Wednesday, January 20, 2010

အယူမွားမႈ သံုးမ်ိဳး


ဦးရွင္/ဦးတင္ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္တို႔ ရြာဦးေက်ာင္းက အျပန္ ထံုးစံအတိုင္း ဘုရားကုန္းေတာ္ေပၚသို႔ တက္လာခဲ့ၾကရာ အဘိုးႀကီးႏွစ္ေယာက္တို႔၏ မျပတ္ေသးေသာ ေဆြးေႏြးပဲြကို ဆက္လက္နားေထာင္မွတ္သားရန္ အားခဲထားေသာ က်ေနာ့္ခမ်ာ ေနာက္မွ အသာကပ္လိုက္ပါသြားခဲ့ေတာ့သည္။ ကုန္းေတာ္ေပၚ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ညီျဖစ္သူ ဦးတင္က “အကိုႀကီး အေမးေကာင္းတာနဲ႔ မေန႔ညေနက ငတ္ေတာ့မလို႔ဗ်ိဳ႕”။

ဦးရွင္။ ထမင္းလား?

ဦးတင္။ အာ၊ အကိုႀကီးကလည္း ထမင္းမဟုတ္လို႔ ဘာျဖစ္ရဦးမွာတုန္း။

ဦးရွင္။ သိဘူးေလကြာ၊ ငါလည္း ထမင္းေအာက္ေမ့လို႔ ေမးတာပါပဲ၊ ကဲ ဒါနဲ႔ ဆက္စမ္းပါဦး မေန႔ကအေၾကာင္းေလး။ ဒုကၡျဖစ္ေပၚရတဲ့ အေၾကာင္းေလးေပါ့။

ဦးတင္။ ဆက္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလိုဗ်ာ့၊ မေန႔က ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အပိုင္းသံုးပိုင္းခဲြထားခဲ့တာ မွတ္မိတယ္ေနာ္။

ဦးရွင္။ မွတ္မိပဲလားဗ်ာ၊ ဘ၀ရယ္၊ ကံရယ္၊ သံသရာရယ္ ဆိုတာမဟုတ္လား။

ဦးတင္။ ဟုတ္လိုက္ေလ အကိုႀကီးရာ၊ က်ဳပ္တပည့္ေတြထဲေတာ့ အကိုႀကီးက အေတာ္ဆံုးပဲဗ်ာ့။

ဦးရွင္။ ေဟ့ေကာင္ ေပါက္ကရေျပာမေနနဲ႔၊ မင္းဆီ တပည့္ခံေနတာမဟုတ္ဘူး၊ ေဆြးေႏြးေနတာကြာ့။

ဦးတင္။ ဟားဟားဟား---အကိုႀကီးကလည္း စိတ္ထြက္ေနျပန္ၿပီ။ စတာပါဗ်ာ့။ နားေထာင္ေနတဲ့ ေကာင္ေလးေတြ ပ်င္းေနတာမွာ စိုးလို႔။ ဆက္ၾကဦးစို႔၊ အဲဒီသံုးပိုင္းထဲမွာ ဘ၀ဆိုတဲ့ အပိုင္းနဲ႔ သံသရာဆိုတဲ့အပိုင္းကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာခဲ့ၿပီးၿပီေနာ္။ ဒီေဆြးေႏြးပြဲမွာေတာ့ မလိုအပ္ရင္ ထပ္မေျပာေတာ့ဘူး။ အဓိကက်တဲ့ ကံပိုင္းကိုပဲ ေျပာၾကရေအာင္။ ကားေမာင္းတဲ့လူနဲ႔တူတဲ့ ကံေပါ့ အကိုႀကီးရ။

ဦးရွင္။ ေနဦးကြာ၊ ျဖတ္ေျပာရဦးမယ္။ ကံဆိုတာ ငါသိသေလာက္ေတာ့ အတိတ္ကံပဲ။ အတိတ္ဘ၀က ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ ေကာင္းမႈ/မေကာင္းမႈေတြေပါ့။ ငါတို႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အမ်ားစုကေတာ့ အတိတ္ကံကို လက္ခံယံုၾကည္ၾကတယ္ကြာ့။

ဦးတင္။ အဲဒါ ခက္ေနတာေပါ့ အကိုႀကီးရ၊ ကံလိုေျပာရင္ လူေတြက အတိတ္ကံပဲ မွတ္ေနၾကတာ။ အဲဒါမ်ိဳးကို အယူမွားတဲ့သူ လို႔ ဘုုရားစာထဲ ဖတ္ဖူးပါ့ဗ်ား။

ဦးရွင္။ ဟုတ္မွလဲ လုပ္ပါ ညီေမာင္ရာ။ ဘယ္ႏွယ္ အတိတ္ကံကို ယံုတဲ့လူေတြကို အယူမွားတဲ့သူေတြလို႔ ေျပာရတာလဲ။ ငါတို႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အဓိကရပ္တည္ခ်က္က ဒီကံကို ယံုၾကည္မႈအေပၚပဲ မဟုတ္လား?

ဦးတင္။ က်ဳပ္ေျပာတာ ရွင္းရွင္းေလးပါ အကိုႀကီးရာ။ အတိတ္ကံကို ယံုတဲ့လူကို အယူမွားသူလို႔ မဆုိလိုပါဘူး။ အတိတ္ကံကုိပဲ ယံုတဲ့လူကိုသာ ေျပာတာပါဗ်ာ့။

ဦးရွင္။ မင္းဟာကလည္း ႏွစ္လံုးတည္းနဲ႔ ကပ္ရႈပ္ ဆိုသလိုျဖစ္ေနေပါ့လား၊ လင္းစမ္းပါဦးဟ။

ဦးတင္။ က်ဳပ္မွတ္မိသေလာက္ အယူမွားတဲ့သူေတြကို ခြဲလိုက္ရင္ သံုးမ်ိဳး သံုးစား ရွိသဗ်ား။ တစ္က အတိတ္ကံခ်ည္းသက္သက္ ယံုတဲ့သူ၊ အဲဒီလူမ်ိဳးက သူ႔ဘ၀မွာ ဘာပဲ ျဖစ္လာျဖစ္လာ ေကာင္းတာျဖစ္ျဖစ္ ဆိုးတာျဖစ္ျဖစ္ အတိတ္ကံေၾကာင့္ခ်ည္းပဲလို႔ လက္ခံထားတယ္။ အဲဒီလို ယံုတဲ့အတြက္ သူက အမွားက်ဴးလြန္ရင္လဲ အတိတ္ကံံေၾကာင့္၊ သူမ်ားက သူ႔အေပၚအမွားလုပ္မိရင္လဲ အတိတ္ကံေၾကာင့္၊ အဲဒီလိုကို ျဖစ္ေနေတာ့တာ။ အဲလို လူမ်ိဳးကို ဘုရားေဟာစာေပေတြက မိစၧာဒိ႒ိ စာရင္းထဲ သြင္းထားတယ္ အကိုႀကီးရ။

ဦးရွင္။ ေအးဗ်ာ၊ မင္းေျပာမွ ငါနည္းနည္း သတိထားမိလာတယ္။ အဲဒီလို လူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ဖူးတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ငါကိုယ္တိုင္ေတာင္ အခုမင္းေျပာတဲ့ အမ်ိဳးအစားနဲ႔ သိပ္မလြတ္ခ်င္ဘူး။ ေနာက္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ဒီထဲပါေနၾကတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲလို အတိတ္ကံကိုခ်ည္း မယံုရင္ ဘာကို ယံုရမွာလဲကြာ?

ဦးတင္။ အကိုႀကီးက မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးေရးတဲ့ ကဗ်ာက်မ္းႀကီး မဖတ္ဖူးဘူးနဲ႔ တူတယ္။

ဦးရွင္။ ဖတ္ဖူးပါပေကာ ေမာင္ရာ။ ဟုိ မဃေဒ၀ အလကၤာက်မ္းႀကီးေျပာတာ မဟုတ္လား။ ငါတို႔ဆီက လူႀကီးလူငယ္ အေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ဖူးၾကတာခ်ည္းပါပဲကြာ့။

ဦးတင္။ ဟုတ္မွာပါဗ်ာ့၊ ဒါေပမဲ့ ဖတ္ဖူးရံုသက္သက္ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္ဘူးေလ။ မွတ္ဖူးမွ ျဖစ္မွာေပါ့။ ဖတ္လည္း ဖတ္၊ မွတ္လည္း မွတ္ဆို ပိုေကာင္းတာေပါ့။ အဲဒီက်မ္းထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက ကံနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ က်ဳပ္မွတ္မိတာေလးပဲ ရြတ္ျပမယ္ဗ်ား “ကံဟုမူလ၊ သမၺဳဒၶတို႔၊ ေဟာျပသည္မွာ၊ အရင္းသာရွင့္၊ ဥစၥာေဘာဂ၊ ဇီ၀ိတႏွင့္၊ သုခပြါးရန္၊ ဤလူ႔ထံ၌၊ ဉာဏ္၀ီရိယ၊ ပေယာဂတည္း” တဲ့။ အဓိပၸါယ္နားလည္ရ မခက္ပါဘူး အကိုႀကီးရ၊ ကံသာလွ်င္အမိ၊ ကံသာလွ်င္အဖ ဆိုတာက အရင္းခံအေၾကာင္းတရားမို႔ ေျပာတာပါတဲ့၊ လူ႔ေလာကမွာ ႀကီးပြါးခ်မ္းသာဖို႔၊ အသက္ရွည္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ ကံနဲ႔တင္မလံုေလာက္ဘူး၊ ဉာဏ္ေရာ၊ က်ိဳးစားမႈေရာ၊ ေနာက္ၿပီး ပေယာဂ လို႔ ေခၚတဲ့ ကာလေဒသအလိုက္ ျပဳမူေနထိုင္တတ္မႈေတြေရာ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေျပာထားၿပီးသားပါဗ်ာ့။

ဦးရွင္။ ေအးကြာ၊ မင္းေျပာေတာ့လည္း ဟုတ္ေနတာပဲ။ ဒါျဖင့္ရင္ ကံဆိုတာ ယံုေတာ့ယံု၊ ပံုေတာ့မအပ္လိုက္နဲ႔လုိ႔ ဆိုလိုတာေပါ့ ဟုတ္လား?

ဦးတင္။ သိပ္ဟုတ္တာေပါ့။ အကိုႀကီးက ဒီလိုက်ေတာ့လည္း ေတာ္သားပါဗ်ာ့။ က်ဳပ္တို႔ျမန္မာစာေပမွာလည္း ကံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆိုရုိးေတြ စကားပံုေတြ ရွိႏွင့္ၿပီးသားပဲ မဟုတ္လား “ကံယံု ဆူးပံုမနင္းရာ” တို႔၊ “က်ားရဲရာ ၾကမၼာမယိုးသာ”တို႔ ဆိုတာေတြဟာ ကံကိုခ်ည္းယံုၿပီး မိုက္ရူးရဲမလုပ္မိေစဖို႔ ဆံုးမထားတာေတြေပါ့ဗ်ာ့။
ေနာက္ၿပီး ဒီေနရာနဲ႔ တိုက္ရုိက္ပတ္သက္တဲ့ စာပုိဒ္တစ္ပိုဒ္ရွိေသးတယ္ “မေကာင္းလည္းကံ၊ ေကာင္းလည္းကံဟု၊ ကံကိုခ်ည္းသာ၊ မယိုးရာဘူး” တဲ့ဗ်ာ့။ သိပ္ေကာင္းတဲ့ အဆိုအမိန္႔ပဲ။ အဲဒီမေကာင္းလည္းကံ၊ ေကာင္းလည္းကံလို႔ ယုိးမယ္ဖဲြ႔တဲ့လူေတြကို အယူမွားသူေတြလို႔ေျပာတာေပါ့။

ဦးရွင္။ လင္းပါ့ဗ်ား။ ရြာေနာက္က မေကာက္ ေနာက္မီးလင္းတာထက္ေတာင္ လင္းေသးတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့၊ ကံဆိုတာ ျမင္ႏိုင္တဲ့အရာမွ မဟုတ္တာ၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ေရွးလူႀကီးေတြက “ကံထမ္းလာတာ မျမင္ႏိုင္ဘူး၊ လွံထမ္းလာတာကိုသာ ျမင္ႏိုင္တယ္” လို႔ ဆိုရိုးျပဳခဲ့ၾကေပတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကံကိုခ်ည္း မယံုပဲ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယနဲ႔ ပေယာဂဆိုတာေတြ လုိအပ္တာေပါ့။

ဦးတင္။ သိပ္လိုအပ္တာေပါ့၊ ကံဆိုတာ မ်ိဳးေစ့လိုပဲ အကိုႀကီးရ၊ ဥပမာ၊ သရက္သီးမွည့္ေစ့တစ္ေစ့ဆိုပါေတာ့။ သူ႔မွာ အပင္ေပါက္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအတိုင္းေနပူေလပူထဲပစ္ထားၿပီး သရက္ပင္ေပါက္မည့္ေန႔ကို ထိုင္ေစာင့္ေနလို႔ကေတာ့ အမ်ိဳးပဲ ကန္းသြားမယ္၊ အပင္ေပါက္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ အပင္လုိခ်င္တဲ့လူက ဘာလုပ္ရလဲ၊ အဲဒီအေစ့ကိုယူ၊ အပင္ေပါက္ေလာက္တဲ့ေျမေနရာမွာ သင့္ေတာ္ရံုအတြင္းေလးတူး၊ လိုအပ္တဲ့ေျမေဆြးေတြဘာေတြထည့္၊ လိုအပ္သေလာက္ ေရေလာင္းေပး၊ အလင္းေရာင္လဲ ရေအာင္ထား။ ဒါဆို အပင္ေပါက္ႏိုင္တဲဲ့ အလားအလာမ်ားတာေပါ့။ အကိုႀကီးက သရက္ၿခံပိုင္ရွင္ပဲ၊ ပိုသိမွာေပါ့။ ဒီလိုပဲဲေလ၊ လူတိုင္းဟာ ကံနဲ႔ေမြးလာတာခ်ည္းပဲကို၊ ဒါေပမဲ့ ဉာဏ္ကနည္းရတဲ့အထဲ၊ ပ်င္းကပ်င္းေသး၊ ေနေတာ့လည္း ဘာမွ အတုယူစရာ အားက်စရာမရွိတဲ့ေနရာမ်ိဳးမွာေန၊ ဒါဆိုေသခ်ာၿပီ။ အဲဒီလိုလူမ်ိဳး ဘယ္ေလာက္ကံရွိရွိ၊ ဘယ္ေတာ့မွ လူေမြးမေျပာင္ဘူး၊ က်ဳပ္ေျပာရဲတယ္။ ဟုိေနပူထဲပစ္ထားတဲ့ သရက္ေစ့လိုပဲ ႀကီးပြါးႏိုင္တဲ့ကံေတြ ခမ္းေျခာက္ၿပီး အမ်ိဳးတံုးသြားရံုပဲ ရွိမယ္။

ဦးရွင္။ ကံနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတာ့ အေတာ္အတန္နားလည္ပါၿပီကြာ့၊ ေနာက္တစ္မ်ိဳး အယူမွားတာက ဘာတဲ့လဲ?

ဦးတင္။ အဲဒါကေတာ့ ကမၻာ့လူဦးေရအမ်ားစု လက္ခံထားတဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒပဲဗ်ိဳ႕။ က်ဳပ္ေတာ့ ဘုိလိုမမႈတ္တတ္လို႔ မွတ္ထားဖူးတဲ့ စကားလံုးပဲ သံုးပါရေစ။ အဲဒါကို “ဣႆရနိမၼာနေဟတု၀ါဒ” လို႔ေခၚတယ္ဗ်ား။ ဒီလိုဖန္ဆင္းရွင္ကို ယံုၾကည္တဲ့လူေတြကလည္း ဘာပဲျဖစ္လာျဖစ္လာ ဖန္ဆင္းလိုျဖစ္လာတာဆိုၿပီး ဇြတ္မိွတ္ယံုၾကည္ေတာ့တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေမြးေတာ့လည္း ဘုရားသခင္အလိုက်၊ ေနေတာ့လည္း ဘုရားသခင္အလိုက်၊ ေသေတာ့လည္း ဘုရားသခင္အလိုက် ျဖစ္ရျပန္ေရာ။ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္လုပ္မွ ကုိယ္စားရတဲ့ ထမင္းကို စားတဲ့အခါေတာင္ ဘာမွမလုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ ဘုရားသခင္ဆိုတာႀကီးကို လွမ္းၿပီး ေက်းဇူးတင္လိုက္ေသးတယ္။ ဟုိဟာျဖစ္တဲ့အခါေတာင္ ဘုရားသခင္အလိုက် လို႔ ေျပာၾကေသးလား မသိဘူး။ အခု အကိုႀကီးေျပာတဲ့ ဟိန္တီႏိုင္ငံမွာ ငလ်င္ေၾကာင့္ လူေတြ ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသတဲ့ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာေျပာၾကေသးလဲ? ဘုရားသခင္အလိုက်ပဲလား?

ဦးရွင္။ အဲလိုႀကီး ဒဲ့ေတာ့ မေျပာဘူးေပါ့ ညီေမာင္ရ၊ ဟို New York ၿမိဳ႕က John Sentamu ဆိုတဲ့ ဘစ္ေရွာ့ႀကီးကေတာ့့ ဒီလိုေျပာေလရဲ႕“I have nothing to say that makes sense of this horror - all I know is that the message of the death and resurrection of Jesus is that he is with us” တဲ့။

ဦးတင္။ မႈတ္ၿပီ၊ ျမန္မာလို လုပ္ပါဗ်ာ၊ နားမလည္ရတဲ့ အထဲ၊ တံေထြးက စင္ေသးတယ္။

ဦးရွင္။ ေျပာမွာပါကြာ့၊ ျမန္မာလိုခ်ည္းသက္သက္ဆို လုပ္ႀကံေျပာတယ္ထင္မွာ စိုးလို႔ သူ႔စကားအတိုင္း ၏/သည္/တယ္ မလြဲ မႈတ္လိုက္တာ။ ဒီလိုတဲ့ “ဒီေၾကာက္မက္ဖြယ္အျဖစ္ဆိုးႀကီးကို အဓိပၸါယ္ေပါက္ေအာင္ ေျပာစရာစကား က်ဳပ္မွာမရွိပါဘူး၊ က်ဳပ္သိတာကေတာ့ ဂ်ီးဇက္ရဲ႕ ေသဆံုးျခင္း/ရွင္သန္ထေျမာက္ျခင္းဆိုတဲ့တရားေတာ္ဟာ သူက်ဳပ္တို႔နဲ႔ အတူရွိေနတယ္ဆိုတာပါပဲ”။ ကဲ မွတ္ပလား။

ဦးတင္။ မွတ္ပါၿပီဗ်ား။ ဘာမွန္းေတာင္ နားမလည္လိုက္ဘူး။ အကိုႀကီးဘာသာျပန္တာ မေကာင္းလို႔နဲ႔တူတယ္။

ဦးရွင္။ လုပ္ေတာ့မယ္။ မင္းဆိုတဲ့ေကာင္ကေတာ့ ငါ့ဆို ဘယ္ေတာ့မွ အထင္ႀကီးမည့္လူစားမဟုတ္ဘူး။ ဒါေတာင္ ညီအကိုခ်င္းမို႔သာ ေတာ္ေတာ့တယ္။ ဘုရားသခင္အလိုက်ျဖစ္ပါတယ္ လို႔ ေျဖရင္ ထမင္းငတ္သြားမွာေပါ့ကြာ့။ လူေတြဒီေလာက္ေသေၾကၿပီး ၀မ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ေနရတဲ့ ကိစၥမွာ ဒီအတိုင္းဒဲ့တိုးႀကီး သြားေျဖလို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ?

ဦးတင္။ သေဘာေပါက္ပါၿပီ အကိုႀကီးရာ၊ မေငါက္ပါနဲ႔။ ေနာက္တစ္ခုက်န္ေသးတယ္ဗ်ာ၊ ဆက္ေျပာမယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္လာျဖစ္လာ၊ ျဖစ္လာသမွ် သို႔မဟုတ္ ပ်က္သြားသမွ်ေတြဟာ ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိပဲ သူ႔ဟာသူျဖစ္လာၿပီး သူ႔ဟာသူပဲျပန္ပ်က္သြားတယ္ ဆိုတဲ့ အယူမွားမႈမ်ိဳး။ တိုေအာင္ေျပာရရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမဲ့၀ါဒေပါ့ အကိုႀကီးရ။ ဒီ၀ါဒမ်ိဳးကေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္ဗ်ိဳ႕။ ဒီ၀ါဒသာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားမွာရွိေနရင္ ကမၻာ့ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္တဲ့လူေတြ ေတာ္ေတာ္ ေခါင္းေျခာက္မည့္ကိစၥ။

ဦးရွင္။ အခုလည္း ဘာထူးလဲ? ဟိုနား ၀ုန္း၊ ဒီနား ဒိုင္းနဲ႔။ ဘယ္သူက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ႏိုင္လို႔လဲ? ကုလသမဂၢႀကီးလဲ ေခါင္းခဲေနတာပဲ မဟုတ္လား?

ဦးတင္။ အကိုႀကီးက အဲလို ၀ုန္း/ဒိုင္းၾကဲေနတဲ့လူေတြကို အေၾကာင္းမဲ့၀ါဒီေတြလို႔ ေျပာခ်င္တာလား?

ဦးရွင္။ မဟုတ္ပါဘူးကြာ့။ အခုမင္းေျပာတဲ့ အေၾကာင္းမဲ့၀ါဒီေတြနဲ႔ တူတာကို ေျပာတာပါ။ ဒီလူေတြ ဘယ္သူေတြဆိုတာ တစ္ကမၻာလံုးက သိေနတာပဲဟာ။ သူတို႔ေတြလဲ ဖန္းဆင္းရွင္လက္ေ၀ခံေတြပဲေလကြာ။ ဒါေပမဲ့ အစြန္းေရာက္ၿပီး လုပ္သမွ် ဖန္ဆင္းရွင္အလိုက် ဆိုၿပီး ေအာ္ေနၾကတာ။ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားထဲကပါပဲ။ ဒါနဲ႔ အခု မင္းေျပာတဲ့ တတိယ အမ်ိဳးအစားက ယေန႔ကမၻာမွာ ရွိေသးလို႔လားကြာ့?

ဦးတင္။ သိပ္ရွိတာေပါ့ အကိုႀကီးရ။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြဟာ ဒီသေဘာသိပ္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယေန႔ကမၻာမွာ ကုလသမဂၢနဲ႔ ဘာနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြက ထိမ္းထိမ္းသိမ္းသိမ္းလုပ္ထားႏိုင္လို႔သာ ပရမ္းပတာ မလုပ္ရဲၾကတာ။ ၾကည့္ပါလားဗ်ား၊ ၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြမွာ ကေမၻာဒီးယားႏိုင္မွာ ခမာနီကြန္ျမဴနစ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေသာင္းၾကမ္းခဲ့လဲ? တရုတ္လည္း သိပ္မထူးဘူး၊ ေနာက္ၿပီး လက္ရွိ ေျမာက္ကိုရီးယား။ ဗိယက္နမ္ကေတာ့ အေမရိကန္ေဆာ္တာနဲ႔ ပိုးက်ိဳးသြားလို႔ ထားေတာ့။ ေနာက္ရွိေသးတယ္။ ရုရွား။ အဲဒီႏိုင္ငံအစိုးရေတြဟာ ကုလသမဂၢဆိုတာသာ မရွိရင္ သူတို႔ျပည္သူေတြလည္း မခ်မ္းသာသလို ျပင္ပႏိုင္ငံေတြလည္း စိတ္ေအးလက္ေအးေနႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ပ်က္သမွ် အေၾကာင္းမရွိဘူးလို႔ လက္ခံလိုက္ေတာ့ ၿပီးၿပီေပါ့၊ ဘာေၾကာက္စရာလိုေသးလဲ၊ လုပ္ခ်င္လုပ္ၾကေတာ့တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သိပ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ေျပာတာ။

ဦးရွင္။ ေအးကြာ၊ ေတြးၾကည့္ေတာ့ တေရးေရးျမင္ေယာင္ ဆိုသလိုပဲ။ မင္းေျပာမွ ငါလည္း သေဘာေပါက္ေတာ့တယ္။ အစိုးရတစ္ခုခုမွာ အဲလို အယူမ်ိဳးသာလႊမ္းမိုးေနလို႔ကေတာ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြ ေတာ္ေတာ္ ထိခုိက္ဖို႔ရွိတယ္။ ဒါနဲ႔ ငါတို႔စကား ေဘးထြက္သြားလိုက္တာ ဒုကၡျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းေတာင္ မေရာက္ေတာ့ဘူး။ ဒီေန႔ဆက္ေျပာဦးမွာလား?

ဦးတင္။ ဘယ္ကလာ ေဘးထြက္ရမွာလဲ အကိုႀကီးရ၊ အယူ၀ါဒသံုးမ်ိဳးကို ၿပီးေအာင္ေျပာေနတာနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္သြားတာပါဗ်ာ့။ ဒီသံုးမ်ိဳးကို အခ်ဳပ္မွတ္ထားခ်င္ရင္ေတာ့၊ (၁) အတိတ္ကံသက္သက္၀ါဒ၊ (၂) ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒ နဲ႔ (၃) အေၾကာင္းမဲ့၀ါဒ ဆိုၿပီး မွတ္ထားႏိုင္တယ္။ အဲဒီထဲမွာ ပထမဆံုးျဖစ္တဲ့ အတိတ္ကံသက္သက္ကို ယံုၾကည္တဲ့၀ါဒသမားေတြက က်န္လူေတြနဲ႔ စာရင္ နည္းနည္းေတာ္ေသးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔က ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဒ္ကို ယံုၾကည့္ၾကတဲ့အတြက္ သူမ်ားကို ဒုကၡမေပးႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္အတြက္သာ အဆင္မေျပတာ။ ေနာက္ႏွစ္ခုကေတာ့ သူ႔အတြက္ေရာ ကိုယ့္အတြက္ပါ အႏၲရာယ္ရွိတဲ့ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးေတြပဲ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီအယူ၀ါဒသံုးမ်ိဳးလံုးဟာလဲ ဒုကၡျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက အဲဒါေတြမဟုတ္ေသးဘူး။ အဲဒီထဲက တစ္ခုဆိုရင္ေတာ့ မွန္မယ္။ က်ေနာ္တကယ္ေျပာမွာက ကံေတြက သတၱ၀ါေတြကို ဘယ္လိုစုေပးလိုက္သလဲ ဆိုတာကို ေဆြးေႏြးခ်င္တာ။ အခ်ိန္ယူေျပာမွ ျဖစ္မွာမို႔ ဒီေန႔ေတာ့ ဒီမွာတင္ ေတာ္ရေအာင္ အကိုႀကီးရာ။ ေနာက္က်ရင္ သိတယ္မို႔လား၊ က်ေနာ့္ ေက်းဇူးရွင္အေၾကာင္း?

ဦးရွင္။ ေမာင္တင္ရာ--အိမ္ျပန္ခ်င္တိုင္း ေလွ်ာက္ေျပာမေနစမ္းပါနဲ႔၊ မင္းေက်းဇူးရွင္အေၾကာင္းလည္း သိတယ္၊ မင္းအေၾကာင္းလည္း သိတယ္၊ မိန္းမေၾကာက္တတ္မွန္း၊ တယ္---ငါေျပာလိုက္ရ----။

1 comment:

ၾကယ္ျပာ said...

စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ႔ပုိ႔စ္ေလးပါ ...