Monday, September 6, 2010

ဆရာေတာ္ဦးဗုဒ္၏ ေရႊစက္ေတာ္သြားေတာလား

ေအာက္ပါေတာလား (၃)ပုဒ္ကို ဆရာေတာ္ဦးဗုဒ္သည္ သူ၏ေမြးဖြါးရာဇာတိျဖစ္ေသာ ေညာင္ကန္ရြာမွ သကၠရာဇ္ (၁၁၈၂)-ခုႏွစ္တြင္ ေရႊစက္ေတာ္သို႔ အဖူးအေမွ်ာ္ႂကြေရာက္စဥ္က ေရးသားသီကံုး စပ္ဆုိေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္းမွတ္တမ္းျပဳထားသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဒ္သည္ ဥေပကၡာအလြန္ႀကီးမားေတာ္မူေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ေၾကာင္း စာမ်ားကဆိုသည္။ ေမြးသဖခင္ႀကီးလာေရာက္ေတြ႔ဆံုသည္ကိုပင္ လက္ခံေတြ႔ဆံုျခင္းမျပဳ၊ လွ်စ္လ်ဴရႈလွ်က္ မိမိ၀ါသနာပါရာ စာေပကိုသာ အစဥ္က်ိဳးကုတ္အားထုတ္ေတာ္မူသျဖင့္ ဖခင္ႀကီးက ရင္နာနာျဖင့္ လာရာလမ္းသို႔ လွည့္ျပန္သြားခဲ့ရသည္ဟူ၏။ အုဌ္ေက်ာင္းဒါယိကာမႀကီး နန္းမေတာ္မယ္ႏုကိုပင္ ေသဒဏ္အေပးခံရခါနီးတြင္မွ “သူ႔၀ဋ္ေကြ်းရွိရင္ ဆပ္လိုက္” ဟူေသာစကားမွ်ကိုသာ ႏွစ္သိမ့့္မိန္႔ၾကားခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။

သို႔ကေလာက္ ဥေပကၡာျပဳႏိုင္လြန္းေသာ ဆရာေတာ္သည္ ေတာေတာင္သဘာ၀တို႔၏ အလွအပကို မည္ကဲ့သို႔ ခံစား၍ ေတာလားမ်ားကို ေရးသားစပ္ဆိုေလသနည္း။ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္၊ ရွင္မဟာရ႒သာရတို႔ကဲ့သို႔ ဖို-မ တြန္သံမ်ားကို အာရံုခံစားကာ ေရးသားခဲ့ပါသေလာ။ ဆရာေတာ္သည္ သူ၏ေတာလားမ်ားကို အထက္ပါ အရွင္ႏွစ္ပါးႏွင့္ မတူကြဲျပားစြာ စပ္ဆိုသီကံုးခဲ့ေၾကာင္း ေအာက္ပါလက္ရာမ်ားက ၫႊန္းလွ်က္ရွိေလၿပီ။ ဆရာေတာ္၏ ေတာလားမ်ားသည္ “ေတာလား”ဆိုေသာ္လည္း ေတာေတာင္၏ အရိပ္အေရာင္မွ်ကိုပင္ ထည့္သြင္းစပ္ဆိုျခင္းမျပဳဘဲ၊ ဘုရားဖူးသြားရာခရီးစဥ္ကိုသာ ဦးစားေပးေရးဖြဲ႔ထားေလရာ “ေတာလား”ႏွင့္မတူပဲ ခရီးသြားမွတ္တမ္းႏွင့္သာ တူေခ်ေတာ့သည္။ ရႈစားၾကပါကုန္။



(ပ) ေရႊစက္ႏွစ္တည္၊ ဖူးအံ့ရည္၍၊ ရွည္သကၠရာဇ္၊ ေထာင္ရာရွစ္ဆယ္၊ စြန္းကယ္ႏွစ္ႏွစ္၊ သရစ္မာသ၊ ပုဏၰမ၀ယ္၊ ဗုဒၶေန႔တြင္၊ ပုတလင္မွ၊ ထြက္ခဲ့ႂကြေသာ္၊ စံုလွေစ်းနာ၊ မိုရြာျမစ္စုတ္၊ ပခုကၠဴမည္၊ ပုဂံျပည္ႏွင့္၊ ဤသည္ရပ္မ်ား၊ ညဥ့္တန္႔နားမွ၊ ေညာင္လွယသာ၊ ေနာက္ဖက္မွာကား၊ ကမ္းနားမည္ခံ၊ ႂကြပုဂံရြာ၊ ဆိတ္ျဖဴရြာႏွင့္၊ ေရွ႕မွာစဥ့္ကူ၊ ရြာမူပ်ဥ္းမ၊ ယင္းေအာက္ကတြင္၊ ဆီးခ်ိဳပင္တည့္၊ မြမ္းျဖင္ဗိုလ္ေျခ၊ စေလတသြယ္၊ ပုခန္းငယ္ဆိပ္၊ ညဥ့္အိပ္ခဲ့ေထြ၊ ဆူးေလကုန္းဟူ၊ ေတာင္ပလူရြာ၊ မဲရြာေခၚေရွာင္း၊ ငမြဲေခ်ာင္းႏွင့္၊ ေက်ာ္ေသာင္းေက်ာက္ရဲ၊ တကြဲဆားလယ္၊ တသြယ္ပင္းေခ်ာင္း၊ ေဖါင္းကေတာရြာ၊ ေၾကညာ၀ွန္ေျခာင္း၊ ေရနံေခ်ာင္းက၊ ေညာင္လွဆားကိုင္၊ ရိပ္ၿမိဳင္ျပည့္သိပ္၊ ရံုးပင္ဆိပ္က၊ သာလွတုလြတ္၊ ၀က္မစြတ္ေျမ၊ တညဥ့္ေန၍၊ စီးေလွဆုိက္ခါ၊ တက္သြားပါေသာ္၊ စဥ္လာေခၚႏုန္း၊ ဆယ္မုန္းေပ်ာ္ဖြယ္၊ ေလကြယ္ေပါင္းငူ၊ လႈိက္ဆူေက်ာက္သံ၊ ေက်ာက္စံေခၚျငား၊ ကာလပါးႏွင့္၊ ထူးျပားကြဲလဲြ၊ ကြ်ဲတဲေညာင္ကိုင္း၊ စဥ္တိုင္းေမွ်ာ္ရႈ၊ စကုတသင္း၊ ခ်င္းကုန္းတခ်က္၊ မယွက္တဆူး၊ ျဖဴကုန္းတရြာ၊ ခြန္သာတသီး၊ ရံုးႀကီးေတာေခၚ၊ ဆယ္ေတာ္မည္တြင္၊ တည္ပင္လုပ္ေဆး၊ မေ၀းစပ္ကာ၊ ကင္ပိန္႔ရြာတည့္၊ ခ်င့္တာေျမာက္မ်ား၊ ဆယ္ငါးယူဇနာ၊ သခၤ်ာတြက္ေပါင္း၊ ကိုးေသာင္းေက်ာ္စင္၊ လြန္ခဲ့က်င္၍၊ ၾကည္ရႊင္ေကာ္ေရာ္၊ ဖူးရေျမာ္သည္။ စက္ေတာ္ျမတ္ ႏွစ္ဆူကိုကား။



(ဒု) စက္ေတာ္ကသည္၊ ျပန္ခဲ့လည္၍၊ ဘုန္းစည္ကိန္းေအာင္း၊ ရာေတာ္ေက်ာင္းသို႔၊ ေျပာင္းခဲ့တံုေခါက္၊ စံုတေလွ်ာက္၀ယ္၊ ခ်င့္ေထာက္တိုင္ကြာ၊ ကင္ပိန္႔ရြာႏွင့္၊ တာျပန္ေထာင္ေပါင္း၊ လုပ္ေဆးေခ်ာင္းတြင္၊ တည္ပင္စခန္း၊ ခ်င့္မွန္းတိုင္ေက်ာ္၊ ဆယ္ေတာ္တသီး၊ ရံုးႀကီးေတာစြန္၊ တတိုင္မွန္တြင္၊ ခြန္သာေခၚႏုန္း၊ ျဖဴကုန္းေျမာက္ေစာင္း၊ တာေထာင္ေပါင္းတြင္၊ ေရႊေက်ာင္းမည္သာ၊ ခ်င္းကုန္းရြာက၊ တိုင္ကြာမမွား၊ ပန္းလႊားရြာထက္၊ တညဥ့္စက္မွ၊ ထြက္ခဲ့တခါ၊ ကမဲ့ရြာႏွင့္၊ တာႏွစ္တိုင္တြင္း၊ မဲရင္းတဆစ္၊ ၀ါးသစ္တဆိုင္း၊ တာေထာင္ပိုင္းတြင္၊ လယ္ကိုင္းေရွ႕ေျမာက္၊ ႏွစ္တုိင္ေလာက္၀ယ္၊ ပယ္ေဖ်ာက္မုိက္ေမွာင္၊ ေျခာက္သြယ္ေရာင္ျဖင့္၊ အေထာင္ေန႔တြင္၊ ယိုးမွားထင္သည္။ ရွင္ပင္ေက်ာင္းေတာ္ရာကိုကား



(တ) ေက်ာင္းေတာ္ရာတြင္၊ ယင္းရွင္ပင္ကို၊ ၾကည္လင္ၫြတ္ႏူး၊ တညဥ့္ဖူးမွ၊ ျပန္ခဲ့ႂကြေသာ္၊ ေရွးကသညာ၊ က်မ္းအလာမူ၊ သုပၸါဒက၊ ခုမွတခါ၊ သစ္ေတာ္ရြာဟု၊ သညာမည္ခံ၊ သမင္ၿခံရြာ၊ ေညာင္ခ်စ္ရြာႏွင့္၊ သာယာဆန္းထူး၊ ကြ်န္းဦးမည္သာ၊ ေညာင္ခ်ံဳရြာက၊ ရြာေတာ္မည္ႏႈန္း၊ ထေနာင္းကုန္းတြင္၊ ႏွစ္တိုင္လွ်င္တည့္၊ ထို႔ျပင္တေထာက္၊ သံုးေထာင္ေလာက္တြင္၊ ထက္ေအာက္ဌာန၊ ေက်ာ္ေပါက္ျပသည္။ သာလွ၀က္မစြက္ကိုကား

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓာတ္ပံုမ်ားကို အြန္လိုင္းမွ ယူထားျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။


2 comments:

ေမဓာ၀ီ said...

ဆရာေတာ္ဦးဗုဒ္ေရးတာကို တခါမွမဖတ္ဖူးဘူး။ ေက်းဇူးပဲ ကိုမင္းထက္။

Unknown said...

ေက်းဇူး အထူးပါခဗ်ာ