Sunday, May 10, 2009

စိတ္ေကာင္းထားျခင္း


က်ေနာ္အခုတေလာ စာမေရးျဖစ္။ ဘာေရးရမွန္းမသိ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ စာဖတ္ျဖစ္သည္။ သတင္းစာႏွင့္ ျမန္မာလိုေရးထားေသာ ၀တၳဳအနည္းငယ္ဖတ္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ့္ပတ္၀န္းက်င္ကို သန္႔ရွင္းေရးအနည္းငယ္လုပ္ျဖစ္သည္။ ရြတ္ေနက်ဘုရားစာအနည္းအက်ဥ္း ရြတ္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ့္ေခါင္းထဲမွာ စဥ္းစားေနေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကားရွိသည္။ က်ေနာ္လုပ္ေနေသာ အလုပ္၊ ဖတ္ေနေသာ စာ၊ ရြတ္ေနေသာ ဘုရားစာေတြႏွင့္ေတာ့ ပတ္သက္မႈမရွိ။ က်ေနာ္စဥ္းစားေနေသာ အေၾကာင္းအရာမွာ “စိတ္ေကာင္းထားျခင္း” ဟူေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ ဒီအေၾကာင္းအရာကို အခုမွ က်ေနာ္စဥ္းစားေနမိသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာၾကာကတည္းက က်ေနာ္စဥ္းစားလာမိေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ယင္းအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စာမ်ိဳးစံုလဲ ဖတ္ခဲ့၊ မွတ္ခဲ့ဖူးသည္။ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာ က်ေနာ့္ကိုယ္ က်ေနာ္ေရာ၊ က်ေနာ့္ပတ္၀န္းက်င္ကိုပါ က်ေနာ္ဖတ္ခဲ့၊ မွတ္ခဲ့ဖူးေသာစာတိုေပစေတြႏွင့္ တိုင္းတာသတ္မွတ္ျခင္းမ်ိဳးေတြကိုလဲ ျပဳခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ တိက်ေသာ အေျဖကို က်ေနာ္မရခဲ့၊ စိတ္ေကာင္းထားျခင္းဟူသည္ အဘယ္နည္း? က်ေနာ္ ဒီေမးခြန္းကို ေမးေနဆဲ။

ဘုရားတရားအလုပ္ကို နင္းကန္လုပ္ေနေသာ၊ တစ္ေနကုန္ဘုရားစာခ်ည္းရြတ္ေနေသာ၊ တစ္ေနကုန္ ပုတီးစိမ့္ေနေသာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ရိပ္သာ၀င္ၿပီး တစ္ေနကုန္တရားထိုင္ေနၾကေသာ လူမ်ားသည္ စိတ္ေကာင္းရွိသူမ်ားေပေလာ? ဒီေမးခြန္းကိုလဲ က်ေနာ္အေျဖမေပးရဲ။ က်ေနာ့္မွာ ေျဖစရာအတိအက်မရွိေသး။ သို႔ေသာ္ စိတ္ေကာင္းထားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ့္ခံစားခ်က္ကို တင္ျပခ်င္သည္။ ေမးခြန္းအေျဖမွန္ကို က်ေနာ္တင္ျပေနသည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ့္ခံစားခ်က္ သို႔မဟုတ္ ခံယူခ်က္ကို တင္ျပေနျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။

ဘုရားစာေပမ်ားရွိ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္စိတ္၊ အကုသုိလ္စိတ္ ဆိုသည္မ်ားကိုလဲ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေကာင္းေသာစိတ္၊ မေကာင္းေသာစိတ္ဟူ၍သာ မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ေကာင္းဟူ၍၎၊ စိတ္မေကာင္းဟူ၍၎ မွတ္ခ်က္မျပဳရဲ။ စိတ္ေကာင္းရွိသူဟု သက္ဆိုင္ရာသူ႔ပတ္၀န္းက်င္၏ သတ္မွတ္ျခင္းကို ခံရေသာ သူမ်ားကိုလဲ က်ေနာ္ေတြ႔ဖူးသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ သူတို႔ကို စိတ္ေကာင္းရွိသူမ်ားဟု သတ္မွတ္ၾကသနည္း က်ေနာ္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စူးစမ္းၾကည့္မိသည္။

သို႔ေသာ္ ထိုသူတို႔ကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာမိေသာအခါ က်ေနာ့္စိတ္ကို ဘ၀င္မက်ေစပါ။ က်ေနာ့္ေခါင္းထဲမွာ စိတ္ေကာင္းထားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး “စံ” ရွိေနၿပီေလာ? သို႔မဟုတ္ က်ေနာ့္ပုဂၢလိကဆႏၵႏွင့္ မကိုက္ညီေသာေၾကာင့္ ထုိသူတို႔၏ စိတ္ေကာင္းရွိျခင္းဟူေသာအျဖစ္ကို လက္မခံႏိုင္ျခင္းျဖစ္ေလသေလာ? အကယ္၍ က်ေနာ္၏ ဘ၀င္မက်မႈသည္ က်ေနာ့္ေခါင္းထဲ မသိမသာ၀င္ေနေသာ“စံ”ႏွင့္ မကိုက္ညီေသာေၾကာင့္ဟု အေျဖေပးမိပါက က်ေနာ္သည္ က်ေနာ့္ပတ္၀န္းက်င္၏ လြမ္းမိုးမႈကို အနည္းအမ်ား ခံေနရရွာသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေပမည္။ က်ေနာ့္ဆႏၵႏွင့္မကိုက္ညီေသာေၾကာင့္ ဘ၀င္မက်ပါဟု က်ေနာ္ေျဖဆိုခဲ့ေသာ္ က်ေနာ္၏စိတ္ေကာင္းထားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာအျမင္သည္ က်ေနာ့္၏ အတၱဆန္မႈပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္။

အသို႔ဆိုေသာ္ က်ေနာ္သည္ စိတ္ေကာင္းထားျခင္းကို အဘယ္သို႔ ေျဖဆိုသတ္မွတ္ႏိုင္ေတာ့မည္နည္း? က်ေနာ့္အေျဖသည္ က်ေနာ့္ေခါင္းထဲ၀င္ေနေသာ “စံ”ႏွင့္၎၊ က်ေနာ့္ပုဂၢလိကဆႏၵႏွင့္၎ လြတ္ကင္းေသာအေျဖမ်ိဳးမျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ့္အေျဖတြင္ ဘက္လိုက္မႈပါ၀င္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ေျဖဆိုခ်င္သည္။ တင္ျပခ်င္သည္။ အမွန္ႏွင့္အမွားကို တကယ္စိတ္ေကာင္းရွိသည္ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို (ကိုယ္တိုင္) မသိသူမ်ားက သတ္မွတ္ၾကလိမ့္မည္။ (ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္ေကာင္းရွိသူဟု (ကိုယ္တိုင္) ခံယူထားေသာသူမ်ားသည္ စိတ္ေကာင္းမရွိသူက မ်ားေၾကာင္း က်ေနာ္ ေလ့လာမိသည္။)

စိတ္ေကာင္းထားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ့္ဘ၀အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ က်ေနာ့္ပတ္၀န္းက်င္ကေပးလိုက္ေသာ အေျဖသည္ “တစ္ဘက္သားကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ အထိအခုိက္ မျဖစ္ပါေစနဲ႔” ဟူသတည္း။

1 comment:

ၾကယ္ျပာ said...

“တစ္ဘက္သားကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ အထိအခုိက္ မျဖစ္ပါေစနဲ႔” ဆိုတဲ႔ အေျဖကုိ ကြ်န္မလဲ ႏွစ္သက္မိပါတယ္ .. ဒါေပမယ္႔ ကုိယ္မသိ မရည္ရြယ္ပဲ ထိခုိက္သြားခဲ႔သည္ရွိေသာ္ .. စိတ္ထားမေကာင္းသူမ်ားျဖစ္သြားေလသလားလို႔ ကြ်န္မ အေတြးပြားမိပါတယ္ ...