Thursday, October 8, 2009

မူ၀ါဒႏွင့္ အယူ၀ါဒ


မူ၀ါဒသည္ ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္၍ အယူ၀ါဒသည္ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္ဟု က်ေနာ္ျမင္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မူ၀ါဒဟူသည္ အမ်ားဆိုင္ျဖစ္ၿပီး အယူ၀ါဒသည္ကား လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ လြတ္လပ္ေသာ အေတြးအေခၚႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။ ဤသည္ပင္ က်ေနာ့္အယူ၀ါဒလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ဦးတစ္ေယာက္သည္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာေနရသကဲ့သို႔ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ မိမိကိုယ္တိုင္၏ ယံုၾကည္ရာကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ရင္း အသက္ရွင္သန္ေနရေၾကာင္း မွတ္ယူႏိုင္သည္။

“မူကိုေတာ့ ႀကိဳက္ပါတယ္ကြာ၊ ဒါေပမဲ့ လူကိုေတာ့ မႀကိဳက္ဘူး” ဟု ေျပာဆိုေသာ စကားမ်ားကို အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ေနထိုင္သူမ်ား မၾကာခဏ ၾကားရႏိုင္သည္။ အမွန္အားျဖင့္ လူကို မႀကိဳက္ဘူး-ဆိုေသာ စကားသည္ ထိုသူ၏ ယံုၾကည္ခ်က္အရ လုပ္ပံုကိုင္ပံု၊ ေျပာပံုဆိုပံုမ်ားကို မႀကိဳက္ျခင္း-ဟု က်ေနာ္ ဖြင့္ဆို နားလည္ခ်င္သည္။ “မူေကာင္းပါလွ်က္ လူမေကာင္းတဲ့အတြက္ ပ်က္ရတယ္”ဆိုသည့္ေနရာမွာလဲ ခ်မွတ္ထားေသာမူ၀ါဒသည္ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အယူ၀ါဒကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ျဖစ္ကာ ကိုယ္လက္ခံယံုၾကည္သလို လုပ္မိတဲ့အတြက္ မလိုလားအပ္ေသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားေပၚေပါက္လာရျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။

တစ္ခါတရံ အယူ၀ါဒေကာင္းေသာ္လဲ မူ၀ါဒမေကာင္းသျဖင့္ ပ်က္စီးသြားရသည္မ်ားလည္း မ်ားစြာပင္ရွိသည္။ အသို႔ဆိုေသာ္ မူ၀ါဒေကာင္း၊ အယူ၀ါဒေကာင္းဟူသည္ အဘယ္နည္း? ဟု ေမးခြန္းထုတ္ဘြယ္ရွိသည္။ ယင္းေမးခြန္းကို Yes or No ျဖင့္ အေျဖေပး၍ မျဖစ္ႏိုင္သလို ပုံေသနည္းသံုးၿပီး တစ္ထစ္ခ်အေျဖေပး၍လည္း မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ လူတစ္ေယာက္စီက အေျဖတစ္ခုစီ ထြက္လာမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ မိမိကိုယ္တိုင္၏ အယူ၀ါဒကို အမွန္ဟု ယူဆတတ္ၾကၿမဲျဖစ္သည္-ဟု ထင္သည္။ မိမိအယူကို အမွန္ဟု မယူဆပါက ဆက္လက္ကိုင္စြဲထားစရာမလို၊ ပယ္ဖ်က္ၿပီး ေနာက္တစ္မ်ိဳးကို ယူႏိုင္သည္။ ယံုၾကည္ႏိုင္သည္။

ဤေနရတြင္ အယူ၀ါဒ-ဆိုရာ၀ယ္ မ်ားေသာအားျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာေရးအရ ယံုၾကည္လက္ခံထားေသာ အယူအဆသည္ ရာခိုင္ႏႈံးအျမင့္ဆံုးအေနထားတြင္ ရွိသည္။ မူ၀ါဒ-ဆိုသည္မွာလည္း သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံအလိုက္ လက္ခံက်င့္သံုးေနေသာ အစိုးရစနစ္မ်ားကို အမ်ားဆံုးညႊန္ျပၾကေပလိမ့္မည္။ ယင္းသို႔ျဖစ္ေသာအခါ မူ၀ါဒသည္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အယူ၀ါဒသည္ ဘာသာေရးႏွင့္ တိုက္ရုိက္ဆက္စပ္မႈရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မူ၀ါဒသည္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္၍ အယူ၀ါဒသည္ ဘာသာေရးျဖစ္လာရေတာ့သည္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ ႏိုင္ငံေရးသည္ ယခုပစၥကၡအတြက္ အေရးပါသလို ဘာသာေရးသည္လည္း ေနာင္တမလြန္အတြက္ အေရးႀကီးသည္။ မူ၀ါဒေကာင္းလွ်င္ ယခုဘ၀မွာ ခ်မ္းသာၿပီး အယူ၀ါဒေကာင္းလွ်င္ ေနာင္ဘ၀လက္ခံ ယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္ ေနာင္ဘ၀မွာ ခ်မ္းသာႏိုင္သည္။ ေနာင္ဘ၀ကို မယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္လည္း ယခုဘ၀တြင္ စိတ္ခ်မ္းသာခြင့္ရနိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မူ၀ါဒႏွင့္ အယူ၀ါဒသည္ အေကာင္းျဖစ္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးလွသည္။

မူ၀ါဒသည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ/မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ အယူ၀ါဒသည္လည္း ေကာင္းျဖစ္ေစ/ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ၊ ပယ္စြန္႔ဖို႔ရန္ အလြန္မလြယ္ကူေသာ အရာမ်ားျဖစ္သည္ကို လူတိုင္းသိသည္။ မူ၀ါဒဆိုးတစ္ခုကို ေခ်မႈန္းၿပီး မူ၀ါဒေကာင္းတစ္ခု၊ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းသည္ဟု ထင္ရေသာ မူ၀ါဒတစ္ခုကို ေမြးစားဖုိ႔အတြက္ လူေပါင္းမ်ားစြာတို႔ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာေပး၍ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတာ္လွန္ၾကရသလို အယူ၀ါဒတစ္ခုကို ပယ္စြန္႔ၿပီး ပိုေကာင္းသည္ဟုထင္ရေသာ အယူ၀ါဒတစ္ခု ထူေထာင္ရန္မွာလည္း လြန္စြာခဲခက္ေသာ အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ားနားလည္ၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင္းနည္း?

အေျဖသည္ ရႈေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ၾကည့္၍ ရႈပ္ေထြးႏိုင္ေသာ္လည္း လြယ္ကူေသာအေျဖတစ္ခုကားရွိသည္။ ယင္းမွာ သက္ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒေရးရာေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အယူ၀ါဒေရးရာေခါင္းေဆာင္တို႔၏ အတၱဆန္မႈပင္ျဖစ္သည္။ ေတာ္လွန္သည္-ဟူေသာစကားလံုးသည္ မူ၀ါဒႏွင့္ဆိုင္သလို အယူ၀ါဒႏွင့္လည္း ဆိုင္သည္။ ထို႔အျပင္ အဖိႏွိပ္ခံတို႔၏ မခံမရပ္ႏိုင္မႈႏွင့္လည္းသက္ဆိုင္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအရ ဖိႏွိပ္ခံရသူတို႔က သက္ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒကို ေတာ္လွန္၍ ဘာသာေရးအရ ဖိႏွိပ္ခံရသူတို႔ကလည္း သက္ဆိုင္ရာ အယူ၀ါဒကို ေတာ္လွန္ၾကသည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ ဘာသာေရးအရေတာ္လွန္မႈသည္ လြန္စြာမထင္ရွားေတာ့ေသာ္လည္း သက္ဆုိင္ရာ အဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစားမ်ား၏ ႏွလံုးအိမ္တြင္မူ အံုႂကြလွ်က္ ေပါက္ကဲြခ်ိန္ကို ေစာင့္စားေနၾကေလၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးအရ အဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစားမ်ားသည္ကား တူရာလူစုၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကေလၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးအရ မူ၀ါဒကို ေတာ္လွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ ဘာသာေရးအရ အယူ၀ါဒကို ေတာ္လွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ ပန္းတိုင္မွာ တစ္ခုတည္းသာျဖစ္သည္။ ယင္းကား လြန္လပ္မႈပင္တည္း။ ယင္းလြတ္လပ္မႈအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစားအလႊာ အသီးသီးတို႔က အသက္အေသခံၿပီး တိုက္ပဲြ၀င္ေနၾကရသည္။

ယေန႔ျမန္မာျပည္သူတို႔သည္လည္း ကမၻာတစ္၀ွန္းရွိ အဖိႏွိပ္ခံ လူတန္းစားမ်ားတြင္ အလႊာတစ္ခုအေနျဖင့္ ပါ၀င္ေနသည္။ ႏိုင္ငံေရးအရေရာ ဘာသာေရးအရပါ လြတ္လပ္မႈမ်ားဆံုးရႈံးၿပီး မူ၀ါဒေရးရာေတာ္လွန္ေရးတိုက္ပဲြမ်ားႏွင့္ အယူ၀ါဒေရးရာေတာ္လွန္ေရးတိုက္ပဲြမ်ားကို က႑အသီးသီးမွ ၀ါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ မူ၀ါဒအေဟာင္းကို လက္မခံႏိုင္ၾကသျဖင့္ မူ၀ါဒအသစ္တစ္ခုသို႔ ဦးတည္ရည္မွန္းကာ လႈပ္ရွားေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူအလႊာတစ္ခု၏ အတၱဆန္မႈေၾကာင့္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာသည့္တိုင္ လြတ္လပ္ခြင့္ကို မရၾကေသး။ အသက္အေသခံၾကသည္။ စည္းစိမ္အပ်က္ခံၾကသည္။

သို႔ေသာ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူအလႊာတို႔ အတၱဆန္ေနေသးသမွ်၊ ေတာ္လွန္သူအလႊာတို႔ မညီညြတ္ႏိုင္ေသးသမွ် လက္ရွိမူ၀ါဒကို ေခ်ဖ်က္ဖို႔ရာ လြယ္ကူမည္မဟုတ္ေပ။ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္မ်ားကို ဆက္လက္ရင္းႏွီးၾကရေပဦးမည္။ မိမိမႀကိဳက္ေသာ အယူ၀ါဒကို မိမိစိတ္ထဲမွာပင္ ပယ္ဖ်က္ပစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း မိမိမႀကိဳက္ေသာ မူ၀ါဒကိုကား ယင္းနည္းအားျဖင့္ ပယ္ဖ်က္၍ မရႏိုင္ေခ်။ ယင္းအတြက္ သေဘာတူရာ အဖိႏွိပ္ခံတို႔ စုရံုးညီညြတ္မွျဖစ္ႏိုင္သည္။ မူ၀ါဒအေဟာင္းကို ေခ်ဖ်က္ဖို႔ အဖိႏွိပ္ခံတို႔ မညီညြတ္ႏိုင္ေသးသမွ် ဖိႏွိပ္သူအာဏာရွင္တို႔၏ ပလႅင္ကို ေကာင္းစြာလႈပ္ရွားေစႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာလက္ခံအပ္သတည္း။

No comments: