ဘာ့ေၾကာင့္ သဘာ၀အႏၲရာယ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ေပၚၿပီး လူေတြ အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ ေသေၾကပ်က္စီးၾကရသလဲ? ဒီလိုျဖစ္ေအာင္ ဘယ္သူက ဖန္တီးေနသလဲ? ကမၼ၀ါဒကို လက္ခံသူမ်ားအတြက္ ဖန္ဆင္းရွင္က မလုပ္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္သူက လုပ္သလဲ? ဦးရွင္တစ္ေယာက္ နဖူးေပၚလက္တင္ စဥ္းစားရင္း တစ္ညလံုး အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ အရုဏ္က်င္း အလင္းေရာက္လုမွ ေမွးကနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့သည္။ ႏိုးလာလို႔ နာရီၾကည့္လိုက္ေတာ့ မနက္ (၉) နာရီပင္ ခြဲေတာ့မည္။ သို႔ေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္း မထႏိုင္ေသး။ အေျဖမရေသးေသာ ပုစၧာမ်ားက သူ႔ကို ဒုကၡေပးလွ်က္ ရွိၾကဆဲ။ ဒါ ဘယ္သူ႔လက္ခ်က္လဲ? ဆက္လက္စဥ္းစားေနသည္။ ဒီေန႔ညေန ဘုရားကုန္းေပၚေရာက္တဲ့အခါ သူ႔ညီဆီက တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေျဖကို ၾကားရလိမ့္ႏိုး ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။ ဒီေန႔ေတာ့ ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ ေမာင္တင္ အေျဖေပးတန္ေကာင္းရဲ႕။
အိပ္ယာထဲ ဆက္လက္မေကြးခ်င္ေတာ့။ မ်က္နွာထသစ္ၿပီး ဘုရား၀တ္ျပဳလိုက္သည္။ မနက္စာကို အဆာေျပရံုစားကာ အလင္းတန္းရြာေလးရဲ႕ေနာက္ဘက္ရွိ ကမ္းေျခတန္းသို႔ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခဲ့သည္။ လမ္းေဘး၀ဲယာတြင္ အစီအရီေပါက္ေရာက္ေနေသာ သစ္ပင္အႀကီးအငယ္မ်ားက သူ႔ကို အေျဖတစ္စံုတစ္ရာ ေပးလိမ့္ႏိုး ေ၀့၀ဲၾကည့္မိသည္။ ရြက္ေဟာင္းမ်ားေနရာတြင္ အစားထိုး၀င္ေရာက္လာေသာ ရြက္ႏုမ်ား၊ ေလအေ၀့မွာ ေျမေပၚေႂကြက်ေနေသာ ရြက္ေယာ္အိုမ်ားႏွင့္ ကာလၾကာျမင့္သျဖင့္ ေျမေဆြးဘ၀သို႔ပင္ ကူးေျပာင္းေနၿပီျဖစ္ေသာ ရြက္ေဆြးမ်ားကို သတိျပဳမိသည္။ ေရွ႕သို႔ဆက္လက္ေလွ်ာက္သြားေသာအခါ ေျခမခိုင္သျဖင့္ လဲၿပိဳေနေသာ သေျပပင္ႀကီးတစ္ပင္ႏွင့္ သေျပပင္ပိသျဖင့္ က်ိဳးေၾကေနေသာ သစ္ပင္ေလးမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ျမင္ေနက်ျမင္ကြင္းသည္ သူ႔ကို အေျဖတစ္စံုတစ္ရာမေပးလိုက္ႏိုင္ခဲ့။ သို႔တည္းမဟုတ္၊ ယင္းျမင္ကြင္းမွ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အေျဖကို သူထုတ္မယူႏိုင္ခဲ့။ ကမ္းေျခသို႔ ဆက္လက္ထြက္ခြါခဲ့သည္။
ကမ္းေျခသို႔ေရာက္ေသာအခါ တစ္ေန႔၀င္ တစ္ေန႔ထြက္ ငါးဖမ္းေလွကေလးမ်ား ကမ္းစပ္တြင္ အသီးသီး၀င္ကပ္ကာ ဖမ္းမိေသာ ငါးမ်ားကို အႀကီးအေသးေရြးၿပီး ေရာင္းခ်ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကသည္။ ရြာထဲမွ အမ်ိဳးသမီး အႀကီးအငယ္မ်ား ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳျဖင့္ ငါးမ်ားကို လာေရာက္၀ယ္ယူေနၾကသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ၀ယ္စရာပိုက္ဆံမရွိသျဖင့္ အလကားေတာင္းေနသူမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ အလကားေတာင္းသူမ်ားမွာ ႀကိဳက္ရာကို ေရြးယူခြင့္မရွိ၊ ေလွသားမ်ားေပးသည္ကိုသာ ယူၾကရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယင္းငါးမ်ားမွာ တစ္နပ္စာမက မိသားစုတစ္စု ၀၀လင္လင္စားႏိုင္ေလာက္ေပသည္။ ဦးရွင္ အေတြးတစ္ခု ၀င္လာသည္။ သတၱ၀ါတစ္စု အသက္ရွင္ဖို႔အေရးမွာ အျခားသတၱ၀ါတစ္စုက ေသေပးရသည္မွာ တရားပါ၏ေလာ? သူ႔ေမးခြန္းအတြက္ သူကိုယ္တိုင္လက္ခံႏိုင္ေလာက္ေသာအေျဖ သူ႔မွာမရွိ။ သူ႔ညီစာသမားဦးတင္ေကာ ေျဖႏိုင္ပါ့မည္ေလာ? ေတြးမိသည္။ ေျဖႏိုင္မည္ မထင္ပါ။ ေျဖသည္ထားဘိဦး၊ လက္ခံႏိုင္ေလာက္မွာတဲ့ေလာ?
ကမ္းေျခမွာ တစ္ေနကုန္ ေလညင္းခံရင္း ေန႔လည္စာကို ဆိုင္တစ္ဆိုင္တြင္ ၀ယ္စားလိုက္မည္ဟု စဥ္းစားကာ ခပ္လွမ္းလွမ္းရွိ စိမ္းျပာရိပ္စားေသာက္ဆိုင္သို႔ ၀င္လိုက္ရာ မထင္မွတ္ပဲ ဦးတင္တစ္ေယာက္ စားပဲြတစ္ခုတြင္ ထုိင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ခ်ိန္းမထားေသာ္ျငား ေတြ႔ခ်င္ေနေသာ လူကိုေတြ႔လိုက္ရသျဖင့္ ဦးရွင္တစ္ေယာက္ေပ်ာ္သြားသည္။
ဦးရွင္။ ။အေတာ္ပဲ ညီေမာင္ေရ႕၊ ငါ့မွာ ေမးစရာေတြ တစ္ပံုႀကီးရွိေနၿပီကြာ့။
ဦးတင္။ ။ေတာ္ပါဗ်ာ၊ ထမင္းေကာင္းေကာင္းစားစမ္းပါရေစ၊ မေန႔က ေမးခြန္းကိုေတာင္ ေျဖလို႔မၿပီးေသးဘူးေလ၊ အဲဒါၿပီးမွပဲ ေနာက္တစ္ခု ေမးဗ်ာ။ အကိုႀကီးကလည္း ေမးမည္ဆိုတာခ်ည္းပဲ။
ဦးရွင္။ ။ ေအးပါကြာ၊ ငါကလည္း စားၿပီးေသာက္ၿပီးမွပဲ ေမးမွာပါ။ ဒါနဲ႔ ဒီေန႔ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သြားၾကဦးမလားေဟ့။
ဦးတင္။ ။ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ၿမိဳ႕တက္သြားတယ္လို႔ ၾကားတယ္ဗ်ာ့၊ သူ႔ေက်ာင္းက ဆြမ္းခ်ိဳက္လာဆဲြတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေျပာတာပဲ။ ညက်ိန္းမယ္ဆိုလားပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ကမ္းေျခ ေအးေအးေဆးေဆးလွည့္လာတာ၊ အကိုႀကီးနဲ႔ေတြ႔ေတာ့ မေန႔က မၿပီးေသးတဲ့ ကိစၥ ဒီမွာပဲ ရွင္းၾကတာေပါ့။
ဦးရွင္။ ။ငါလည္း အဲဒါပဲ ေမွ်ာ္လင့္ေနတာေဟ့၊ မေန႔ညကြာ စဥ္းစားရင္း တစ္ညလံုးအိပ္လို႔ေတာင္ မေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး။ မနက္လင္းလုလင္းခင္က်မွ ေမွးကနဲေပ်ာ္သြားတာ။ ဒါေၾကာင့္ လန္းလန္းဆန္းဆန္းရွိေအာင္လို႔ ဒီဘက္ထြက္လာရင္း မင္းနဲ႔ေတြ႔တာပဲကြာ့။ အေတာ္ပဲ၊ ထမင္းစားၾကတာေပါ့။ မွာကြာ၊ ငါရွင္းမယ္။ ပိုက္ဆံလည္း လံုေလာက္ေအာင္ထည့္ခဲ့ပါတယ္ဟ။ တရားေဟာမည့္လူဆိုေတာ့ အလွဴျဖစ္တာေပါ့ကြာ။
ဦးတင္။ ။ဟာဗ်ာ၊ အကိုႀကီးကလည္း ေကြ်းမယ္ဆိုလည္း ေအးေအးေကြ်းပါဗ်ာ၊ အလကားေနရင္း မ်ိဳမက်ေအာင္ မေျပာစမ္းပါနဲ႔၊ ေနာက္ၿပီး ငရဲလည္း ႀကီးေနပါဦးမယ္။
ဦးရွင္။ ။ဟ၊ လွဴတာပဲ ငရဲႀကီးစရာလားကြာ့၊ ဘယ္သူ႔လွဴလွဴ၊ ကုသုိလ္ရတယ္ဆို မဟုတ္လား?
ဦးတင္။ ။ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ့၊ က်ေနာ္က အကိုႀကီးကို တရားမေဟာပါဘူး၊ ေဆြးေႏြးတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ေျပာတာ။
ဦးရွင္။ ။ေအးပါကြာ၊ ငါသိပါတယ္။ ကဲ ၾကာတယ္ကြာ။ မွာလိုက္ေတာ့။ ငါ့အတြက္ေတာ့ ပုဇြင္ကင္တစ္ပဲြနဲ႔ ယိုးဒယားဟင္းခ်ိဳတစ္ပဲြမွာေပးကြာ၊ က်န္တာေတာ့ မင္းသေဘာပဲ။
သို႔ႏွင့္ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ အလင္းတန္းကမ္းေျခရွိ စိမ္းျပာရိပ္စားေသာက္ဆိုင္ကေလးတြင္ ပင္လယ္အစားအစာမ်ားကို မွာယူကာ ထမင္းမိန္မိန္စားေသာက္လိုက္ၾကသည္။ ထမင္းစားၿပီးေနာက္ လင္လယ္ကဗြီးပင္တန္းမ်ားအၾကား အပန္းေျဖအလည္လာသူမ်ား အနားယူရန္ေဆာက္ေပးထားေသာ အုန္းလက္မိုး ေနာက္မွီ ခံုတန္းရွည္တစ္ခုေပၚတြင္ ထိုက္လိုက္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္---
ဦးရွင္။ ။မေန႔ကမင္းေျပာခဲ့တာေတြ ငါျပန္စဥ္းစားၾကည့္တယ္ ေမာင္တင္ရ၊ ရွင္းတာလည္းရွိ၊ မရွင္းတာလည္း ရွိဆိုပါေတာ့ကြာ။
ဦးတင္။ ။ဘာမရွင္းတာလည္း အကိုႀကီးက---
ဦးရွင္။ ။ကံံေပါ့ကြာ့၊ ကံအေၾကာင္း စဥ္းစားရင္ ေခါင္းမူးလြန္းလို႔ေဟ့။
ဦးတင္။ ။မရွင္းတာပဲ ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ။ မရွင္းခ်င္စမ္းပါနဲ႔။ က်ဳပ္တို႔အဆင့္နဲ႔ ကံအေၾကာင္းသြားစဥ္းစားလို႔ကေတာ့ မရွင္းတဲ့အျပင္ ရူးမသြားတာ ေတာ္ဦးမယ္။ က်ဳပ္ရွင္းျပတယ္ဆိုတာကလည္း က်ဳပ္သိသေလာက္ကို လက္ေတြ႔နဲ႔ ႏိုင္းယွဥ္ၿပီး ေျပာျပတာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ လို႔ က်ဳပ္လည္း အာမမခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့အေျဖမေတြ႔႔မခ်င္းေတာ့ ဒါကိုပဲ က်ဳပ္ေတာ့ လက္ခံထားတယ္။
ဦးရွင္။ ။မင္းေျပာတာ ငါလည္း လက္ခံပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆက္ပါဦး၊ မင္း မေန႔ကေျပာေတာ့ ကံေတြက လူေတြကို ဘယ္လိုစုေပးလိုက္တယ္ဆိုလား ဘာဆိုလား?
ဦးတင္။ ။ၿပီးခဲ့တဲ့သဘာ၀ေဘးဆိုးႀကီးေတြ ကမၻာမွာေရာ ျမန္မာမွာပါ ျဖစ္ခဲ့တာေတြ ၾကည့္ၿပီး ေလ့လာသူေတြက ေမးခြန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးထုတ္ေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ဘယ္ေတာ့မွ အေျဖမေတြ႔မည့္ ေမးခြန္းေတြပါပဲ။ ဒီေမးခြန္းေတြကို ဒီလိုေဘးဆိုးႀကီးေတြ ေပၚေပါက္တိုင္းေမးခဲ့ၾကတာပဲ။ ဘယ္သူက ဟုတၱိပတိၱ အေျဖေပးႏိုင္ခဲ့လို႔လဲ? က်ဳပ္တို႔ဆီက လူေတြလိုပဲေနမွာ၊ ဟိုလူကတစ္မ်ိဳး၊ ဒီလူကတစ္မ်ိဳး။
ဦးရွင္။ ။က်ဳပ္တို႔ဆီကလူေတြက ဘာျဖစ္ေနလို႔လဲ ေမာင္တင္ရ---
ဦးတင္။ ။ဘာျဖစ္ရမွာလဲ အကိုႀကီးရ၊ လူတိုင္းေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ပညာဗဟုသုတနည္းပါးတဲ့ လူေတြကို ဆိုလိုတာပါ။ ဥပမာ၊ ေနမေကာင္းထိုင္မသာျဖစ္တဲ့အခါ ေဆးေသာက္ရမည့္အစား၊ ဆရာ၀န္ဆီသြားရမည့္အစား၊ ေဗဒင္ေမးလို႔ေမး၊ နတ္ကေတာ္ေမးလို႔ေမး၊ ဘုန္းႀကီးဆီ ေရမန္းေတာင္းေသာက္လို႔ ေတာင္းေသာက္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ သဘာ၀မက်လဲ။ ဆိုလိုတာက အက်ိဳးအျပစ္တစ္ခုေပၚလာရင္ အဲဒါနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ့ အေၾကာင္းကို မရွာ မလုပ္ပဲနဲ႔ မဆီမဆိုင္ေတြ ထထလုပ္ၾကလို႔ ကဲ့ရဲ႕စရာေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့ဗ်ား။
ဦးရွင္။ ။ဒါေတာ့ ဟုတ္တယ္ေဟ့၊ ငါတို႔ဆီလည္း အဲဒါမ်ိဳးေတြ မၾကာခဏၾကားၾကားေနရတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္ကပဲ မင္းၾကည့္ပါလား၊ မပုသမီးေလး ဗိုက္နာတာကြာ၊ အဲဒါ အေမလုပ္တဲ့ မပုက သူ႔သမီးကို ေဆးခန္းေခၚမသြားပဲ ေဗဒင္သြားေမးတာ၊ စိတ္ေကာင္းရွိတဲ့ ေဗဒင္ဆရာနဲ႔ေတြ႔လို႔သာ ေတာ္ေတာ့တယ္၊ ႏို႔မုိ႔ရင္ ဆင္းရဲရတဲ့အထဲ ေဗဒင္ေဟာခအတြက္ပါ ကုန္ေနဦးမွာ။ ေဗဒင္ဆရာက ရိုးရိုးသားသား ေျပာလိုက္သတဲ့၊ ဒီကိစၥက ေဗဒင္နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး။ ေဆးခန္းသြားျပၿပီး သူတို႔ေပးတဲ့ေဆး ေသာက္ရင္ သက္သာသြားလိမ့္မယ္ လို႔။ အဲဒီက်မွ မေရႊပုႀကီးခမ်ာ ေနမေကာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေဗဒင္ဆရာနဲ႔ ဘာမွ မပတ္သက္မွန္း သိေတာ့သဗ်ား။ ဆရာေတာ္ကေတာင္ မပုကို ဆူလိုက္ေသးသတဲ့၊ ညီးဒီေလာက္ တုန္းရသလားလို႔။
ဦးတင္။ ။ၾကားပါ့ဗ်ား။ မပုမို႔သာ ေတာ္ေတာ့တယ္။ မရွည္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီကိစၥ ဒီေလာက္ တိုတိုနဲ႔ၿပီးမည့္ပံုမရွိဘူး။ ကဲ အကိုႀကီးရာ လိုရင္းေျပာၾကစို႔ဗ်ာ။ ကမၼ၀ါဒီတို႔အလိုအရေတာ့ က်ဳပ္တို႔လူသားေတြ အပါအ၀င္ သတၱ၀ါေတြကို အဓိက ခ်ယ္လွယ္ေနတဲ့အရာကေတာ့ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ျပဳထားတဲ့ ေကာင္းကံ/မေကာင္းကံေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေယဘုယ် လက္ခံထားၿပီးသားေနာ္။ အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ေသတဲ့ ကိစၥမွာ ဒီသေဘာကို ထည့္တြက္ရမယ္။ သံသရာဆိုတာကို အစမထင္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ အထူးျပဳေျပာဆိုၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ အစမထင္ေသာ သံသရာ ဆုိတာေလ။ အဲဒီအစမထင္တဲ့အေၾကာင္းကိုလည္း အစမထင္ဘူးဆိုတာကို သိတဲ့ ဉာဏ္မ်ိဳးရွိမွ သိတာကလား။ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတြေတာ့ ဘယ္သိပါ့လဲ၊ ရဟႏၲာေတြေတာင္ မသိႏိုင္ဘူး လို႔မွတ္ဘူးတယ္။ သံသရာအစမထင္ဘူးဆိုတာကို ဘုရားရွင္တို႔ကိုယ္တိုင္ပဲ သိႏိုင္သတဲ့။
ဦးရွင္။ ။ဟုတ္တယ္ကြာ့၊ မရွိတာကို မရွိဘူးလို႔ သိတဲ့ဉာဏ္ဟာ တျခားဉာဏ္ေတြထက္သာတယ္လို႔ ငါေတာ့ ေျပာရဲတယ္။ မရွိတာကို အရွိထင္ၿပီးေျပာေဟာေနၾကလို႔ လူေတြ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတာေပါ့ ညီေမာင္ရ။
ဦးတင္။ ။အဲဒီေတာ့ အကိုႀကီးပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ ဒီအစမထင္တဲ့ သံသရာဆိုတာႀကီးထဲ က်ဳပ္တို႔တစ္ေတြ ဘယ္ဘ၀က ဘာကံေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကမွန္း ဘယ္သိႏိုင္မလဲ? ေကာင္းတာေတြေရာ မေကာင္းတာေတြေရာ စံုလို႔ေနမွာပဲ။ အဲဒီကံေတြဟာ သံသရာမွာ လည္ေနေသးသမွ်ေတာ့ တစ္ဘ၀မဟုတ္ တစ္ဘ၀မွာ သြားအက်ိဳးေပးမွာ ဧကန္ပဲဗ်ာ့။ ဥပမာဗ်ာ---အကိုနဲ႔ က်ေနာ္ပဲ ဆိုပါေတာ့။ ဒီဘ၀မွာ အတူလာျဖစ္ဖို႔ အရင္ဘ၀က မခ်ိန္းခဲ့တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။
ဦးရွင္။ ။ဘယ္ေျပာလို႔ ရမလဲကြာ့၊ ခ်ိန္းရင္ ခ်ိန္းခဲ့မွာေပါ့။
ဦးတင္။ ။ဟာဗ်ာ၊ အကိုႀကီးကလည္း အေရးထဲ ေနာက္ေနျပန္ၿပီ။ အရွိန္မဖ်က္စမ္းပါနဲ႔။ အသာနားေထာင္ပါဗ်ာ့။ အဲလိုမခ်ိန္းခဲ့ေပမဲ့ ဒီဘ၀ေရာက္ေစေလာက္တဲ့ အစြမ္းသတိၱရွိတဲ့ ကံမ်ိဳးကို အကိုႀကီးေရာ က်ေနာ္ေရာ ျပဳခဲ့ၾကတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းႏိုင္တယ္။ အဲဒီလိုျပဳတဲ့ေနရာမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အတူျပဳတာလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ တစ္ကြဲတစ္ျပားစီလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တစ္ကြဲတစ္ျပားဆီဆိုတဲ့ေနရာမွာ တစ္ဘ၀တည္းမွာတင္ တစ္ေနရာဆီ၊ တစ္မ်ိဳးႏြယ္ဆီျဖစ္ၿပီး ျပဳခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကြဲျပားတဲ့ဘ၀ေတြမွာ ျဖစ္ၿပီး ျပဳခဲ့ၾကတာလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ျပဳတဲ့အေၾကာင္းက တူေနတဲ့အတြက္ အက်ိဳးေပးလာျပန္ေတာ့လည္း ဘ၀တစ္ခုတည္းမွာ အတူတူျဖစ္ဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။ ႏုိ႔ေပမဲ့ အတူတူေသမယ္/ မေသဘူးေတာ့ မေျပာႏိုင္ေသးဘူး။ အေၾကာင္းဆိုတာကို ကံလို႔ ေျပာၾကတာပဲ မဟုတ္လား? ျမန္မာေတြက “အေၾကာင္းကံ” ဆိုၿပီး တြဲေတာင္ သံုးေနၾကေသးတာပဲ။
ဦးရွင္။ ။ဟုတ္တယ္။ အေၾကာင္းဟာ ကံပဲ။ “အေၾကာင္းကံ မေကာင္းေတာ့လည္း ေမရယ္၊ ေပါင္းရန္ခဲခက္ေပမဲ့ကြယ္၊ ေနာင္ဘ၀မွာကြယ္၊ ေပါင္းရေစသားလို႔ ဆုပန္မယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းရွိေသးတယ္ေလကြာ။
ဦးတင္။ ။ဟာဗ်ာ၊ အကိုႀကီးကလည္း ေဘးကလူေတြၾကားရင္ ေျပာေနပါဦးမယ္၊ အကိုႀကီးကို လူပ်ိဳႀကီးမွန္း တစ္ရြာလံုးက သိပါတယ္ဗ်ာ့။ ဒီေရွ႕လည္း ရဖို႔အေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ အကိုႀကီးရဲ႕ ငယ္ခ်စ္ႀကီး ေဒၚျမျမသင္းေတာင္ အခုေလာက္ဆို တြင္းထဲမွာ အရိုးေဆြးေနေလာက္ၿပီပဲ၊ လြမ္းျပမေနစမ္းပါနဲ႔။
ဦးရွင္။ ။ငတင္၊ ငတင္၊ ေျပာစရာရွိ ဆက္ေျပာပါေမာင္။ ငါ့ ငယ္က်ိဳးငယ္နာေတြေတာ့ လာမေဖၚနဲ႔။ ငါက မင္းေျပာလို႔ အေၾကာင္းဆိုတာ ကံပဲ ဆိုတဲ့ သာဓကကို ထုတ္ျပတာ။ သိၿပီလား။ အင္း ျမျမ---ျမျမ---လဲြရေလတယ္ ျမရယ္---
ဦးတင္။ ။ဟားဟားဟား---အကိုႀကီးက ေဒၚျမျမပါလာတာနဲ႔ ေဆြးသြားၿပီလား။ အဲဒါလည္း အေၾကာင္းကံမပါလို႔ မေပါင္းရတာေပါ့ဗ်ာ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ အခုထိ အိမ္ကဟာႀကီးနဲ႔ ေကာင္းတုန္းပဲ။ ဆက္ေျပာမယ္ဗ်ာ၊ ေတာ္ၾကာ ေန၀င္သြားဦးမယ္။ ျပဳခဲ့တဲ့ ကံေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူၾကေလေတာ့ ကံအက်ိဳးေပးပံုဟာ ေလးမ်ိဳးေလးစားကဲြျပားသြားတယ္ အကိုႀကီးရ--
ဦးရွင္။ ။ဆိုစမ္းပါဦးဟ၊ ငါေတာ့ တစ္ခါမွာ မၾကားဖူးေသးဘူး။ ဘယ္လိုေလးမ်ိဳးေလးစားကဲြသြားတာလဲဆိုတာ သိရေအာင္။
ဦးတင္။ ။ဒီလိုေလ အကိုႀကီး၊ ဘ၀မ်ားစြာသံသရာမွာ သတၱ၀ါအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ရၿပီး ကံေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ေနရာမွာ---
(၁) လူသာျဖစ္ေစၿပီး အတူမျဖစ္ေစတဲ့ကံ
(၂) အတူသာျဖစ္ေစၿပီး လူမျဖစ္ေစတဲ့ကံ
(၃) လူလည္းျဖစ္ေစ အတူလည္းျဖစ္ေစတဲ့ကံ
(၄) လူလည္းမျဖစ္ေစ အတူလည္းမျဖစ္ေစတဲ့ကံ ဆိုၿပီးေလးမ်ိဳးရွိတယ္ဗ်ာ့။
ဦးရွင္။ ။မင္းဟာက စိတ္၀င္စားစရာပါလား။ လင္းစမ္းပါဦး အဲဒါေတြကို။
ဦးတင္။ ။အကိုႀကီးနဲ႔ ေဒၚျမျမသင္းတို႔ ႏွစ္ေယာက္က အရင့္အရင္ဘ၀ေတြက အေတာ္အတန္ေကာင္းမႈရွိခဲ့ၾကလို႔ ဒီဘ၀မွာ လူေတာ့ လာျဖစ္ၾကပါရဲ႕၊ ဒါေပမဲ့ အတူမျဖစ္ၾကရရွာဘူး မဟုတ္လား။ အဲဒါမ်ိဳးကံေပါ့၊ က်ေနာ့္အထင္ေျပာရရင္ေတာ့ အတူျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ေကာင္းမႈျပဳတဲ့အခါ ဆုေတာင္းမႈေတာ့လိုလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ဆိုလိုတာက ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတာ့ ရမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဦးတည္ခ်က္ေတာ့ ထားသင့္တယ္။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အတူျဖစ္ေပမဲ့ လူမျဖစ္ဘူး။ အကိုႀကီးအိမ္မွာ ေမြးထားတဲ့ ေခြးမ ဘုတ္ဘုတ္နဲ႔ အကိုႀကီးလိုေပါ့။ အကိုႀကီးကလူျဖစ္ၿပီး သူ႔ခမ်ာ ေခြးမဘ၀နဲ႔ပဲ အကိုႀကီးမ်က္ႏွာကို ငမ္းေနရရွာတယ္။
ဦးရွင္။ ။ေဟ့ေကာင္၊ တျခားဥပမာေပးကြာ။ မင္းက မိန္းမရွိတယ္ဆိုၿပီး ငါ့ကို ႏွိမ္ေနတာလား။ ငါက ျမျမကို ခ်စ္လြန္းလို႔ ဒီအတိုင္းေနခဲ့တာကြာ့။ ငါယူမယ္ဆို ေဟာဒီအလင္းတန္းက ေကာင္မေတြ တစ္ေယာက္မွေတာင္ လြတ္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဦးတင္။ ။ဟားဟားဟာ အကိုႀကီးကလည္း ပြက္ေနျပန္ၿပီ။ ဥပမာေပးတာမ်ား စိတ္တိုေနရေသးဗ်ာ။ အကိုႀကီးနဲ႔ အနီးဆံုးဥပမာေပးမွ အကိုႀကီးနားထဲ ဒိုင္းကနဲ ၀င္မွာေပါ့ဗ်ာ့။ ဒီတစ္ခါ က်ဳပ္ကိုယ္က်ဳပ္ပဲ ေပးေတာ့မယ္ဗ်ား။ တတိယအမ်ိဳးအစားကေတာ့ က်ဳပ္နဲ႔ အိမ္က လွိဳင္ေမလိုေပါ့။ လူလည္းျဖစ္ၾက၊ အတူလည္းျဖစ္ၾက၊ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလဲ။ အဲဒါ အရင္ဘ၀တုန္းက ေကာင္းမႈျပဳၿပီး ဆုေလးဘာေလး ေတာင္းခဲ့လုိ႔ဗ်ာ့ သိလား။ ေနာက္တစ္ခါ ေကာင္းမႈျပဳရင္ ဆုေတာင္းဖို႔လည္း မေမ့နဲ႔ဦး။ လူလည္းမျဖစ္ အတူလည္းမျဖစ္ေတြကေတာ့ က်န္တာေတြေပါ့ဗ်ာ။ ဟုိဘက္အိမ္ကေအာင္နက္ႀကီးနဲ႔ ကိုႀကီးအိမ္က ဘုတ္ဘုတ္တို႔လိုေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေတာ္သလင္းရာသီေရာက္ရင္ေတာ့ ဘုတ္ဘုတ္ ဒီဘက္မွာ အၿမီးနပ္ေနတာေတြ႔ရင္ ေအာင္နက္ႀကီးခမ်ာ ၿခံေပါက္တိုးရတာ အေမာ၊ ဟားဟားဟားဟား----------။
ဦးရွင္။ ။မင္းဆိုတဲ့ေကာင္က ေျပာတာနည္းနည္း၊ ရယ္တာမ်ားမ်ား။ ငါ့လည္းမထိနဲ႔၊ ဘုတ္ဘုတ္လည္း မထိနဲ႔။ က်န္တာ ႀကိဳက္သေလာက္ေျပာကြာ။
ဦးတင္။ ။အကိုႀကီးကေတာ့ လုပ္ၿပီ၊ ေခြးမထိေတာင္ မခံဘူး၊ လူမဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္ႏွယ္ေနမယ္မသိဘူး။ ေကာင္းၿပီ၊ လူျဖစ္လာျပန္ၾကေတာ့ေကာ? ေသရတဲ့ပံုေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္မတူၾကျပန္ဘူး။ အသက္တမ္းကုန္လို႔၊ ကံကုန္လို႔၊ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကုန္လို႔၊ ေနာက္ဆံုး အသက္တမ္းနဲ႔ကံေတြ မကုန္ေသးေပမဲ့ ဘ၀တစ္ခုခုမွာ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ သူတစ္ပါးကို သတ္မႈျဖတ္မႈေတြလိုကံေတြက ရုတ္တစ္ရက္အက်ိဳး၀င္ေပးလာတဲ့အခါ ေသၾကရတာေတြလည္း တစ္ပံုႀကီးပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ နာဂစ္၊ ဆူနာမီ၊ တရုတ္၊ ဟီန္တီငလ်င္ေတြမွာ ေသလိုက္ၾကတာ နည္းလား။ အဲဒါေတြဟာ အခုေနာက္ဆံုးေျပာခဲ့တဲ့ ကံမ်ိဳးေၾကာင့္ေသရတယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ ယူဆတယ္။
ဦးရွင္။ ။ယူဆတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒီေလာက္လူအမ်ားႀကီးကို ဘယ္လိုလုပ္ စုျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တာတုန္း။
ဦးတင္။ ။အကိုႀကီးၿခံထဲမွာ ဘာသရက္မ်ိဳးေတြ ရွိသလဲ?
ဦးရွင္။ ။အစံုေပါ့ဟ၊ မခ်စ္စု၊ ရင္ကြဲ၊ ေအာင္ဒင္၊ သံုးလံုးတစ္ေတာင္ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
ဦးတင္။ ။တကယ္လို႔ အကိုႀကီးရာ၊ သရက္ၿခံထဲ သရက္ပင္အႀကီးအငယ္ေတြ ပန္းပြင့္ေတြ တစ္လႈိင္လႈိင္ပြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ မိုးေလ၀သဌာနကေနၿပီးေတာ့ တစ္ပတ္အတြင္း မိုးရြာႏိုင္တယ္လို႔ေက်ညာရင္ အကိုႀကီးဘာလုပ္လဲ?
ဦးရွင္။ ။သရက္ပန္းေတြ မိုးခါးထိၿပီး ပိုးမက်ေအာင္ ေဆးဖ်န္းတာေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ သရက္ၿခံကက်ယ္၊ အပင္ေတြက မ်ားေတာ့ မခ်စ္စုတို႔လို အမ်ိဳးေကာင္းတဲ့ အပင္ေတြကို အရင္ကုန္ေအာင္ ဖ်န္းၿပီးမွပဲ က်န္တဲ့အပင္ေတြကို ဖ်န္းရတာ။ အကုန္ေတာ့ မဖ်န္းႏိုင္ပါဘူး။ ဦးစားေပးစနစ္ေပါ့။
ဦးတင္။ ။အဲလိုေဆးဖ်န္းေတာ့ေရာ လံုး၀ပိုးမက်ေတာ့ဘူးတဲ့လား? ဒါမဟုတ္ ေဆးအဖ်န္းမခံရတဲ့အပင္ေတြအေပၚက သရက္ပန္းမွန္သမွ်ကေရာ အကုန္ပ်က္စီးရတာပဲဲလာ?
ဦးရွင္။ ။အဲလိုေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ၊ အနည္းနဲ႔မ်ား ဆိုသလိုေပါ့။ ေဆးဖ်န္းေပမဲ့ အခ်ိဳ႕အသီးေတြမွာ ပိုးလိုက္ေနတာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေဆးမဖ်န္းေပမဲ့ မိုးခါးမထိတဲ့ အဖူးေတြဆိုလည္း အသီးတင္တာပဲေလ။
ဦးတင္။ ။ဒီအတိုင္းပဲ အကိုႀကီးရ၊ ရုတ္တရက္ေသဖို႔ကံပါတဲ့လူေတြမွာလည္း တစ္ေယာက္ခ်င္းေသဖို႔နဲ႔ အုပ္စုလိုက္ေသဖို႔္ဆိုၿပီး ေသပံုခ်င္းရာကြဲေသးတယ္။ အဲဒီလို ကြဲျပားမႈဟာလည္း အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တူရာတူရာစုၿပီးျဖစ္ေပၚလာၾကတာပဲ။ ဥပမာ--ပန္းခူး၊ သစ္သီးခူးတဲဲ့လူေတြဆုိပါေတာ့၊ ၿခံထဲရိွတဲ့့ပန္းေတြ သစ္သီးေတြကို ျခင္းႀကီးတစ္လံုးထဲ အကုန္ေရာထည့္ၿပီး အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့မွ တူရာတူရာ ေရြးၿပီးခြဲထုတ္သလို ျပဳခဲ့တဲ့ ကံေတြဟာလည္း အဲဒီကံျပဳထားတဲ့လူေတြကို ျဖစ္ရာဘ၀မွာ တူရာတူရာစုေပးလိုက္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ကံံရွိတဲ့လူေတြကို ေကာင္းတဲ့ေနရာကို ပို႔ေပးလိုက္တယ္၊ မေကာင္းတဲဲ့ကံရွိတဲ့လူေတြကို မေကာင္းတဲ့ေနရာပို႔ေပးလိုက္တာေပါ့ အကိုႀကီးရ။
ဦးရွင္။ ။ေနဦးကြာ့၊ ဟို ဘုရားလက္ထက္က အဲလို အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ ေသတာေတြ ရွိခဲ့ဖူးလား?
ဦးတင္။ ။သိပ္ရွိခဲ့တာေပါ့ဗ်ာ၊ ၀ိဍဍဴဘဘုရင္အေၾကာင္း ၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား? ကြ်န္မနဲ႔ရတဲ့သားလို႔ အေျပာခံရတာရွက္ၿပီး ကပိလ၀တ္နန္းေတာ္ထဲကလူေတြ အကုန္သတ္ပစ္လိုက္တာ၊ ေနာက္ အဲဒီကျပန္ေတာ့ သူတို႔စစ္တပ္စတည္းခ်တဲ့ ေနရာကို ညဘက္ စစ္သားေတြအိပ္ေမာက်ေနတဲ့အခ်ိန္ ရုတ္တရက္ ျမစ္ေရႀကီးလာၿပီး အကုန္ေမ်ာပစ္လိုက္တာ။ အားလံုးေသကုန္တာပဲတဲ့။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အုပ္စုတစ္ခုက ေရွးကံေၾကာင့္ ေသရၿပီး ေနာက္အုပ္စုတစ္ခုက အခုဘ၀မွာတင္ ၾကဴးလြန္တဲ့ကံေၾကာင့္ ေသရတယ္လို႔ မွတ္သားဖူးတယ္။ အဲဒီေတာ့ အတိတ္ကံခ်ည္းသက္သက္ေၾကာင့္မဟုတ္ပဲနဲ႔ ဒီဘ၀မွာ လုပ္တဲ့မေကာင္းမႈကလည္း အင္အားသိပ္ေကာင္းရင္ ခ်က္ခ်င္း မေကာင္းက်ိဳးေပးႏိုင္တာပဲေလ။
ဦးရွင္။ ။ေက်းဇူးပဲ ေမာင္တင္ရာ၊ ေနလံုးေရထဲ တစ္၀က္ျမဳတ္ေနၿပီေဟ့၊ ျပန္ရေအာင္ကြာ။ ဒါေပမဲ့ ငါ့ေခါင္းထဲ ေကာင္းေကာင္းေတာ့ မရွင္းေသးဘူး။ ေနာက္ေန႔ေတြ ထပ္ေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပါ့။ အခုတစ္ေလာ သတင္းေတြမွာ ေရပန္းစားေနတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ရွိေသးတယ္။ Mercy killing ဆိုတာ။ အဲဒါလဲ ေဆြးေႏြးရဦးမယ္၊ ငါတို႔ ကမၼ၀ါဒရႈေထာင့္က ဘယ္လိုျမင္လဲ? ဆိုတာေပါ့။
ဦးတင္။ ။အဲဒီျပႆနာကေတာ့့ ေတာ္ႀကီးမားတဲ့ ျပႆနာမ်ိဳးပဲ အကိုႀကီးေရ႕။ ဘာသာေရးစာေပေတြကို စိန္ေခၚတဲ့ ျပႆနာႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ ကဲ ေနာက္ေတာ့ ေဆြးေႏြးတာေပါ့ေလ။
2 comments:
ေနာက္ဆံုး သံုးေလးပုိဒ္ကုိ ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္ဖတ္ရဦးမယ္ ... အာရံုမ်ားေနတာနဲ႔ လိုက္မေတြးျဖစ္ဘူး ...
ကိုမင္းထက္ေရ ... ကံႏွင့္လူသား ဦးတင္ ဦးရွင္ ေဆြးေႏြးခန္းေလး သေဘာက်ပါတယ္။ ေနာက္မွ စာမူ အလွဴခံရဦးမယ္။ ဘာသာေရး ေဆာင္းပါးေလးေတြ လိုခ်င္လို႔ပါ။ လွဴႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ေပါ့။
Post a Comment