သူငယ္ခ်င္း၊ ကိုယ့္လူႀကီးဆီ စာမေရးျဖစ္တာလဲ ၾကာေပါ့။ ေနေကာင္းတယ္မို႔လား။ အလုပ္သိပ္မ်ားတဲ့လူမို႔ အလုပ္ရႈပ္ေနလားလို႔ မေမးေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္ေတာ့ အခုတေလာ စိတ္ဂနာမၿငိမ္ျဖစ္ေနမိတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ဆိုရမွာေပါ့။ ဒီမနက္ေတာ့ မနက္စာစားၿပီး စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ျဖစ္ေအာင္ အနားရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိကရဲ႕ Snow In The Summer ဆိုတဲ့စာအုပ္ေလး ဖတ္ေနမိတယ္။ ကိုယ့္လူလဲအေတာ္အသင့္ဖတ္ပီးေလာက္ေရာ့ေပါ့။
အရင္တုန္းက၊ အေတာ္ၾကာပါၿပီ။ ထြက္ခါစေလာက္မွာထင္တယ္။ အဲဒီတုန္းကလဲ ဖတ္ေတာ့ ဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္စာသိပ္နားမလည္တာရယ္၊ အနာနဲ႔ေဆး မသင့္ေသးတာရယ္ေၾကာင့္ထင္ပါရဲ႕၊ ဒီစာအုပ္ရဲ႕ ဆိုလိုခ်က္ကို ဒီေလာက္မသိခဲ့ဘူး။ အခုလို စိတ္ညစ္ညစ္ရွိတဲ့အခါမွာ ဖတ္လိုက္ရေတာ့မွ အနာနဲ႔ေဆးသင့္သြားလို႔နဲ႔တူတယ္။ စာအုပ္ရဲ႕အရသာကို ပိုခံစားတတ္လာသလိုပဲ။ အေကာင္းခ်ည္းပဲ မဟုတ္ေပမဲ့ အေကာင္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားေရးထား၊ အႀကံျပဳထားတာ ေတြ႔ရတယ္။
အဲဒီစာအုပ္ဖတ္ပီးေတာ့ ငါဘာေၾကာင့္ စိတ္ညစ္ေနရတာလဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးမိတယ္။ အေျဖတစ္ခုရလာသလိုပဲ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့ အေျဖတစ္ခုရွာေတြ႔လိုက္သလိုပဲ။ “လက္ခံလိုက္မိလို႔”။ ဟုတ္တယ္၊ လက္ခံလိုက္မိလို႔ျဖစ္ရတာ။ လက္မခံရင္ ဘာမွျဖစ္စရာအေၾကာင္းမရွိဘူး။ ကိုယ့္အနီးအေ၀းကေန ကိုယ့္ဆီ တိုက္ရိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ုိက္ၿပီးျဖစ္ေစ ေရာက္လာၾကတဲ့ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး အာရံုေတြကို စိတ္လိုလက္ရ လက္ခံမိတာအေၾကာင္းျပဳၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာမႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့ အသိတစ္ခုရလာမိတယ္။
လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာၿပီ၊ သိတတ္စအရြယ္ေရာက္လာၿပီဆိုကတည္းက စိတ္ခ်မ္းသာမႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲ႕မႈဆိုတာေတြလဲ တြဲပါလာေတာ့တာပဲ။ ကိုယ္နားလည္သလိုေျပာၾကည့္တာပါ။ သူငယ္ခ်င္းကေရာ ဘယ္လိုထင္လဲ။ ဘာမွမသိေသးတဲ့ ကေလးေပါက္စတစ္ေယာက္အဖို႔ ဗိုက္ဆာတဲ့အခါ၊ သူလိုခ်င္တာမရတဲ့အခါနဲ႔ နာက်င္မႈတစ္ခုခုျဖစ္တဲ့အခါ ငိုေႂကြးလိုက္ရတာကလြဲၿပီး သူ႔အတြက္စိတ္ညစ္စရာရယ္လို႔ သိပ္ရွိမယ္မထင္ဘူး။ ထိုနည္းတူ စိတ္ခ်မ္းသာစရာရယ္လို႔လဲ ထူးထူးေထြေထြ ရွိဟန္မတူဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူ႔မွာ အျပင္ကလာတဲ့ အာရံုေတြကို ခံယူတတ္၊ ခံယူႏိုင္တဲ့ အသိရယ္လို႔ ခိုင္ခုိင္မာမာမရွိေသးဘူးေလ။ ကိုယ္ေတာ့ ဒီအတုိင္းပဲ ယူဆမိတယ္။
ကေလးေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ဟာ အေနာက္တိုင္းဒႆနဆရာႀကီး John Lockeရဲ႕ ေ၀ါဟာရနဲ႔ ေျပာရရင္ Tabula Rasa (Latin) လို႔ေခၚတဲ့ (Blank Slate) ဘာမွေရးမထားရေသးတဲ့ေက်ာက္သင္ပုန္းတစ္ခ်ပ္နဲ႔ တူသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီကေလးငယ္ေလးရဲ႕စိတ္ဟာ အျပင္ပအာရံုကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ၀မ္းနည္းမႈေတြ သိပ္မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ဆိုတယ္။ သူ႔အဆုိဟာ ကိုယ္တို႔အေရွ႕တိုင္း ဖီလိုဆိုဖီ၊ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္တို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာသခင္ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေဟာၾကားခ်က္ေတြနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းမတူသည့္တိုင္း အေတာ္အတန္နီးနီးစပ္စပ္ရွိတယ္လို႔ေတာ့ ကိုယ္ျမင္မိတယ္။
ဘုရားစကားေလးနည္းနည္းေလာက္ေရးလိုက္မယ္ သူငယ္ခ်င္းရာ။ ကိုယ္မွတ္ထားတာေလးေတြေပါ့။ ကိုယ့္လူလဲ ၾကားဖူးၿပီးသားျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာပါ။ ဘုရားျမတ္စြာက အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ဧကကနိပါတ္ပါဠိေတာ္မွာ စိတ္ရဲ႕ မူရင္းသေဘာသဘာ၀နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့----
“ပဘႆရမိဒံ ဘိကၡေ၀ စိတၱံ၊ တဥၵ ေခါ အာဂႏၲဳေကဟိ ဥပကိၠေလေသဟိ ဥပကိၠလိ႒ံ” စိတ္ရဲ႕မူရင္းသဘာ၀ဟာ တလက္လက္ အေရာင္ထြက္ေလာက္ေအာင္ကို သန္႔ရွင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ အျပင္ပကေရာက္လာတဲ့ အာရံုအညစ္အေၾကးေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ညစ္ေထးသြားရရွာတယ္” လို႔ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္း ဖတ္ဖူးတယ္မုိ႔လား။
ဒႆနဆရာႀကီး ဂြ်န္ေလာ့ခ္ရဲ႕ ေက်ာက္သင္ပုန္း သီအိုရီဟာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္နဲ႔ ခန္႔ဆင္ဆင္တူတယ္ လို႔ မထင္ဘူးလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ ကိုယ္စိတ္ညစ္ေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္ညစ္ရသလဲဆုိတာေတာ့ အထက္မွာေျပာခဲ့သလိုေပါ့။ လက္ခံလိုက္လို႔။ အျပင္က၀င္ေရာက္လာတဲ့ ကိုယ္မလိုလားတဲ့အာရံုေတြကို လက္ခံလိုက္မိလို႔။ လက္မခံပဲ မသိေယာင္ေဆာင္ေနလိုက္ရင္ ဒီေလာက္စိတ္ညစ္ခ်င္မွ ညစ္မွာ။ အခုေတာ့ သိၿပီ။ ကိုယ္မလိုခ်င္တဲ့ အာရံုၾကမ္းေတြကို လက္ခံမိရင္ စိတ္ညစ္ရတတ္တယ္ ဆိုတာကို။ ဒါျဖစ္ရင္ အဲဒီအာရံုေတြကို လက္မခံပဲ ေနလို႔ေကာ ရလို႔လား? ဒီေမးခြန္းကို အေျဖေပးခ်င္ရင္ ေနာက္ထပ္ပို႔စ္တစ္ခုေတာ့ ေရးရလိမ့္မယ္ သူငယ္ခ်င္း။ ကိုယ္ေျပာတာေတြက လက္ခ်ာေပးသလိုျဖစ္ေနၿပီထင္တယ္။ ကိုယ့္လူနဲ႔ ေဆြးေႏြးေနတာပါ။ ကိုယ္ အမွားေရးမိရင္လဲ ျပန္ေျပာေနာ္။
ကိုယ့္အယူအဆကို ေျပာခ်င္တယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ အျပင္ပက ေရာက္လာတဲ့အာရံုေတြကို လက္မခံပဲ ေနလို႔ရတယ္လို႔ ေျဖခ်င္တယ္။ ဘယ္လိုေနမလဲ၊ အရင္ဆံုး ဒီလိုစဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။ အဲဒီအာရံုေတြဟာ ဘယ္အေပါက္က ၀င္လာၾကတာလဲ? အမ်ားသိၾကတဲ့အတုိင္းေျပာရရင္ေတာ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ ဆိုတဲ့ သိသာထင္ရွားတဲ့တံခါးငါးေပါက္နဲ႔ စိတ္ဆိုတဲ့ အျမင္အားျဖင့္မထင္ရွားတဲ့ တံခါးေပါက္ႀကီးတစ္ခု၊ စုစုေပါင္း တံခါးေပါက္ေျခာက္မ်ိဳး။ အဲဒီေျခာက္မ်ိဳးကေန ၀င္လာတာပဲ မဟုတ္လား။
အဲဒီေျခာက္မ်ိဳးအနက္ အျမင္အာရုံကို မျမင္မိေအာင္ မ်က္စိကိုမွိတ္ထားမယ္၊ အၾကားအာရံုကို မၾကားမိေအာင္ နားကိုပိတ္ထားမယ္၊ မေကာင္းတဲ့အနံ႔ မနံေအာင္ ေ၀းေ၀းေနမယ္၊ မေကာင္းတဲ့အရသာကို မစားပဲေနမယ္၊ မႀကိဳက္တဲ့အထိအေတြ႔မ်ိဳးနဲ႔ မထိမိေအာင္ ေရွာင္ေနမယ္ ဆိုရင္ အဲဒီတံခါးေပါက္ငါးခုက ၀င္လာမည့္ ကိုယ္မလုိလားတဲ့ ျပင္ပအာရံုေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စိတ္ညစ္စရာမရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါကို သူငယ္ခ်င္း လက္ခံႏိုင္လား။ လက္မခံႏိုင္ရင္ ျပန္ေျပာေနာ္။ ကိုယ္နားလည္သလို ေျပာၾကည့္တာပါ။ ခက္ေနတာက စိတ္ဆိုတဲ့ ၀င္ေပါက္ပဲ။ ပိတ္လို႔မရဘူး။ ပိတ္လို႔မရဘူး ဆိုတာထက္ ပိတ္ဖို႔သိပ္ခက္တယ္ ဆိုရင္ ပိုမွန္မယ္ထင္တယ္။
ဘာလို႔ခက္ေနလဲဆုိရင္ သူက ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ထဲ ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီကိုး။ ဘယ္နည္းနဲ႔ေရာက္ေနတာလဲဆိုရင္ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ တံခါးေပါက္ငါးခုကို သတိမထားပဲ ဖြင့္ထားမိတဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ရာအာရံုေတြဟာ သက္ဆိုင္ရာတံခါး၀မွာတင္ ရပ္မေနၾကပဲနဲ႔ စိတ္ရဲ႕တည္ရာျဖစ္တဲ့ ဟဒယ၀တၳဳေခၚ ႏွလံုးသားထဲအထိ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္သြားခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအထိ ဘာျပႆနာမွ မရွိေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအာရံုေတြဟာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အဲဒီအာရံုေတြထဲက အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ အာရံုေတြဟာ တစ္ခါတရံမွာ အလုိလိုေနရင္း အေတြးအာရံုမွာ ျပန္ျပန္ေပၚလာတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္လာတဲ့အခါ စိတ္ညစ္စရာအာရံုျဖစ္ရင္ စိတ္ညစ္ရေရာ။ ကိုယ္လဲ အဲဒီ မသိလုိက္မသိဖာသာလက္ခံထားမိတဲ့ အာရံုေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စိတ္ညစ္ေနရတာ သူငယ္ခ်င္းေရ႕။
အဲဒါေၾကာင့္ စိတ္ေျပလိုေျပျငား ဆရာေတာ္ရဲ႕ “ေႏြႏွင္းျဖဴျဖဴ” စာအုပ္ကို ဖတ္ေနမိတာ။ ေကာင္းတယ္ဗ်ိဳ႕။ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ အေတာ္အတန္စိတ္သက္သာရာရသြားတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ စာအုပ္ကို ဖတ္လိုက္ရရံုနဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ စိတ္သက္သာရာ ရသလဲ လို႔ေမးစရာရွိတယ္။ အေျဖကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးရယ္။ ကိုယ္ဖတ္မိတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာပဋိပကၡေတြကို ရွင္းလင္းေပးတဲ့ အသံုးအႏႈံးေတြ၊ အဓိပၸါယ္ေတြျဖစ္ေနလို႔ပဲ။ ကိုယ့္ေရာဂါကို ကုသေပးႏိုင္တဲ့ေဆးေတြျဖစ္ေနလို႔ပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဆူးစူးရင္ ဆူးနဲ႔ထြင္၊ ေရေၾကာင့္ညစ္ပတ္သြားရင္ ေရနဲ႔ေဆးရသလို စိတ္ထဲျဖစ္ေနတဲ့ ညစ္ညဴးမႈေတြကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရေတြကပဲ ကုစားေပးႏိုင္တယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေရ႕ ရံခါအခန္႔မသင့္လို႔ အျပင္ကေရာက္လာတဲ့အာရံုၾကမ္းေတြေၾကာင့္ စိတ္ညစ္သြားတာမ်ိဳးရွိခဲ့ရင္ အနားမွာအဆင္သင့္ဖတ္စရာ စာေကာင္းေပေကာင္းေလးေတြ ေဆာင္ထားဖို႔ေတာ့ မေမ့နဲ႔ေနာ္။ ေတာ္ၿပီ သူငယ္ခ်င္း။ ကိုယ္က်မ္းမာ၊ စိတ္ခ်မ္းသာပါေစ။
Rabindranath Tagore – Gītañjalī 35 (ပါဠိ)
-
Gītañjalī 35Rabindranath Tagoreပါဠိဘာသာပြန် – နတ္ထိ Ref: Tagore,
Rabindranath. (2012). Gitanjali, Song Offerings, A Collection of Prose
Translations. New D...
2 months ago
No comments:
Post a Comment