုယ္စီနဲ႔ခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဘက္သားရဲ႕အားနည္းခ်က္ကို ရွာေဖြတတ္တဲ့လူမွာရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္ေလာက္ ဘယ္အားနည္းခ်က္မွ အားမနည္းဘူးဆိုတာကိုေတာ့ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။
(၁) အားနည္းခ်က္ကို ရွာေဖြျခင္း
(၂) ရွာေဖြလို႔ မေတြ႔တဲ့အခါ လုပ္ႀကံလီဆယ္ျခင္း ဆိုတဲ့အဆိုးျမင္၀ါဒေတြရွိေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလူဟာ သူမျပဳႏိုင္တဲ့မေကာင္းမႈမရွိေတာ့ဘူး လို႔ ဘုရားေဟာစာေပေတြမွာ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္မွတ္သားထားဖူးတဲ့ ဘုရားစာထဲက နည္းနည္းေျပာျပပါရေစ။
အမ်ားသိဖူး၊ ၾကားဖူးၾကတဲ့ဇာတ္၀တၳဳတစ္ခုပါ။ စိဥၥမာဏကို ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြသိၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရွိရာေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ေန႔တိုင္းသြား၊ သူမ်ားေနာက္မွ အိမ္ျပန္၊ ၾကာလာေတာ့ သစ္သားျပားကို ဗိုက္မွာႀကိဳးနဲ႔စည္းၿပီး ဘုရားရွင္နဲ႔ ကိုယ္၀န္ရခဲ့ဟန္ လူပံုအလယ္မွာ ဘုရားရွင္ကို အရွက္ခဲြစြပ္စဲြခဲ့သူပါ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားျမတ္စြာက ေအာက္ပါ ပါဠိဂါထာေလးကို ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ စာအုပ္ထဲက ကူးယူေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ဧကံ ဓမံၼ အတီတႆ၊ မုသာ၀ါဒိႆ ဇႏၲဳေနာ။
၀ိတိဏၰပရေလာကႆ၊ နတိၳ ပါပံ အကာရိယံ။
“သစၥာမဖက္ မုသားစကားကိုပဲ ေျပာတတ္တဲ့သူအတြက္ သူမျပဳ၀ံ့၊ မျပဳရဲတဲ့ မေကာင္းမႈမ်ိဳး မရွိေတာ့သလို တမလြန္ဘ၀မွာလဲ ေကာင္းစားစရာမရွိေတာ့ဘူး”
(အမွတ္၊ ၁၇၆၊ စိဥၥမာဏ၀ိကာ၀တၳဳ၊ ေလာက၀ဂၢ၊ ဓမၼပဒ႒ကထာ)
ဒါေတြအားလံုးဟာ ေၾကာက္ရြံမႈကို အရင္းတည္ၿပီးျဖစ္ေပၚလာၾကတာခ်ည္းပါပဲ။
(၁) ေၾကာက္ရြံမႈ၊
(၂) မနာလိုမႈ/သ၀န္တိုမႈ၊
(၃) ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ျပဳမႈ၊
(၄) မႏိုင္တဲ့အခါ တစ္ဘက္သားရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ခ်ိဳးဖက္ဖ်က္းဆီးမႈ၊
(၅) မုသားကိုအရင္းတည္တဲ့ မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို ျပဳက်င့္မႈ ဆိုတဲ့
ဆိုးညစ္ယုတ္မာမႈေတြ အားလံုးဟာ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ေပၚလာတတ္ေၾကာင္း မွတ္သားရပါတယ္။ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာလဲ ဒီအတိုင္းျဖစ္ေနတတ္တာ သတိထားမိသူမ်ား သိၾကမွာပါ။ က်ေနာ္တင္ျပခဲ့တာေတြဖတ္ၿပီး သူမ်ားအေၾကာင္း မေကာင္းေျပာတတ္တဲ့ လူေတြဟာ ဘယ္လိုလူစားမ်ိဳးေတြလဲ ဆိုတာ စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ပဲ ေကာက္ခ်ခ်က္ပါေတာ့။ က်ေနာ္အေနနဲ႔ေတာ့ ေကာက္ခ်က္မဆြဲေပးလိုပါ။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ ေကာင္းျခင္း/မေကာင္းျခင္းဆိုတာေတြအနက္ ေကာင္းျခင္းေတြကို သတင္းအျဖစ္ျဖန္႔ခ်ီတာကို ႀကိဳဆိုသင့္ေပမဲ့ မေကာင္းသတင္းေတြကိုေတာ့ မွန္သည့္တိုင္ လက္ခံႀကိဳဆိုမႈ မျပဳသင့္ေၾကာင္း က်ေနာ္ခံစားတင္ျပတာပါ။ ကိုယ့္ဆီတိုက္ရုိက္ေရာက္လာရင္လဲ သင့္/မသင့္ စဥ္းစဥ္းစားစားလုပ္ၿပီး ဖတ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ သိထားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။ သိထားမွလဲ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳလာတဲ့အခါ ေရွာင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာကေတာ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူဟာ ကိုယ့္ေရွ႕လာၿပီး သူမ်ားအေၾကာင္း မေကာင္းေျပာေနၿပီဆိုရင္ အဲဒီလူကို သတိနဲ႔သာေပါင္းေပေတာ့ လို႔။ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေျပာေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူမ်ားေရွ႕မွာလဲ ကိုယ့္မေကာင္းေၾကာင္းေျပာေနတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလဲြ သေဘာေပါက္ထားဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။ “သူ႔ဂုဏ္ကိုဖ်က္၊ ကိုယ့္ဂုဏ္ပ်က္၏” တဲ့။
Rabindranath Tagore – Gītañjalī 35 (ပါဠိ)
-
Gītañjalī 35Rabindranath Tagoreပါဠိဘာသာပြန် – နတ္ထိ Ref: Tagore,
Rabindranath. (2012). Gitanjali, Song Offerings, A Collection of Prose
Translations. New D...
2 months ago
No comments:
Post a Comment