Friday, June 12, 2009

ယေန႔ဒို႔ျပည္


“ဘုရားေရေလာင္း၊ တရားေရာင္း၍၊
ထုေထာင္းသံဃာ၊ ဒို႔ျပည္ရြာ၀ယ္၊
သံုးျဖာဓာတ္ပ်က္၊ ခုလက္ထက္ကား၊
အပ်က္တကာ၊ ေခတ္မ်ားစြာ၌၊
ဆိုးလာေခါင္ခ်ဳပ္၊ ကလိယုဂ္တည္း”။

က်ေနာ္ငယ္စဥ္က ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေရတာရွည္လမ္းသစ္တြင္ေနထိုင္ခဲ့ရာ ေရႊတိဂံုဘုရားႏွင့္အလြန္နီးကပ္သျဖင့္ စေန၊ တနဂၤေႏြ အားလပ္ရက္မ်ားတြင္ ညေနဘက္ ဘုရားေပၚသို႔တက္၍ ပန္းဆီမီးစသည္ျဖင့္ ပူေဇာ္လွ်က္ ရွိခုိးကန္ေတာ့ေလ့ရွိ၏။ က်ေနာ့္နည္းတူ မ်ားစြာမ်ားစြာေသာ ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္သားတို႔သည္လည္း ဘုရားေပၚသို႔တက္ေရာက္ကာ မိမိတို႔ရင္တြင္းေသာကပူေလာင္မႈမ်ားကို ၿငိမ္းေအးေစရန္အလို႔ငွါ ရသမွ်ဘုရားစာမ်ားကို ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္လွ်က္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ျခင္းမ်ား၊ ဆုေတာင္းျခင္းမ်ားကို ျပဳၾကကုန္၏။ ဘုရားကို တစ္က်ပ္တန္ ပန္းတစ္စီးခန္႔လွဴ၍ မိမိလိုခ်င္ေသာ ဆုမ်ားကို အတိုင္းအတာမရွိ အားမနာတမ္း ေတာင္းၾကကုန္၏။

အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ လူမ်ားမွာမူ မည္သည့္လွဴဘြယ္၀တၳဳမ်ိဳးကိုမွာ လွဴဒါန္းသမႈမျပဳၾကပဲ ဘုရားကို သံုးႀကိမ္သံုးခါမွ် ကန္ေတာ့ၿပီးေနာက္ “ဤသို႔ကန္ေတာ့ရေသာ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ယခုပစၥဳပၸန္ဘ၀တြင္ အလိုရွိအပ္၊ ေတာင္းတအပ္ေသာ ဆုထူးဆုျမတ္ႏွင့္တစ္လံုးတစ္၀တည္းျပည့္စံုၿပီးလွ်င္ ျဖစ္ေလရာဘ၀တို႔၌ အပါယ္ေလးပါး၊ ကပ္သံုးပါး၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး၊ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ ၀ိပၸတိၱတရားေလးပါး၊ ဗ်သနတရားငါးပါး၊ မိစၦာဒိ႒ိတရား (၆၂)တို႔မွ အခါခပ္သိမ္းကင္းလြတၿ္ငိမ္း၍ အဆံုးဘ၀ေနာင္ကာလ၀ယ္ မဂ္တရား ဖိုလ္တရား နိဗၺာန္ခ်မ္းသာတရားေတာ္ျမတ္ကို ရရပါလို၏ အရွင္ဘုရား” ဟု လြန္စြာရွည္လ်ား၍ လြန္စြာမ်ားျပားေသာ ဆုမ်ားကို ေတာင္းၾကကုန္၏။

ထုိ႔ျပင္ အခ်ိဳ႕ေသာလူတို႔သည္ ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီး၏ ေဒါင့္ရွစ္ခုျဖစ္ေသာ တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာ၊ အဂၤါ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ရာဟု၊ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာႏွင့္ စေနေဒါင့္တို႔တြင္ တည္ရွိေသာ ၿဂိဳဟ္ေျပနံေျပေခၚ ဘုရားဆင္းထု ေက်ာက္ႏုရုပ္ပြါးေတာ္မ်ားကို မိမိတို႔၏ ေရာက္ဆဲအသက္ထက္ တစ္ခြက္ပို၍ ဘုရားဆင္းတု၏ ဦးေခါင္းေတာ္ေပၚမွ အဆက္မျပတ္ေလာင္းခ်လွ်က္ ေရသပၸါယ္ၾကကုန္၏။ ဘုရားရုပ္တုေတာ္မ်ားမွာ မနက္မိုးလင္းသည္မွ ညကိုးနာရီေလာက္အထိ တစ္ေနကုန္နီးပါး ေရေလာင္းျခင္း (သူတို႔အဆိုအရ ေရသပၸါယ္ျခင္း)ကို ခံရကာ ေရညိွမ်ားပင္ တက္လွ်က္ရွိကုန္၏။ ထိုသူတို႔၏စိတ္၌ ဘုရားကို ယင္းသို႔ေရေလာင္းပူေဇာ္ျခင္းမ်ိဳးကို ျပဳလွ်င္ ေအးခ်မ္းျခင္းတည္းဟူေသာ အက်ိဳးတရားကို ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ၾကပံုရ၏။ ထိုသူတို႔ကို ထိုင္ေစ၍ ငါးနာရီခန္႔ မနားတမ္း သူတို႔၏ဦးေခါင္းေပၚမွ ေရးေလာင္းခ်ခံရပါမူ မည္သို႔ေျပာမည္မသိ။ ဘုရားကို ကိုယ္ခ်င္းမစာေသာ သူမ်ားေပတည္း။

၀က္လက္နယ္သား က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ေျပာဖူးေသာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို သတိရမိ၏။ သူတို႔နယ္တြင္ ခ်မ္းသာႀကီးဘုရားေခၚ ရုပ္ပြါးေတာ္ႀကီးတစ္ဆူရွိသည္။ ထို႔ျပင္ ခ်မ္းသာႀကီးဟုေခၚေသာ လူေပလူေတ ထန္းေရသမား တစ္ဦးလဲရွိသည္။ ထန္းေရသမား ခ်မ္းသာႀကီးသည္ ထန္းေရဖိုး ပိုက္ဆံျပတ္ေသာအခါ ေသာက္ေဖၚေသာက္ဖက္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းကိုေခၚ၍ စစ္ကိုင္း မႏၲေလး စသည္ဘက္မွ ေရႊဘုိ၊ ၀က္လက္နယ္သို႔ဆင္းလာေသာ ခရီးသည္တင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားဆီမွ “ခ်မ္းသာႀကီးအတြက္ အလွဴခံပါတယ္ ခင္ဗ်ား” ဟုေအာ္ဟစ္လွ်က္ အလွဴခံေလ့ရွိသည္။ ရေသာပိုက္ဆံမ်ားကို ႏွစ္ေယာက္သား ထန္းေတာသြားလွ်က္ မူးၾကရူးၾကသည္။ တစ္ေန႔တြင္ အေၾကာင္းသိလူမ်ားႏွင့္ေတြ႔၍ ရပ္ရြာဥကၠ႒ႏွင့္ သံဃာနာယကဆရာေတာ္မ်ားကို တိုင္ၾကားသျဖင့္ ေခၚယူစစ္ေဆးရာ “ခ်မ္းသာႀကီးဘုရားအတြက္ အလွဴခံသည္မဟုတ္၊ ခ်မ္းသာႀကီးအတြက္သာ အလွဴခံျခင္းျဖစ္သည္” ဟု ေလွ်ာက္လဲရာ မည္သို႔မွ် အေရးမယူႏိုင္ပဲျဖစ္ရေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာင္အခါ ဒီလို လူေတြကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး အလွဴမခံဖို႔ရာ ေခ်ာ့ေမာ့ေျပာဆို၍ ျပန္လႊတ္လိုက္ရေသာ ဟူ၏။

ယေန႔စစ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ျပည္ျမန္မာတစ္၀ွန္း ေခတ္စားလာေသာ ပြဲစဥ္ႀကီးတစ္ခု ရွိသည္။ ယင္းမွာ တရားပြဲစဥ္ႀကီးပင္တည္း။ ႏိုင္ငံအႏံွအျပား ဘယ္ေနရာသြားသြား ေတြ႔ရမည့္ အရာမ်ားမွာ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ား၏ ဓာတ္ပံုႏွင့္တကြေသာ တရားပြဲေၾကာ္ျငာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးရႈေထာင့္က ၾကည့္လွ်င္ ဗုဒၶသာသနာအတြက္ အားရစရာေကာင္းသည္ ဟုထင္စရာရွိေသာ္လဲ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ ၾကားရ သိရေသာ သတင္းမ်ားမွာ နားမခ်မ္းသာစရာေကာင္းလွေခ်၏။

တရားေဟာဆရာေတာ္အမ်ားစုမွာ ဒကာ ဒကာမတို႔က ပင့္ဖိတ္မွ သြားေရာက္ေဟာၾကားေတာ္မူၾကရသည္ျဖစ္ရာ ထိုပင့္ဖိတ္ေသာ လူတို႔၏ ေနာက္ကြယ္စီးပြါးေရးကြက္ကို ျမင္သိၾကဟန္မတူ။ (အခ်ိဳ႕လည္း သိၾကမည္ထင္၏)။ တရားပြဲစီစဥ္သူတို႔သည္ ကုသိုလ္ျပဳလိုေသာစိတ္၊ ေခတ္ကာလအရ စိတ္ဆင္းရဲကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေနၾကရွာေသာ တိုင္းသူျပည္သားအမ်ားစု၏ စိတ္ကို ႏွစ္သိမ့္ေပးလို႔ေသာေစတနာ၊ ဘုရားသာသနာေတာ္ကို ႀကီးပြါးတို႔တက္ေစလို႔ေသာ သမၼာဆႏၵမ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကပါမူ ထိုသူတို႔၏ လုပ္ရပ္သည္ လြန္စြာသာဓုေခၚထိုက္ေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာစရာမလိုေပ။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ တရားပြဲစီစဥ္သူမ်ားမွာ အလွဴ႕ရွင္တို႔က လွဴဒါန္းေသာ ေငြမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တရားေဟာဆရာေတာ္ကို အခ်ိဳးက်လွဴၿပီးလွ်င္ က်န္ေငြမ်ားကို သူတို႔အိပ္ထဲထည့္ေၾကာင္း မၾကာခဏၾကားသိေနရရာ ထို႔သူတို႔၏ ေနာင္ေရးမွာ မ်ားစြာရင္ေလးစရာပင္ျဖစ္ေခ်ေတာ့၏။

တရုတ္ေျပးမင္း၊ သို႔မဟုတ္ မင္းေခြးေခ်း သို႔မဟုတ္ နရသီပေတ့ေခၚ မင္းဆိုးမင္းညစ္လက္ထက္မွစတင္ကာ သံဃာေတာ္တို႔သည္ ျပည္သူအတြက္၊ သာသနာေတာ္အတြက္ ရပ္တည္လွ်က္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းတို႔၏ မတရားမႈမ်ားကို ဆန္႔ၾကင္လာခဲ့ရာ ယေန႔အထိပင္ျဖစ္ေခ်၏။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္တြင္ (၈)ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးႏွင့္ ၂၀၀၇-ခု၊ စက္တင္ဘာ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးေခၚ သံဃာ့အေရးအခင္းတို႔သည္ ႀကီးမားေသာ ျပယုဂ္မ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ေရွးမင္းဆိုးတို႔ သံဃာေတာ္မ်ားကို မည္သို႔ထုေထာင္းႏွိပ္စက္ၾကသည္ကို ေသခ်ာက်န မသိရေသာ္လဲ ယေန႔စစ္အစိုးရ၏ ႏွိပ္စက္မႈမွာ ေအာခ်ေလာက္ေအာင္ ဆိုးရြားလွေလ၏။ အဆိုးရြားဆံုးမွာ သာသနာအတြင္းေနပါလွ်က္ သာသနာအလုပ္လဲတစ္စက္မွ်မလုပ္၊ အမ်ားအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားလဲ နည္းနည္းမွမလုပ္ပဲ ခ်ဲေရာင္း ထီေရာင္းစသည္ျဖင့္ စီးပြါးေျဖာင့္ေအာင္လုပ္ေနသူမ်ားကို အေရးယူျခင္း အလွ်င္းမျပဳပဲ သူတို႔အာဏာကို ထိပါးလာသည္ဟု အထင္ခံရသူမ်ားကိုမူ အမ်ားအက်ိဳးကို မည္မွ်ပင္ေဆာင္ရြက္ေနသူျဖစ္ပါေစ မ်က္ေစာင္းတခဲခဲထားလွ်က္ အေရးယူရန္ ႀကံစည္ကာ အေပါက္အၾကားရွာလွ်က္ရွိ၏။

သို႔ေသာ္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဆရာေတာ္၊ သမားေတာ္ႀကီးမ်ားကိုမူ ျပည္သူလူထုက မ်ားစြာၾကည္ညိဳေလးစား အားကိုးအားထားျပဳလွ်က္ရွိရာ ေတာ္ရံုကိစၥျဖင့္ ဖမ္းျခင္း၊ ဆီးျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ပဲ ထိုဆရာေတာ္မ်ားအနီးအပါး၌ အျပစ္ရွာရန္အတြက္ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား ခ်ထားကာ အေျခအေနကို အစဥ္မျပတ္ေစာင့္ၾကည့္ေစေလေတာ့၏။ စစ္အစိုးရ၏ လုပ္ရပ္မွာ မိတ္ေဆြကို ရန္သူထင္၊ ရန္သူကို မိတ္ေဆြဟု မွတ္ယူကာ အမွားမ်ားကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခုျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ သာသနာကို အသေရဆိုးသြမ္း၊ ဂုဏ္ညႈိးႏြမ္းေအာင္ ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိရာ ယေန႔ေခတ္ကာလသည္ ကလိယုဂ္ေခၚ ဆုတ္ကပ္၏ အထြဋ္အထိပ္ေပေလာဟု က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ေတြးေတာေနမိေခ်ေတာ့သတည္း။

2 comments:

kiki said...

ခုထက္ထိ တခ်ိုဳ ့နာမယ္ၾကီးဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဝိုင္းထဲမွာ စစ္တပ္ခ်ထားျပီး အေရးၾကီးတဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ေန ့ေတြ ေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းၾကီးကို ဟိုဟာမလုပ္ရ ၊ ဒီဟာ မလုပ္ရ နဲ့ အမိန္ ့မ်ိဳးစံုေပးေနတာမ်ိဳး ေတြ ရွိေနတုန္းပါဘဲ ။
ဘုရား မွန္းမသိ ၊တရားမွန္းမသိ ၊ သံဃာမွန္း မသိ တဲ ့ ဒီလိုလူေတြကို ဘာဆက္ေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေလာက္ေအာင္ဘဲ ၾသခ် ပါတယ္ ဦးမင္းထက္ၾကီးေရ ။
ေခါင္းေပၚေတာ့ ေရေတြ ၅ နာရီေလာက္ မေလာင္းခိုင္းပါနဲ ့ေတာ့ေနာ္ ၊ ေတာ္ၾကာေန မာလကီးယားျပီး ဘေလာဂ္ေတြ ဆက္မဖတ္ရ မွာ စိုးလို့ပါ ။

ခင္မင္လွ်က္..
ကိကီ ၊

ကိုရင္ေနာ္ခင္ေလးငယ္ said...

ကိုမင္းထက္ေရ..
ဖတ္႐ႈေလ႔လာ မွတ္သားသြားပါတယ္..
ေတြးေတာစရာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရလိုက္ပါတယ္..။

ခင္မင္ေလးစားခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္