True education does not consist in simply being taught facts.
(Oxford Dictionary)စစ္မွန္တဲ့ပညာေရးဆိုတာ အခ်က္အလက္အမွန္ေတြကိုခ်ည္း သင္ျပေနရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး။
(ေအာ့ခ္စ္ေဖာဒ္ အဘိဓာန္)ယေန႔ကမၻာမွာ (Science and Technology) သိပံၸႏွင့္နည္းပညာတိုးတက္ထြန္းကားလာတာနဲ႔အမွ် ပညာသင္ပံုစနစ္ဟာလဲ မ်ားစြာေျပာင္းလဲလာတာ ေတြ႕ျမင္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တိုးတက္ေနပါသည္ဆိုတဲ့ ကမၻာ့ႏိုင္ငံႀကီးေတြရဲ႕ပညာေရးစနစ္ဟာ ျပဌာန္းထားတဲ့ သင္ၾကားေရးစာအုပ္ကို မ႑ိဳင္ျပဳၿပီး လက္ေတြ႔ေလာကထဲမွာ အမွန္သေဘာကို ရွာေဖြတဲ့ပံုစံအျဖစ္ ကူးေျပာင္းလာပါတယ္။ ဒီလိုသင္ၾကားေရးမ်ိဳးကို ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လက္ခံက်င့္သံုးေနတာ ေတြ႔ၾကရမွာပါ။ ပြင့္လင္းေသာပညာေရးစနစ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳထားၾကပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဒီစနစ္မ်ိဳးကို အေျခခုိင္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ အဓိကေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစနစ္ကို လက္ခံက်င့္သံုးလာတဲ့အတြက္ ဆရာတပည့္ပံုစံဟာလဲ ပိုမိုပြင့္လင္းလာရပါတယ္။ ပိုမိုပြင့္လင္းတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အတန္းၿပီးတာနဲ႔ ဆရာနဲ႔တပည့္အတူတဲြၿပီး အရက္ဆိုင္မွာ အရက္သြားေသာက္တာမ်ိဳးကို က်ေနာ္မဆိုလိုပါ။ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက အတန္းထဲ စာသင္ေနခ်ိန္မွာ ဆရာရွင္းျပတာကို တပည့္လုပ္သူက နားမလည္တဲ့အခါ ရဲတင္းပြင့္လင္းစြာ ေမးခြန္းထုတ္ႏိုင္ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။
တပည့္တစ္ေယာက္အဖို႔ သူမရွင္းမလင္းတာကို ျပန္ေမးႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဆရာလုပ္သူမွာ မ်ားစြာတာ၀န္ရွိပါတယ္။ ပညာေရးစနစ္ပြင့္လင္းတဲ့ႏိုင္ငံႀကီးေတြက ေက်ာင္းေတြ၊ ေကာလိပ္ေတြ၊ တကၠသိုလ္ေတြမွာေတာ့ ဆရာဟာ အူေၾကာင္ေၾကာင္လုပ္လို႔မရပါဘူး။ တပည့္က မသိလို႔ျဖစ္ေစ၊ မရွင္းလို႔ျဖစ္ေစ နည္းလမ္းတက် ေမးလာတဲ့ေမးခြန္းကို ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးရပါတယ္။ ျပဌာန္းထားတဲ့ စာအုပ္ထဲပါ အခ်က္အလက္ေတြကိုခ်ည္း ၾကက္တူေရးရြတ္သလို သင္သြားရင္ေတာ့ အဲဒီဆရာဟာ ေနာက္ေန႔ေတြမွာ အတန္းထဲ ျမင္ရေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ပညာေရးစနစ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ျမင္ေနရေသးတယ္ဆိုရင္လဲ Feed Form ထြက္လာတဲ့အခါ အလုပ္ျပဳတ္မွာ ေသခ်ာသေလာက္ပါပဲ။ အဲဒီလုိဆရာမ်ိဳးကို ပြင့္လင္းတဲ့ႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြက အမွတ္မေပးတတ္ပါဘူး။
က်ေနာ္တို႔ဆီက ေက်ာင္းေတြ၊ ေကာလိပ္ေတြ၊ တကၠသိုလ္ေတြမွာေတာ့ ဒီစနစ္ဟာ မရွိသေလာက္ကို ျဖစ္ေနတာပါ။ ဆရာဆရာမေတြဟာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက မရွင္းလင္းလို႔ ေမးရင္ သိပ္မႀကိဳက္တတ္ၾကပါဘူး။ အဲဒီလို အတန္းသားတစ္ေယာက္ေယာက္က မရွင္းလို႔ထေမးတဲ့အခါ မ်က္ႏွာထားတစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး အဲဒီေမးတဲ့ေက်ာင္းသားအေပၚ အေတးအမွတ္ထားတာမ်ိဳးထိေတာင္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ျပႆနာက အဲေလာက္နဲ႔တင္ရပ္မေနပဲ ေက်ာင္းသားက ဆရာကို အတန္းထဲမွာ အရွက္ခြဲတယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနထိျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဆရာလုပ္သူက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အေပၚ အဲဒီလိုျပဳမူတာကို အျခားအတန္းသားေတြက ေတြ႔ရတဲ့အခါ သူတို႔လဲ သူတို႔မရွင္းတဲ့ျပႆနာကို ေမးခ်င္ေတာင္ မေမးရဲေတာ့တဲ့ အေျခအေနေရာက္သြားပါတယ္။ ဒါဟာ အေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္းစရာ၊ ပညာေရးအတြက္ ၀မ္းနည္းစရာကိစၥႀကီးျဖစ္ပါတယ္။
တပည့္ဟာ ဆရာကို ရိုေသရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာက္ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာကိုေၾကာက္တဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ တကယ္ေတာ္တဲ့လူ၊ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အမ်ားအတြက္ တကယ္အသံုးက်တဲ့လူျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားလို႔ေတာင္ က်ေနာ္သံသယျဖစ္မိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီက ဆရာအမ်ားစုကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက သူတို႔ကို ေၾကာက္တာကို သေဘာက်ၾကပံုရပါတယ္။ ဒါမွလဲ ေၾကာက္ၿပီး အတန္းထဲမွာ ဘာမွမေမးပဲေနမွာကိုး။ ဆရာေတြဟာ ဒီအခြင့္အေရးကိုယူၿပီး ျပဌာန္းစာအုပ္ထဲက စာေတြကိုခ်ည္း လွိမ့္ရြတ္ျပေတာ့တာပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ ျပဌာန္းစာအုပ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသားေတြကို ေရွ႕ကေနထုိင္ၿပီး ရြတ္ျပဖို႔မဟုတ္ပါဘူး။ စာအုပ္ထဲမွာ ပညာရွင္ေတြေရးထားတဲ့ မည့္သည့္အေၾကာင္းအရာကိုမဆို ဆရာက ေရွ႕ကေနရွင္းျပ၊ ေဆြးေႏြးရမည့္အခ်က္အလက္ေတြကို ထုတ္ေပး၊ သူ႔အျမင္ကိုယ့္အျမင္ဖလွယ္ၿပီးေတာ့ လမ္းညႊန္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေက်ာင္းသာအခ်င္းခ်င္းျငင္းတာခံုတာမ်ိဳးလဲ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာရင္ ဆရာက အက်ိဳးသင့္၊ အေၾကာင္းသင့္ ၀င္ေရာက္ရွင္းလင္းေပး၊ ဒီလိုျဖစ္ရမွာ။ အဲလိုမဟုတ္ပဲ စာအုပ္ထဲပါတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုခ်ည္း သင္ေပးၿပီး ဒါေတြကိုပဲ ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ေနရင္ေတာ့ အဲဒီပညာေရးဟာ အထက္မွာေျပာခဲ့ True Education မ်ိဳးမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
က်ေနာ့္တို႔ဆီက ပညာေရးစနစ္ဟာ ေခတ္မီတဲ့ႏိုင္ငံႀကီးေတြရဲ႕ ပညာသင္ပံုနည္းစနစ္ကို အတုယူသင့္တယ္ ထင္လို႔ က်ေနာ္တင္ျပလိုက္တာပါ။
ေ၀ဘန္ဖို႔နဲ႔ ေလကန္ဖို႔ တင္ျပလိုက္တာပါ ခင္ဗ်ား။
No comments:
Post a Comment