Monday, March 1, 2010

ျမန္မာျပည္ ဘုရားႂကြခဲ့သလား?


မူလတန္းေက်ာင္းဆရာေလး ကိုေသာၾကာတစ္ေယာက္ ရြာဦးေက်ာင္းထိပ္ရွိ ဘုရားကုန္းေတာ္ေပၚသို႔ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ ညေန ေလးနာရီထိုးၿပီးခါစျဖစ္သည္။ အေရွ႕ကြ်န္းမွ ထြက္လာေသာ ေနမင္းသည္ပင္ တစ္ေန႔တာ တာ၀န္ၿပီးလုၿပီမုိ႔ အေနာက္ေဂါယာသို႔ ယြန္းလုလုအခ်ိန္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေန႔တာရွည္ယာသီစက္မို႔ ေနေရာင္မွာ ေတာင္ပေကာင္းတုန္းပင္ရွိေသးသည္။ ကုန္းေတာ္ေပၚသို႔ေရာက္သြားခ်ိန္တြင္ အဘိုးႏွစ္ေယာက္ စကားတေျပာေျပာႏွင့္ တံမ်က္လွည္းရင္း ဘုရားပရိ၀ုဏ္အတြင္း သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ေနၾကသည္ကို ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ကိုေသာၾကာ ၀မ္းသာသြားသည္။

ေသာၾကာ။ ။အဘုိးတို႔ ေနေကာင္းၾကလား?

ဦးရွင္။ ။ေကာင္းတာေပါ့ ေျမးေလးရ၊ ေကာင္းလို႔ပဲ ဒီလာၿပီး ဘုရားေ၀ယာေ၀စၥေတြ လုပ္ေနႏိုင္တာေပါ့။

ဦးတင္။ ။ဒါနဲ႔ ေမာင္ေသာၾကာေရ၊ မေန႔က မင္းအေမ အညာဘုရားဖူးရာက ျပန္လာဆိုကြာ့၊ အဘိုးတို႔အတြက္ ပုန္းရည္ႀကီးေလး ပဲေလွာ္ေလးမ်ား ပါဘူးလားကြာ့?

ေသာၾကာ။ ။ပါ ပါၿပီေကာ အဘိုးရာ၊ အဲဒါလာပို႔ရင္း အခုလာခဲ့တာပဲေလ။ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းအတြက္လည္း လွဴခုိင္းလိုက္တယ္။ အေမကေတာင္ မွာလိုက္ေသးတယ္။ အေမျပဳခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈမွန္သမွ် အဘိုးတို႔ကိုလည္း ေပးေ၀ေၾကာင္း ေျပာလိုက္ပါတဲ့။

ဦးရွင္။ ။သာဓုပါဗ်ာ၊ သာဓုပါ သာဓုပါ။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ျပဳၿပီးရင္ သူမ်ားကိုလည္း ေပးေ၀ရတယ္ကြဲ႔၊ အဲဒါမွ ပိုၿပီး အက်ိဳးႀကီးတာကလား။

ဦးတင္။ ။ေနပါဦးေမာင္ေသာၾကာရဲ႕၊ ေမာင္ရင့္အေမက အညာတစ္ခြင္ ဘယ္ဘုရားေတြမ်ားဖူးခဲ့တာလဲ၊ ေျပာစမ္းပါဦး။

ေသာၾကာ။ ။အစံုေပါ့၊ အဘိုးရ၊ ပုဂံ၊ ပုပၸါး၊ မႏၲေလး၊ စစ္ကိုင္း၊ ဟုိးမေကြးက ေရႊစက္ေတာ္ေတာင္ ပါေသးတယ္။

ဦးရွင္။ ။ဟာ့ ေရႊစက္ေတာ္ဆိုလို၊ ငါ့စိတ္ထဲ အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သိခ်င္ေနတာေလးေတြရွိတယ္ကြာ့၊ ေမာင္တင္ရ အဲဒီေရႊစက္ေတာ္အေၾကာင္း မင္းသိသေလာက္ ေျပာစမ္းပါဦး။

ဦးတင္။ ။ဟာဗ်ာ၊ အကိုႀကီးကလည္း၊ ေရႊစက္ေတာ္အေၾကာင္း က်ဳပ္က ဘာမ်ားသူမ်ားထက္ ပိုသိေနရဦးမွာတုန္း၊ အမ်ားသူငါ မွတ္ထားသလို ခရစ္မေပၚမီ ဘီစီ ေျခာက္ရာစုေလာက္က ျမန္မာျပည္ကို ဘုရားႂကြလာတယ္၊ ေနာက္ပါ ရဟႏၲာငါးရာနဲ႔အတူ ေက်ာင္းေတာ္ရာမွာ သီတင္းသံုးတယ္၊ အဲဒီေနာက္ နမၼဒါျမစ္ထဲက နဂါးေတာင္းပန္လို႔ ျမစ္ကမ္းပါးမွာ ေအာက္ေျခေတာ္ရာနဲ႔၊ ေတာင္ထိပ္က သစၥဗႏၶရဟန္းေတာ္ေတာင္းပန္လို႔ အထက္ေျခေတာ္ရာဆိုၿပီး ေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူ ခ်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒါပဲသိတာေပါ့ဗ်ာ့။

ဦးရွင္။ ။အဲဒါေတာ့ ငါလည္း သိၿပီးပါေပါ့ ညီေမာင္ရ။ ငါသိခ်င္တာက ဘုရားတကယ္ႂကြလာလို႔လား? ဘုရားတကယ္ႂကြလာတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း စာေပအေထာက္အထား ရွိလို႔လား? အဲဒါသိခ်င္တာ။

ဦးတင္။ ။အဲဒါေတာ့ က်ဳပ္လည္း သိဘူးဗ်ိဳ႕။ ဒါေပမဲ့ စာေပမွတ္တမ္းေတြအရေျပာရရင္ေတာ့၊ ႏွစ္ခုစလံုးျဖစ္ႏိုင္ေနတာပဲ။

ဦးရွင္။ ။အဲလိုေတာ့ ၀ါးမခ်နဲ႔ေလ။ ႂကြရင္ႂကြတယ္၊ မႂကြရင္ မႂကြဘူးေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ ႏွစ္ခုစလံုးျဖစ္ႏိုင္ရမွာတုန္း။

ဦးတင္။ ။ေအာ္---ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ႂကြတယ္၊ မႂကြဘူးဆိုတာကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေလ။ ႂကြတဲ့ဘက္မွာလည္း ပါးစပ္ရာဇ၀င္ေတြ အေထာက္အထားေတြ ရွိသလို၊ မႂကြတဲ့ဘက္မွာလည္း အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ ရွိေနတာပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဘယ္သူမွ တိတိက်က်မသိဘူး။ ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္နဲ႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ေ၀ဘန္လိုတဲ့စိတ္နဲ႔ အျငင္းအခံုျဖစ္ေနၾကတာ မဟုတ္လား?

ဦးရွင္။ ။အျငင္းအခုံလို႔ ေျပာခ်င္လည္း ေျပာေပါ့ေလ၊ ဒါနဲ႔ စာေပအေထာက္အထားေတြ ပါးစပ္ရာဇ၀င္ေတြဆိုတာေတြက ဘာေတြတဲ့တုန္း၊ ေျပာစမ္းပါဦး။


ဦးတင္။ ။ပါးစပ္ရာဇင္ေတြကေတာ့ ျမန္မာမွာတင္မဟုတ္၊ က်ဳပ္တို႔ ေထရ၀ါဒႏိုင္ငံေတြမွာေရာ၊ ဟိုး မဟာယာနႏိုင္ငံေတြမွာပါ ရွိေနတာပဲ။က်ဳပ္အထင္ေျပာရရင္ ေထရ၀ါဒျဖစ္ျဖစ္၊ မဟာယာနျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ႏိုင္ငံေတြမွာ သူတို႔ႏိုင္ငံကို ဘုရားႂကြခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ဒ႑ာရီေတာ့ အနည္းဆံုးရွိေနတာပဲ။ ဘုရားက က်ဳပ္တို႔တိုင္းျပည္တင္မကဘူး၊ တိဘက္ေရာ၊ ထိုင္းေရာ၊ လာအိုေရာ၊ သီရိလကၤာေရာ အကုန္ေရာက္တယ္ဗ်ား။ သီရိလကၤာဆို သံုးေခါက္ေတာင္ ႂကြတယ္လို႔ သူတို႔သမိုင္းေတြက ေရးထားေသးဗ်ား။

ဦးရွင္။ ။ဟုတ္လား? က်ဳပ္မွတ္ထားဖူးတာေတာ့ ဘုရားက ယူဇနာ (၉၀၀) ရာအတြင္းပဲ ႂကြတယ္၊ အဲဒီအျပင္ဘက္ မထြက္ဘူးလို႔ မွတ္ထားဖူးတယ္။ မင္းေျပာတဲ့ ဒ႑ာရီေတြ အရဆိုရင္ ယူဇနာကိုးရာအတြင္း ဘယ္ကမလဲ။

ဦးတင္။ ။အဲဒီယူဇနာကိုးရာျပႆနာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္ဗ်ိဳ႕၊ ႀကီးပံုႀကီးနည္းက က်ဳပ္သိသေလာက္ ေျပာရရင္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ တစ္က အတိုင္းအတာအရလည္း ျပႆနာျဖစ္ေနသလို၊ ႏွစ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ မဟာကရုဏာေတာ္အရလည္း ျပႆနာပဲ။

ဦးရွင္။ ။မင္းေျပာေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာပါလားဟာ့၊ ဘာတဲ့တုန္း လင္းစမ္းပါဦး။

ဦးတင္။ ။ ဒီလိုေလ အကိုႀကီးရ၊ ယူဇနာဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈံးရဲ႕ အတိုင္းအတာေပါ့။ ၀ါဒေတြ အနည္းဆံုး သံုးမ်ိဳးေလာက္ ကြဲလဲြေနတယ္။ တစ္ယူဇနာရဲ႕ အတိုင္းအတာကို အခ်ိဳ႕က ၁၂-မိုင္၊ အခ်ိဳ႕က ၈-မိုင္၊ အခ်ိဳ႕က ၇-မိုင္ တဲ့။ အဲဒါမခက္ဘူးလား?၊ အေနာက္တိုင္းက ဗုဒၶစာေပဆိုင္ရာ ပါရဂူႀကီးေတြကေတာ့ တစ္ယူဇနာကို ၇-မိုင္နဲ႔ လက္ခံထားၾကတယ္။

ဦးရွင္။ ။အင္း၊ အဲဒါေတာ့ ငါလည္း ဘ၀င္မက်တဲ့ ကိစၥပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဟုိးႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္မွာ သံုးခဲ့တဲ့ အတိုင္းအတာဆိုင္ရာ အသံုးအႏံူးတစ္ခုကို ဒီေခတ္အျမင္နဲ႔ တြက္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ကြဲလြဲခ်က္က အနည္းအမ်ားဆိုသလို ရွိေနမွာပါပဲ။ တစ္ယူဇနာကို ၁၂-မိုင္ႏံႈးနဲ႔ တြက္ရင္ေတာင္ ယူဇနာကိုးရာဆိုေတာ့ မိုင္ေပါင္း တစ္ေသာင္းရွစ္ရာပဲရွိေသးတယ္။ ဘုရားရွင္က အဲဒီအတြင္းပဲ ေနတယ္ လို႔ဆိုလိုရာ ေရာက္ေနတာေပါ့။

ဦးတင္။ ။ဒါေပါ့ အကိုႀကီးရ၊ က်ဳပ္ကေတာ့ အဲဒီကိစၥကို နည္းနည္းမွ ဘ၀င္မက်ဘူး။ ၾကည့္ေလဗ်ာ “ဗုေဒၶါ ေလာေက သမုပၸေႏၷာ ဟိတာယ သဗၺပါဏိနံ” သတၱ၀ါ အားလံုး ေကာင္းစားဖို႔ ဘုရားပြင့္လာတာ ျဖစ္တယ္ လို႔လည္း ဆိုေသးရဲ႕။ ဒီယူဇနာကိုးရာအတြင္းပဲ ဘုရားေနတယ္၊ အျပင္ဘက္မထြက္ဘူးဆိုေတာ့ အဓိပၸါယ္က ယူဇနာကိုးရာ အျပင္ဘက္က သက္ရွိေတြကို သတၱ၀ါစာရင္း မသြင္းတဲ့ သေဘာ မသက္ေရာက္ဘူးလား၊ ဒီထက္ ပိုေျပာရရင္ လူရာမသြင္းတဲ့ ကိစၥေပါ့ဗ်ာ့။ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိတဲ့အခုိက္မွာ တရားသိႏိုင္တဲဲ့လူေတြ ျမန္မာျပည္မွာ မရွိလို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းမ်ိဳးေတာ့ လာမျပနဲ႔၊ သမုိင္းေၾကာင္းအရ ဘုရားရွင္မရွိတဲ့ေနာက္ သာသနာေရာက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာကိုပဲ တရားက်င့္လို႔ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတယ္ဆိုတဲ့ အေထာက္အထားေတြ ျမန္မာစာေပမွာ အမ်ားႀကီးရွိေနတာပဲ။

ဦးရွင္။ ။အင္း ဟုတ္တယ္ကြာ့၊ အဲဒီလိုေတြးၾကည့္ေတာ့လည္း ေရွ႕ေနာက္ ေတာ္ေတာ္မညီတဲ့ ကိစၥပဲ။ ဒါနဲ႔ မင့္သေဘာက ဘယ္လို ရွိလဲ၊ ေျပာပါဦး?

ဦးတင္။ ။ယူဇနာကိုးရာအတြင္း ဘာညာဆိုတဲ့ စကားေတြက ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္ေလာက္ၾကာမွ ေပၚလာတဲဲ့ စကားေတြဗ်ာ့၊ အဲဒီအဆိုမ်ိဳးေတြ အဖြင့္က်မ္းေတြကို ၾကည့္ရင္ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႔ႏိုင္တယ္။ အဖြင့္က်မ္းေတြကို ေ၀ဘန္ရေလာက္ေအာင္ က်ဳပ္ ဉာဏ္မမီပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဒီကိစၥကိုေတာ့ လက္မခံႏိုင္တာ အမွန္ပဲ။ ဒါ ေနာက္ေပၚ အင္ဒိယသားေတြက ဘုရားကို သူတို႔ပိုင္ မႏိုပိုလီ လုပ္ခ်င္တဲ့ သေဘာပဲလို႔ က်ဳပ္ယူဆတယ္။ ဒီထက္ပိုေျပာရရင္ သူတို႔ႏိုင္ငံအျပင္ဘက္က လူေတြကို လူရာမသြင္းခ်င္တဲ့ သေဘာလို႔ က်ဳပ္ေတာ့ ျမင္တယ္ဗ်ား။

ဦးရွင္။ ။ဟာ့ ျပင္းထန္လွပါလား၊ နည္းနည္း ေလွ်ာ့ပါဦး ညီေလးရ၊ ေတာ္ၾကာ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ရဲ႕ ေလးခြစာမိေနပါဦးမယ္။

ဦးတင္။ ။ေလွ်ာ့လို႔မရဘူး အကိုႀကီး၊ ဒီကိစၥေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔ ေျပာရေျပာရ က်ဳပ္ကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ မဟာကရုဏာေတာ္ဘက္က ရပ္တည္ရမွာပဲ။

ဦးရွင္။ ။ဘယ္လိုရပ္တည္မွာတုန္း ေျပာစမ္းပါဦး၊ ငါေတာ့ ဒီကိစၥ အခုမွေလးနက္မွန္း သေဘာေပါက္တယ္။ မင့္မွာလည္း အေထာက္အထားေတာ့ ရွိပံုရတယ္။

ဦးတင္။ ။အေထာက္အထားရယ္ေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ ယုတိၱကို စဥ္းစားၾကည့္ရတာေပါ့။ သတၱ၀ါမ်ားေကာင္းစားဖို႔ ဘုရားပြင့္လာတာကို လက္ခံရင္ ဘုရားကို ယူဇနာကိုးရာအတြင္း သိမ္းထားလို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ၊ အျပင္ေပးထြက္ရမွာေပါ့။ အဲဒီကုလားဆုိတဲ့ လူမ်ိဳးက အတၱအဆန္ၿပိဳင္ရင္ ဘယ္သူနဲ႔ ၿပိဳင္ၿပိဳင္ အႏိုင္ၿပိဳင္မည့္ လူစားမ်ိဳးေတြ၊ စာေပေတြက သူတို႔ဆီက ျဖစ္လာတာဆိုေတာ့ သူတို႔ေရးခ်င္သလို ေရးတာလည္း မနည္းဘူးေနမွာ။

ဦးရွင္။ ။ဟာ့ ဟာ့၊ မင့္ေျပာတာ နည္းနည္းေတာ့ ျပင္းထန္ေနတယ္ကြာ့၊ ေတာ္ၾကာ ဂုိဏ္းခိုက္ေနပါဦးမယ္ ညီေလးရ။

ဦးတင္။ ။ခုိက္စရာမရွိပါဘူးဗ်ာ၊ က်ဳပ္က အမွန္ကို ေျပာေနတာပဲဟာ၊ အကိုႀကီးပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ ယူဇနာကိုးရာ အျပင္မထြက္ဘူးဆိုရင္ ဘာျဖစ္လို႔ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ေတြက်ေတာ့ ႂကြတယ္လို႔ ဆိုသလဲ? အဲဒါေတြက ယူဇနာ ကိုးရာအတြင္း မို႔လို႔လား? အဲဒီေရွ႕ေနာက္ မညီတဲ့ စကားေတြေၾကာင့္ ေခတ္ပညာရွင္ေတြ၊ အထူးသျဖင့္ အေနာက္တိုင္းက လူေတြရဲ႕ ေ၀ဘန္အျပစ္တင္စရာျဖစ္ေနတာ။

ဦးရွင္။ ။ေခတ္ကာလ ဒီေလာက္ၾကာလာေတာ့လည္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြက ရွိေကာင္း ရွိေနမွာေပါ့ေလ၊ မင္းေျပာတာေတြလည္း ယုတိၱသေဘာအရ ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီယူဇနာကိုးရာျပႆနာကိုလည္း အဖြင့္က်မ္းေရးတဲ့ ဆရာေတြက အလြတ္ေရးတာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး၊ အေထာက္အထားနဲ႔ ေရးတာေနမွာေပါ့ ေမာင္ရင္ရ။

ဦးတင္။ ။အဲဒီအေထာက္အထားေတြကိုက ေရွ႕ေနာက္ မညီတာ အကိုႀကီးေရ႕၊ ဘုရားစာေတြကို ဖတ္လိုက္၊ အထူးသျဖင့္ သုတၱန္ေတြကို ဖတ္ၾကည့္ရင္ ဘာနဲ႔ စလည္း၊ “ဧ၀ံ ေမ သုတံ” နဲ႔ စတာပဲ မဟုတ္လား၊ အဲဒီစကားကို အရွင္အာနႏၵာက ပထမသဂၤါယနာတင္ခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ဆီက သူဒီလို မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္ လို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္လား။

ဦးရွင္။ ။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ သူက ဘုရားရွင္ရဲ႕ အနီးေနအလုပ္အေကြ်းတစ္ပါးပဲ။ ေနာက္ၿပီး ဘုရားေဟာသမွ်ေတြကို အကုန္မွတ္မိႏိုင္တဲ့ ဉာဏ္မ်ိဳးလည္း သူ႔မွာရွိတယ္လို႔ ဆုိတယ္မဟုတ္လား။

ဦးတင္။ ။ အဲဒါေတာ့ က်ဳပ္မျငင္းပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ သူဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အၿမဲေနအလုပ္အေကြ်းျဖစ္လာသလဲ ၾကည့္လိုက္၊ ဘုရားရွင္၀ါေတာ္ႏွစ္ဆယ္ေရာက္မွ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္လား၊ ဒီေတာ့ ၀ါေတာ္ ႏွစ္ဆယ္ရဲ႕အရင္တုန္းက ေဟာထားခဲ့တဲ့တရားေတြကို ဘုရားရွင္က အကုန္လံုး မခြ်င္းမခ်န္ သူ႔ကို ျပန္ေဟာခဲ့တယ္လို႔ ဘယ္ဆိုႏိုင္မလဲ၊ ေနာက္ၿပီး အရွင္အာနႏၵာေတာင္းတဲ့ ပယ္ဆုေလးမ်ိဳးနဲ႔ ယူဆုေလးမ်ိဳးကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း ယူဆုေလးမ်ိဳးထဲမွာ အရွင္အာနႏၵာက “သူမပါပဲ တစ္ေနရာရာမွာ တရားေဟာရင္ အဲဒီတရားကို သူ႔ကို ျပန္ေဟာေပးရမယ္”လို႔ပဲ ပါတယ္။ အဲဒီစကားကိုလည္း အနာဂတ္ကာလနဲ႔ ေလွ်ာက္ခဲ့တာပဲ၊ အရင္က ဟာေတြ မပါဘူး။ အရင္တုန္းက ေဟာခဲ့တဲ့တရားေတြ အကုန္လံုးသူ႔ကို ျပန္ေဟာရေပးရမယ္လို႔ မပါဘူး။ ဒီေတာ့ ၀ါေတာ္ႏွစ္ဆယ္အရင္တုန္းကနဲ႔ ဘုရားျဖစ္စမွာ ဟုိဟိုဒီဒီႂကြခဲ့တာေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိႏိုင္ေပမဲ့ မွတ္တမ္းမက်န္တာေတြ၊ သစၥာေလးပါးကို သိဖို႔ကိစၥမွာ အေရးမႀကီးလွတာေတြေၾကာင့္ ျပန္မေျပာပဲ ထားတာလည္း အမ်ားႀကီးရွိမွာေပါ့ဗ်ား။

ဦးရွင္။ ။ေအးကြာ၊ မင္းေျပာမွ ငါလည္း တေရးေရး သေဘာေပါက္လာတယ္၊ ဒါဆို ငါတို႔တိုင္းျပည္ကို ဘုရားႂကြတယ္လို႔ လက္ခံရေတာ့မွာေပါ့ေနာ္။

ဦးတင္။ ။လက္ခံဖို႔ ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ လက္ခံဖို႔ လက္မခံဖို႔က အေရးမႀကီးပါဘူး။ အေရးႀကီးတာက ဘုရားရွင္ဟာ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚမွာ သနားစိတ္ႀကီးေတာ္မူတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါလွ်က္နဲ႔ ေနာက္ေပၚအဖြင့္က်မ္းေတြက သူတို႔ အင္ဒိယျပည္ရဲ႕အျပင္မထြက္ဘူးဆိုၿပီးေရးထားတာကို မႀကိဳက္တာပါ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပဲ မဟာပရိနိဗၺာန္မျပဳခင္မွာ အရွင္အာနႏၵာကို ေဟာခဲ့ေသးတာပဲ။ ပရိသတ္ (၈)မ်ိဳးကို ေဟာရင္းနဲ႔ေပါ့။ ဘာတဲ့ “မင္း၊ ပုဏၰား၊ သူႂကြယ္၊ ရေသ့၊ စတုမဟာရာဇ္၊ တာ၀တႎသာ၊ မာနတ္ နဲဲ႔ ျဗဟၼာပရိသတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ဆီ အႀကိမ္ႀကိမ္ႂကြၿပီးေတာ့ သူတို႔နဲ႔ တရားစကားေဆြးေႏြးခဲ့ဘူးတယ္” တဲ့၊ ေနာက္ၿပီး “အဲဒီပရိသတ္ေတြက ဘုရားကို ဘုရားမွန္းဘယ္သူမွ မသိၾကဘူး” တဲ့။ အဲဒီစကားေတြကုိေထာက္ရင္ ဘုရားယူဇနာကိုးရာအတြင္းပဲ ေနတယ္ဆိုတာ ဘယ္ျဖစ္ႏိုင္မလဲ၊ ဒါ့အျပင္ အဖြင့္က်မ္းမွာလည္း ေရးထားေသးတယ္။ အဲဒီပရိသတ္ဆိုတာ တစ္ျခားစၾကာ၀ဠာက ဟာေတြကိုပါ ေျပာတာ တဲ့။ အကိုႀကီးပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ တစ္ျခားစၾကာ၀ဠာကိုေတာ့ ႂကြၿပီးေတာ့ အနီးအပါးက ျမန္မာျပည္ေလာက္ကို မႂကြဘူးဆိုတဲ့ စကားက ယုတၱိမဲ့ရာ မက်လြန္းဘူးလား။ ဒီေခတ္မွာဆို ျမန္မာျပည္ကေန အင္ဒိယကို ေျခက်င္ေတာင္ သြားေနၾကတာ၊ ဘုရားလိုတန္းခုိးႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ဒီေလာက္အနာဂတ္မွာ သာသနာထြန္းကားမည့္ တိုင္းျပည္ကို မႂကြဘူးဆိုတာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ေတာ့ အဲဒီယူဇနာကိုးရာကိစၥကို နည္းနည္းမွ လက္မခံႏိုင္ဘူး။

ဦးရွင္။ ။ေအးကြာ၊ မင္းေျပာေတာ့ ငါလည္း ႂကြတဲ့ဘက္က ရပ္တည္ရေတာ့မေပါ့။ ဒါဆို ေရႊစက္ေတာ္က ေျခေတာ္ရာေတြဆိုတာ အစစ္အမွန္ေတြလို႔ လက္ခံရမွာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းေတာ္ရာေနရာလည္း အစစ္လို႔မွတ္လိုက္မယ္။ ခက္ေနတာက ေျခေတာ္ရာ အတုိင္းအတာပဲ။ ေျခေတာ္ရာက ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္ကြာ့။ ပကတိလူ႔သားေတြရဲ႕ ေျခရာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာႀကီးတယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ အဲဒါမင္း ဘယ္လိုျမင္လဲ?

ဦးတင္။ ။အဲဒါေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ႀကံဳမွ ေဆြးေႏြးရေအာင္ဗ်ာ၊ အခုဗိုက္ဆာၿပီ။ အိမ္ျပန္ၾကစို႔၊ ေမာင္ေသာၾကာယူလာတဲ့ ပုဂံက ပုံုးရည္ႀကီးကို ပုဇြန္ေျခာက္မ်ားမ်ား၊ ၾကက္သြန္ျဖဴႏိုင္ႏိုင္၊ ဆီအိုင္အိုင္ဆန္းၿပီး ညစာထမင္း ေကာင္းေကာင္းသြားေလႊးလုိက္ဦးမယ္။

2 comments:

သုခုမေလဒီ said...

ေမာင္ေလးေရ. ေဆြးေႏြးခန္းေလးဖတ္သြားတယ္။ ဘုရားရွင္နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့အေၾကာင္းေလးမို႔ သိသင့္သိထိုက္ တယ္လို႔ယူဆပါတယ္။ ဆက္ရန္လည္းေမွ်ာ္ေနပါ့မယ္။
အဆင္ေျပေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။

Anonymous said...

သိပ္ေကာင္းတာပဲဦးမင္းထက္
ဒီေဆြးေႏြခန္းေလးဖတ္ရတာ ဇင္သိခ်င္တာေလး ပိုပီးရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိရလို႕ ေက်းဇူးတင္တယ္ေနာ္