It is not the possessions but the desires of mankind which require to be equalized.
Aristotle (384 BC-322 BC)
“တန္းတူညီမွ်ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔လိုအပ္တဲ့အရာကေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြမဟုတ္၊ လူသားေတြရဲ႕ ဆႏၵေတြသာ ျဖစ္တယ္”
(အရစၥ္တိုတယ္)
ယေန႔ေခတ္ကာလမွာေရာ၊ ဟုိးယခင့္ယခင္ကာလေတြမွာပါ တည္ရွိဆဲ၊ တည္ရွိခဲ့ၿပီး ေနာင္လဲ မေျပာင္းမလဲ တည္ရွိေနဦးမည့္အရာတစ္ခုကေတာ့ လူတန္းစားမညီမွ်မႈေတြပါပဲ။ ဒီလူတန္းစားမညီမွ်မႈကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာနဲ႔ တိုင္းတာၾကပါတယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့ လူတန္းစား၊ ဆင္းရဲတဲ့လူတန္းစား၊ သူေဌးသူႂကြယ္၊ လက္လုပ္လက္စား စသည္အားျဖင့္ လူေတြရဲ႕ မညီမွ်မႈကို တြက္ခ်က္တိုင္းတာရာမွာ ပစၥည္းဥစၥာဟာ ယေန႔ေခတ္မွာ ပိုၿပီးအခရာက်ေနသလိုပါပဲ။ ဒီကြာဟမႈသေဘာတရားကို အလြန္ဆင္းရဲတဲ့ ျမန္မာလို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာတင္မက၊ ၿဗိတိသွ်ႏိုင္ငံေတြမွာေတာင္ အေတာ္အတန္ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ခ်မ္းသာၿပီးသားလူေတြက ေကာင္းေပ့ညြန္႔ေပ့ဆိုတဲ့ အိမ္ႀကီးရာႀကီးေတြမွာေနၿပီး ဇိမ္ခံကားႀကီးေတြ တစ္စီးၿပီးတစ္စီး အထည္လဲ စီးနင္းေပ်ာ္ရႊင္စြာနဲ႔ သြားလာေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆင္းရဲတဲ့လူေတြက်ျပန္ေတာ့ ေနစရာအိမ္ေတာင္မရွိရွာတဲ့အတြက္ “Homeless”ပါလို႔ ကိုယ့္လည္ပင္းမွာ Signboard ခ်ိတ္ၿပီး လမ္းသြားလမ္းလာေတြရဲ႕ ကရုဏာေၾကးမွ်ကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းခံေနၾကရရွာတဲ့လူေတြကိုလည္း မၾကာခဏေတြ႔ေနရပါတယ္။
ဒီလူတန္းစားမညီမွ်မႈကို ကမၻာေပၚရွိ ဘာသာေရးအသီးသီးက မိမိတို႔ရႈေထာင့္အလိုက္ အေၾကာင္းတရားကို ရွာေဖြတင္ျပၾကၿပီးသားေနမွာပါ။ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ကေတာ့ ဒီကြာဟခ်က္ဟာ ကံတရားေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္လို႔ (စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္မွာ) ဆိုပါတယ္။ အတိတ္ဘ၀ါဘ၀က မိမိကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈ/မေကာင္းမႈကံေတြေၾကာင့္ ယခုဘ၀မွာ လူသားေတြရဲ႕ ခ်မ္းသာ/ဆင္းရဲ ကြဲျပားမႈျဖစ္ရေၾကာင္းကို ေထာက္ျပထားပါတယ္။ ထာ၀ရဘုရားသခင္ကုိယံုၾကည္သူေတြကေတာ့ ဘုရားသခင္ရဲ႕ အလိုေတာ္အတိုင္း ျဖစ္ရေၾကာင္း ေျပာၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒႆနဆရာႀကီးေတြကေတာ့ ဒီသေဘာကို ဘာသာေရးရႈေထာင့္မွ ခဲြထြက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ကို အရင္းခံံျမင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီထဲက ဂရိဒႆနဆရာႀကီး အရစၥ္တိုတယ္ကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ ဆႏၵမညီမွ်မႈေၾကာင့္လို႔ ျမင္ပံုရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူက “တကယ္ညီမွ်ေအာင္လုပ္ရမွာက ပစၥည္းဥစၥာမဟုတ္၊ လူေတြရဲ႕ဆႏၵသာျဖစ္တယ္”လုိ႔ ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သူေျပာတဲ့ ဆႏၵဆုိတာကို အဘိဓမၼာသေဘာနဲ႔ မစဥ္းစားပဲ ရုိးရုိးရွင္းရွင္းစဥ္းစားၾကည့္ရင္ လူသားေတြရဲ႕ မေတာ္ေလာဘဆိုတာ သိသာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီမေတာ္ေလာဘေၾကာင့္ ရွိၿပီးသားလူက ထပ္ထပ္ရွိလာေအာင္ ငါ့ဘို႔တစ္ဘို႔တည္းၾကည့္ၿပီး ရသမွ်အခြင့္အေရးေတြကို တရားေသာနည္း/မတရားေသာနည္းမေရွာင္ အကုန္လံုးအသံုးျပဳၿပီး တြန္းလုပ္ၾကေတာ့တာပါပဲ။
အဲဒီလို ရွိတဲ့လူေတြက ရွိသလိုလုပ္သြားတဲ့အတြက္ မရွိတဲ့လူေတြအဖို႔မွာ လုပ္ကြက္ေပ်ာက္ၿပီး အခ်ိဳ႕ဆို ဘ၀ပ်က္သြားရတဲ့ အဆင့္မ်ိဳးေတာင္ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္လည္း ယူသင့္သေလာက္ယူၿပီးလုပ္၊ သူမ်ားေတြကိုလည္း လုပ္ခြင့္ေပးမယ္ဆိုရင္ လူတန္းစားညီမွ်မႈအဆင့့္ကို မေရာက္ႏိုင္ရင္ေတာင္မွ အထက္နဲ႔ေအာက္ အလြန္ျခားနားအက်ည္းတန္တဲ့ ကြာဟမႈႀကီးဟာ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိေတာ့ ေျပလည္ေကာင္းေျပလည္ႏိုင္ပါတယ္။
အရစၥ္တိုတယ္အလိုအရဆိုရင္ ဒီဆႏၵလြန္ကဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚရတဲ့ လူတန္းစားမညီမွ်မႈႀကီးဟာ ႏိုင္ငံမေရြး၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ စံနစ္မေရြး ရွင္သန္ေနမွာပါ။ အဓိကကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ ဆႏၵပါပဲတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ယေန႔ေခတ္မွာၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒီကြာဟမႈသေဘာရဲ႕တရားခံဟာ ႏိုင္ငံနဲ႔ လူမ်ိဳးကို ေဘးခ်ိတ္၊ စံနစ္ဆိုးနဲ႔ စံနစ္ေကာင္းအေပၚမွာ မူတည္ေနတယ္လို႔ ေယဘုယ်ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ၊ ဒီၿဗိတိရွႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ဒီကြာဟမႈကို အထုိက္အေလ်ာက္ေတြ႔ျမင္ေနရေပမဲ့ တရားဥပေဒစုိးမိုးေရးက အရာအားလံုးကို လႊမ္းမိုးထားတဲ့အတြက္ လူတန္းစားညီမွ်မႈကိုလည္း ရာခုိင္းႏႈံးအေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။
ျမန္မာလို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာေတာ့ တိုင္းျပည္စနစ္မေကာင္းတဲ့အျပင္ အာဏာရွင္စနစ္ကိုပါ တြဲဖက္က်င့္သံုးေနတာေၾကာင့္ လက္ရွိ/လက္မဲ့ကြာဟမႈဟာ အလြန္ပဲ သိသာလွပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဣႏၵိယႏိုင္ငံက်ျပန္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးေနေပမဲ့ ဇာတ္ခြဲျခားမႈကို အျမစ္ျပတ္မေခ်မႈန္းႏိုင္ေသးတာေၾကာင့္ ယေန႔အထိ ခ်မ္းသာ/ဆင္းရဲ႕ကြာဟမႈဟာ ႀကီးထြားေနဆဲပါပဲ။
ဒါေတြအားလံုးကို လက္ေတြ႔က်သထက္က်ေအာင္ ျပန္ညိွယူမယ္ဆိုရင္ ဘာသာေရးအရ ကံေၾကာင့္ သို႔မဟုတ္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းမႈေၾကာင့္ဆိုတာထက္ လူေတြရဲ႕ ဆႏၵလြန္ကဲမႈေၾကာင့္ဆိုတာက သာမန္လူေတြကို ပိုမိုနားလည္ေစႏိုင္သလို၊ ဒီထက္ပိုၿပီး နားလည္ေအာင္ဆိုရင္ေတာ့ စနစ္ေကာင္းတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္က်င့္သံုးႏိုင္ျခင္းမရွိတာေၾကာင့္ ဒီကြာဟမႈျဖစ္ေပၚေနရတယ္လို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။
ကံ သို႔မဟုတ္ ဘုရားသခင္ဟာ လူေတြမျမင္ႏိုင္တဲ့ ေ၀းေသာအေၾကာင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ လက္ခံႏိုင္ေပမဲ့ လူတစ္ေယာက္စီမွာရွိေနတဲ့ ဆႏၵလြန္ကဲမႈကိုေတာ့ သူကိုယ္တိုင္သိႏိုင္တဲ့အတြက္ မညီမွ်မႈရဲ႕ တရားခံအေနနဲ႔ လက္ခံႏိုင္မွာပါ။ လက္ေတြ႔အက်ဆံုးကေတာ့ စနစ္မေကာင္းလို႔ ခ်မ္းသာ/ဆင္းရဲကြာဟမႈျဖစ္ရတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ ဒီသေဘာကို နားလည္သေဘာေပါက္ၾကရင္ စနစ္ဆိုးေအာက္မွာ တင္းၾကပ္စြာရွင္သန္ေနရတဲ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြဟာ ဒီစနစ္ဆိုးကလြတ္ေျမာက္ဖို႔ အစဥ္သျဖင့္ တိုက္ပဲြ၀င္သင့္လွေၾကာင္း အသိေပးႏိႈးေဆာ္ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
1 comment:
ကို မင္းထက္ေရးရဲ. ဘေလာ.ကို ေတြ.တာ ေနာက္က်သြားလား မသိဘူး စာေတြအရမ္းဖတ္လို.ေကာင္တယ္ ဗ်ာ။
ေက်းဇူး အထူးတင္ပါတယ္
Post a Comment